طرز تهیه شیرینی ماکارون فرانسوی + آموزش

0

شیرینی ماکارون یک شیریم فرانسوی است، این شیرینی به مشخصات کف و بالای صاف و درخشان پایه‌ های ژولیده و ملایم و مرطوب مشهور است و به راحتی در دهان آب می‌ شود.

مواد لازم :

● سفیده تخم مرغ : ۳ عدد

● شکر : ۳۰ گرم

● پودر قند : ۱۷۰ گرم

● پودر بادام : ۱۲۰ گرم

● رنگ ژله ای یا پودری : مقداری

● اسانس توت فرنگی (به دلخواه) : مقداری

 آموزش شیرینی خوشمزه طرز تهیه شیرینی پفکی طرز تهیه شیرینی خوشمزه طرز تهیه شیرینی خونگی طرز تهیه شیرینی گردویی شیرینی ماکارون فرانسوی آشپزی خانگی آشپزی ساده سریع آموزش آشپزی آموزشگاه آشپزی ترفندهای آشپزی فوت و فن آشپزی کتاب آشپزی مجله آشپزی

طرز تهیه :

۱ – ابتدا روز قبل از درست کردن این شیرینی ها سفیده تخم مرغ رو از زرده جدا میکنیم و داخل ظرف در دار داخل یخچال قرار میدیم.

۲- پودر بادام و پودر قند رو باهم آسیاب میکنیم تا کاملا یکدست شوند.

۳- سفیده تخم مرغ رو با دور تند همزن یک تا دو دقیقه میزنیم و بعد شکر دانه ریز رو در سه مرحله به سفیده اضافه میکنیم و هر بار یک دقیقه با همزن میزنیم.

۴- پس از این مدت رنگ و اسانس دلخواه رو اضافه میکنیم و در حد مخلوط شدن با همزن میزنیم سپس همزن را کنار گذاشته و پودر بادام و قند مخلوط شده رو در سه مرحله به مواد اضافه کرده و با لیسک بصورت دورانی هم میزنیم

۵- مواد رو داخل قیف با ماسوره ساده ریخته و روی صفحه سیلیکون مخصوص ماکارون روی هر دایره کمی از مواد میریزیم (می توانید مواد را داخل کیسه های نایلونی ضخیم ریخته و با سوراخ کردن انتهاب کیسه به انداز نیم بند انگشت بتوانید ماکرون دایره شکل رو صفحه بریزید.

۶- یک ساعت به ماکارون ها استراحت میدیم.

۷- بعد از این مدت فر رو به مدت ده دقیقه روشن میزاریم تا گرم شود سپس روی ۱۴۰ تنظیم کرده به مدت بیست دقیقه ماکارونها رو داخل فر قرار میدیم، حواستون باشه شاید زودتر بپزه، بستگی به حرارت فرتون داره که دمای هر فر فرق میکند.

۸- بعد از پخت اجازه میدیم تا کاملا سرد بشن سپس از قالب یا کاغذ روغنی جدا میکنیم برای فیلینگ بین ماکارون ها میشه از کرمفیل،خامه فرم گرفته،شکلات و نوتلا و انواع کرم استفاده کرد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.