آموزش نکات مهم هنگام باز و بست ترموستات پراید!

2

تعویض ترموستات پراید زمانی باید انجام گیرد که شما مطمئن شده باشید ترموستات خودروی تان خراب شده است.

اولین نشانه ی خراب شدن ترموستات ، به هم خوردن تنظیم دمای موتور است؛ اما چنانچه چنین نشانه ای را مشاهده کردید هم برای تعویض ترموستات خودروی تان عجله نکنید. تعویض ترموستات پراید کار سختی نیست؛ پس اول از خرابی آن اطمینان حاصل کنید؛ سپس طریقه ی تعویض آن را مطالعه کنید. در همین راستاست و نکات مهمی را درباره ی تعویض ترموستات پراید در اختیار شما قرار می دهد.

 

سیستم موتور خودرو به گونه ای طراحی شده است که باید در محدوده ی مشخصی از دما کار کند. بدترین شرایط برای موتور خودرو، کار کردن در دو حالت است: زمانی که کاملاً سرد است و زمانی که دمای آن بالاست. وظیفه ترموستات ، تنظیم دمای موتور در محدوده ی دمایی مشخصی است که شرایط ایده آل را برای کارکرد موتور فراهم می کند.

در موارد بسیاری، مشاهده شده است که تعمیرکاران به محض بر هم خوردن دمای موتور، ترموستات را باز می کنند اما بعد از کمی کار کردن موتور، متوجه می شوند که ایراد به وجود آمده، متوجه این قطعه نبوده است و باید مشکل را در جای دیگر خودرو جستجو کنند. به همین دلیل، قبل از صحبت از تعویض ترموستات پراید ، به علائم خرابی ترموستات اشاره می کنیم تا ابتدا علائم را بررسی کنید و بعد از حصول اطمینان از خرابی این قطعه، برای تعویض آن اقدام کنید.

تعویض ترموستات پراید قیمت ترموستات پراید درجه ترموستات پراید عمر مفید ترموستات پراید آموزش تعویض ترموستات انواع ترموستات ترموستات چیست آموزش تعویض ترموستات سمند نشانه های خرابی ترموستات مجله مکانیک آموزش نکات فنی خودرو

علائم خرابی ترموستات

به هم خوردن تنظیم دمای موتور، به گونه ای که دیر گرم می شود و به محض گرم شدن، جوش می آورد؛

آمپر آب به صورت غیر طبیعی جابه جا می شود و نامنظم کار می کند؛

مصرف سوخت و روغن موتور، افزایش می یابد؛

گرانروی (غلظت) روغن موتور کاهش می یابد؛

سیلندرها و رینگ پیستون ها

آب و ضد یخ از قسمت زیرین خودرو نشت می کند.

روش تعویض ترموستات پراید

تعویض ترموستات پراید قیمت ترموستات پراید درجه ترموستات پراید عمر مفید ترموستات پراید آموزش تعویض ترموستات انواع ترموستات ترموستات چیست آموزش تعویض ترموستات سمند نشانه های خرابی ترموستات مجله مکانیک آموزش نکات فنی خودرو

محل قرارگیری ترموستات پراید، زیر کاپوت، سمت راننده و روی سرسیلندر است. با باز کردن کاپوت، درب ترموستات را می بینید؛ در واقع، ترموستات ، زیر آن قرار گرفته است.

برای باز کردن ترموستات، ابتدا بست شیلنگ های ورودی و خروجی را از آن جدا، سپس پیچ های اطراف آن را با ابزار مناسب باز کنید. با باز کردن پیچ ها، درب ترموستات از آن جدا می شود و ترموستات ، قابل بیرون آوردن است.

معمولا روی قسمت بالایی ترموستات ، درجه ی دمای آن خنک می شود. توجه داشته باشید که برای جایگزین کردن، ترموستات با درجه ی اشتباه نخرید. خودروهای متفاوت از ترموستات هایی با درجه دمای متفاوت استفاده می کنند. مثلا درجه ترموستات پراید ۷۸ درجه و درجه ترموستات پژو ۲۰۶، ۸۹ درجه است.

ترموستات جدیدی که می خرید، می تواند با درب یا بدون درب خریداری شود. اگر ترموستات بدون درب جدید خریدید، آن را در محل خود و درب ترموستات قبلی را روی آن قرار دهید. بعد از اینکه از جاگیری هر دو قطعه در جای خود مطمئن شدید، پیچ ها را دوباره سر جایشان ببندید. نکته ی مهم اینکه نباید پیچ ها بیش از حد سفت بسته شوند؛ زیرا امکان شکستن آنها بر اثر پوسیدگی وجود دارد. ترک خوردن قسمتی که پیچ ها روی آن تعبیه می شوند نیز معضل دیگری است. وجود ترک در این قسمت، باعث نشت آب به بیرون و کم شدن سطح آب رادیاتور خودرو می شود.

بعد از بستن پیچ ها باید به سراغ نصب دوباره ی شیلنگ ها بروید.

اگر تا کنون تعویض ترموستات پراید را انجام داده اید و اطلاعاتی در این رابطه دارید، لطفا همین جا بنویسید. توربومگ از نکاتی که شما بیان می کنید در جهت بهبود مقالات خویش بهره می برد. به علاوه، بسیاری از خوانندگان توربومگ هستند که با کمک اطلاعات شما مشکلشان را حل می کنند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
2 نظرات
  1. سجو می گوید

    👏👏👏

  2. سام می گوید

    سپاس

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.