نکات طلایی برای پخت خورشت قیمه خوشمزه

0

نکاتی که خورشت قیمه را میتواند به یک خورشت خوش طعم تبدیل کند.

نکات پخت قیمه ترفندهای آشپزی نکات ریز آشپزی کتاب آشپزی مجله آشپزی

1.گوشتی که برای تهیه خورشت استفاده میکنید ، گوشت قیمه ای است که از قرمه مقداری کوچکتر است ، نوع گوشت میتواند ( گوشت گوساله باشد وقسمت مغز ران ) یا ( گوشت گوسفند که در این صورت گوشت سردست ) مناسب است .

2.هرگز در خورشتتان آبلیمو نریزید بلکه با لیموعمانی و رب لیمو یا رب گوجه فرنگی ترش مزه دار کنید .

3.برای آماده کردن لپه ، بعد از خیساندن ، آنها را چند دقیقه در آب بجوشانید و کف روی آن را بگیرید تا بوی خامی آن از بین برود و سپس با مقداري روغن و فلفل تفت بدید و بعد به خورشت اضافه کنید .

4.بهترين گزينه براي عطر قيمه زعفران و چوب دارچین هست ولي ميتوانيد از ( هل ، گلاب ) هم در انتهاي پخت استفاده کنید . 5.استفاده زیاد از رب براي خوش رنگ تر شدن طعم قیمه را غالب میکند و خورش طعم رب میگیرد ، اصلا این کارو نکنید.

6.لیمو عمانیها را 20 دقیقه قبل از سرو به خورش اضافه کنید زیرا زود انداختن آنها باعث تلخی خورش می شود . دیر انداختن آنها باعث می شود که غذا طعم لیموعمانی پیدا نکند .

7.اندازه لپه به گوشت حتما رعایت بشود استفاده زیاد از لپه خوشایند نیست .

8.اگر حجم قیمه زیاد نیست از پياز خیلی بزرگ استفاده نکنید چون خورشت و شیرین میکند .

9.از چوب دارچین به جای پودر دارچین استفاده کنید ، تارنگ خورشت تحت تاثیر قرار نگیرد از مقداري  زرشك  خيس خورده و تفت داده شده هم در خورش استفاده کنید عالي ميشود .

10.براي ته ديگ از نان یا خود برنج استفاده کنید ته دیگ سیب زميني مناسب نیست چون در خورشت خلال هاي سيب زميني وجود دارد .

11.نوشيدني مناسب این غذا ، دوغ.شربت به لیمو و شربت گل سرخ است .

12.نکته بسیار مهم اینکه اجازه بدید خورش روی شعله ملایم و زمان طولانی ( چند ساعته ) قشنگ جا بیفتد و در نهایت خورشت نباید خیلی آبکی باشد باید کاملا قوام داشته باشد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.