مصوبه جدید شورای رقابت برای پیش‎فروش خودرو / آیا خودروسازان زیر بار می‌روند؟

0

مصوبه جدید شورای رقابت برای پیش‎فروش خودرو / آیا خودروسازان زیر بار می‌روند؟

🔹شورای رقابت مصوبه جدیدی تصویب کرد که براساس آن «در زمان پیش‌فروش خودرو، سهمی از قیمت خودرو که پیش‌پرداخت آن انجام شده مشمول هیچ‌گونه تورم احتمالی نمی‌شود و فقط بقیه سهم باقی‌مانده مشمول تورم بخشی احتمالی است.»

jac t8 قیمت جک T8 مشخصات جک T8 انواع پیکاپ در ایران بهترین وانت های دنیا بهترین وانت ایران اخبار کرمان موتور تحویل خودرو از نمایندگی بهترین پیکاپ در ایران

🔹یعنی اگر پیش‌پرداخت یک خودرو در زمان ثبت‌نام ۳۰ درصد از قیمت فعلی باشد، زمان تحویل هم ۳۰ درصد از قیمت نهایی محسوب می‌شود. برای مثال قیمت یک ۲۰۶ در زمان ثبت‌نام ۱۵۰ میلیون تومان است و فرد ۵۰ میلیون به‌عنوان پیش‌پرداخت واریز کرده است. این یعنی ۳۰ درصد قیمت خودرو پرداخت شده است و فرد مابقی آن را می‌پردازد.

🔹برخی معتقدند این مصوبه به سود خریداران است و همچنین تاخیرهای مکرر خودروسازان در تحویل خودروهای پیش‌فروش شده را کاهش می‌دهد.

🔹زیرا به اعتقاد برخی افراد، یکی از دلایل تاخیر خودروسازان در تحویل خودروهای پیش‌فروش شده این است که آنها منتظرند قیمت خودرو افزایش پیدا کند. اما با این مصوبه هر تاخیری به ضرر خودروسازان تمام می‌شود. چون پیش‌پرداخت اولیه مشمول تورم نمی‌شود./تجارت نیوز

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.