نیسان جوک ۲۰۲۰ چه تغییراتی کرده است؟

0

نیسان جوک یکی از خاص‌ترین خودروهای جهان است که تولیدش منجر به راه‌اندازی یک سگمنت جدید در خودروسازی آسیا شد. طراحی خاص و منحصر به فرد این خودرو، و استقبال از آن در سراسر دنیا، باعث شد که تویوتا هم به فکر ساختن خودرویی با این شمایل بیفتد که نتیجه‌اش طراحی و تولید تویوتا CHR بود.
جوک هرچقدر در بازارهای جهانی موفق و پرفروش بود در ایران مورد توجه قرار نگرفت که این احتمالا به دلیل سبک سلیقه‌ی مردم ما در مورد خودرو است. فروش ۱۰۰ هزار دستگاه در هر سال از نیسان جوک نشان‌دهنده اقبال این خودرو در کشورهای مختلف جهان بوده است. همین موضوع باعث شد که کمپانی نیسان نسخه ۲۰۲۰ این خود را طراحی و به بازار عرضه کند.

تغییرات ظاهری و کابین نیسان جوک ۲۰۲۰

در طراحی نسل دوم نیسان جوک، مهندسین نیسان ضمن وفادار بودن به ترکیب و طراحی اصلی این خودرو، با ایجاد تغییرات در بعضی قسمت‌های جوک، ظاهر آن را زیباتر کرده‌اند. چراغ‌های گرد بزرگ بر روی سپر جای خود را حفظ کرده‌اند ولی چراغ‌های روی کاپوت فرمی باریک و زیباتر پیدا کرده است.
قسمت عقب نیسان جوک بیشترین تغییرات را در طراحی جدید داشته است. تغییرفرم چراغ‌ها، بزرگ‌تر شدن صندوق و گلگیرها، نمای عقب این خودرو را جذاب‌تر کرده است. بزرگتر شدن ابعاد خودرو، خطوط برجسته بر روی بدنه و شیب بیشتر سقف به سمت عقب، و رنگ متفاوت سقف نسبت به بدنه از جمله تغییرات ظاهری نیسان جوک ۲۰۲۰ است. نیسان با تغییر در طراحی داخل کابین نسل دوم جوک، ظاهر آن را مدرن‌تر و زیباتر کرده است.
در نگاه اول ترکیب مانیتور ۸ اینچی در وسط کنسول با دریچه‌های گرد تهویه در زیر آن خودنمایی می‌کنند. فرمان دی شکل و مدرن با پنل دیجیتالی در پشت آن به مدرن‌تر شدن کابین کمک کرده است. نسل اول نیسان جوک خودرویی فول آپشن بود و حالا در نسل دوم، نیسان با اضافه کردن رابط کاربری اندروید اتو و اپل کارپلی جدیدترین سیستم سرگرمی را نیز به این خودروی خاص اضافه کرده است.
به علاوه سیستم‌های ترمز اضطراری خودکار، تشخیص نقطه کور، سنسور هشدار خروج از خط و سیستم‌های خودران دیگر را نیز برای جوک ۲۰۲۰ در نظر گرفته‌اند. نیسان جوک نسل دوم عملکرد بسیار خوبی را در رانندگی نشان داده است و نرمی و فرمان‌پذیری بسیار خوبی را از خود نشان می‌دهد.
در مجموع مدل جدید نیسان جوک یک کراس اوور سایز کوچک با کیفیت است که برای سفرهای جاده‌ای و شهری گزینه مطلوبی محسوب می‌شود. با وجودی که اطلاعات چندان کاملی از نسل دوم نیسان جوک منتشر نشده است اما در همین حد هم می‌توان با مقایسه نسل دوم این خودرو با نمونه قبلی آن در سایت divar.ir متوجه تغییرات ظاهری و فنی این دو خودرو و طبعا برتری نسل دوم نیسان جوک شد.

مشخصات فنی و ایمنی نسل جدید نیسان جوک

تغییرات نیسان جوک فقط منحصر به تغییرات ظاهری نیست. در بخش پیشرانه این بار نیسان از یک پیشرانه ۳ سیلندر ۱ لیتری توربو شارژ استفاده کرده که قدرت ۱۱۷ اسب‌بخار و گشتاور ۲۰۰ نیوتن متر را تولید می‌کند.
یک جعبه دنده دستی ۶ سرعته و یا ۷ سرعته اتومات دبل کلاچ برای این خودرو در نظر گرفته شده است. نکته درخشان نیسان جوک ۲۰۲۰ در بخش ایمنی خودرو است. نسل دوم نیسان جوک در تست ایمنی موفق به دریافت ۵ ستاره ایمنی از موسسه ANCAP شده است.
نیسان جوک در نسل دوم، تمرکزش را بر اضافه کردن سیستم‌های خودران گذاشته است. ترمز اضطراری خودکار، سنسورهای تشخیص عابر پیاده و دوچرخه سواران از جمله مواردی است که باعث کسب امتیاز در بخش ایمنی خودرو شده است.
این خودرو برای سیستم‌های ایمنی ۷۱ درصد و در بخش ایمنی سرنشینان بزرگسال ۹۴ درصد امتیاز را کسب کرده است. به علاوه نیسان جوک در بخش کودکان ۸۷ درصد و در بخش ایمنی عابر پیاده ۸۱ درصد از امتیازها را کسب کرده است.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.