نشانه‌هایی که کلاچ شما نیاز به تعمیر یا تعویض دارد

0

تعویض صفحه کلاچ ؛ آنچه که باید مراقب آن بود

چرا تعویض صفحه کلاچ مهم است؟

کارستان ؛کلاچ یکی از مهمترین قطعات خودروهای دنده دستی است، چرا که موتور را به گیربکس متصل می‌کند و قدرت خودرو را تامین می‌کند. بسته به سبک رانندگی فرد و محیطی که در آن ماشین رانده می‌شود، یکی از قسمت‌هایی از خودرو نیز می‌باشد که ساییدگی بالایی دارد. اگر در ترافیک شهری سپر به سپر رانندگی می‌کنید، احتمالا کلاچ سریعتر از زمانی که در بزرگراه رانندگی می‌کنید، دچار سایش می‌شود. به طور مشابه، ماشین‌هایی که در تپه‌ها رانده می‌شوند، بیشتر از ماشین‌هایی که در دشت رانده می‌شوند، کلاچ آنها دچار فرسودگی می‌شود.

ممکن است از خود بپرسید، «چگونه بفهمم که کلاچ من در شرف از کار افتادن است؟» کلاچ معمولا به شما اخطار می‌دهد و به شما زمانی را می‌دهد تا آن را به تعمیرگاه ببرید.

آموزش عیب یابی خودرو آموزش مکانیک خودرو آموزش تعمیر خودرو علت لرزش پدال کلاچ آموزش تعویض صفحه کلاچ پراید دلایل سوختن صفحه کلاچ علائم تمام شدن صفحه کلاچ علت صدای خرخر کلاچ

نشانه‌هایی که کلاچ شما نیاز به تعمیر یا تعویض دارد

در شرایط ایده‌آل، اکثر کلاچ‌های خودروهای مدرن بیش از 100000 کیلومتر بدون نیاز به تعویض دوام می‌آورند. همچنین زمانی که در ترافیک سنگین رانندگی می‌کنید و کلاچ را خیلی سخت فشار می‌دهید، احتمال خرابی زودهنگام بیشتر است. کلاچ شکسته به این معنی است که ماشین تا زمانی که تعمیر نشود نمی‌توان با آن رانندگی کرد. در هر صورت، پیش از از کار افتادن کلاچ، خودروی شما به خوبی هشدار می‌دهد.

اما چگونه می‌توان مطمئن شد که کلاچ دلیل این موضوع است نه چیز دیگری؟ در اینجا لیستی از 5 نشانه مشخص از کلاچ فرسوده وجود دارد که به شما نشان می‌دهد باید همین الان تعمیر و یا تعویض شود.

1. کلاچ نرم

کلاچ اسفنجی نشانه‌ای از یک کلاچ فرسوده است. اگر کلاچ شما بیش از حد نرم و اسفنجی به نظر می‌رسد، نشان دهنده ساییدگی و پارگی است. وقتی پدال کلاچ اسفنجی است، باید پدال کلاچ را رها کنید تا دنده درگیر شود. باید در اسرع وقت خودرو را به تعمیرگاه ببرید چرا که این فقط نشان دهنده نیاز به تعمیر کلاچ است.

2. لرزیدن

لرزیدن پدال کلاچ علامت دیگری است که باید مراقب آن باشید. لرزش در سرعت پایین نشان می‌دهد که صفحه کلاچ دارای ناخالصی‌هایی همچون روغن و آلودگی است یا اینکه صفحه کلاچ فرسوده شده و نیاز به تعویض دارد. در هر صورت، باید فورا آن را در تعمیرگاه بررسی کنید. شل شدن پیچ‌های محفظه زنگ، شکستگی پایه‌های موتور و آسیب دیدگی اتصال کلاچ نیز می‌تواند باعث لرزش کلاچ شود.

3. سر خوردن

زمانی که کلاچ خودرو به پایان عمر خود می‌رسد، به اصطلاح گفته می‌شود که سر می‌خورد. ناتوانی کلاچ در درگیر شدن یا جدا شدن کامل در هنگام فشار دادن کامل یا رها شدن پدال به عنوان سر خوردن دانسته می‌شود. حتی اگر خودرو سریع‌تر حرکت نکند، دور موتور افزایش می‌یابد. هنگام بالا رفتن از سربالایی، سبقت گرفتن یا حمل اجسام بزرگ، لیز خوردن آشکارتر است. کلاچ لغزنده بیش از حد گرم می‌شود و باعث سایش و فشار اضافی می‌شود و سرعت انحطاط کلاچ را افزایش می‌دهد.

4. سر و صدا

اگر هر بار که پدال کلاچ را فشار می‌دهید، صدای خراش قطعی موتور ماشین خود را می‌شنوید، ممکن است نشانه‌ای از کلاچ فرسوده باشد. این امکان وجود دارد که صدا ناشی از یاتاقان‌های معیوب باشد. بلبرینگ‌ها ارزان هستند و به راحتی قابل تعویض هستند، اما نادیده گرفتن آنها می‌تواند به دلیل آسیب‌های اضافی منجر به تعمیرات پرهزینه‌تر شود.

5. سیلندرهای معیوب

ممکن است سیلندرها، یاتاقان‌ها و شاخک‌ها به جای خود صفحه کلاچ، منبع کلاچ خراب باشند. با این حال، برای اینکه کلاچ به درستی کار کند، همه اجزا باید در شرایط عملیاتی باشند. در سیستم کلاچ اتصال مستقیم، مشکلات خاصی را می‌توان با تغییر ساده اتصال کابل کلاچ کاهش داد.

قیمت دیسک و صفحه والئو فرانسه قیمت دیسک و صفحه والئو ال 90 قیمت دیسک و صفحه عظام قیمت دیسک و صفحه پژو 405 قیمت دیسک و صفحه پراید سکو قیمت دیسک و صفحه سمند قیمت دیسک و صفحه پراید والو قیمت صفحه کلاچ 206 قیمت صفحه کلاچ پژو پارس

عاداتی که به کلاچ شما آسیب می‌رساند

اگر روال معمول رانندگی شما در ساعات شلوغی معمولا شامل فشارهای غیرقابل شمارش کلاچ و ترمز می‌شود، کلاچ خودروی شما کاملا در معرض تهدید است. رانندگی در شهر یا استفاده طولانی مدت از کلاچ ضرری بر خودرو، موتور و صفحه کلاچ دارد. کلاچ خودرو به دلیل سبک رانندگی شما و دلایل دیگر ساییدگی و پارگی قابل توجهی را تجربه می‌کند. یک کلاچ در صورت نگهداری صحیح ممکن است بیش از 70000 کیلومتر کار کند و برخی ممکن است مجبور شوند صفحه کلاچ خود را در 10000 کیلومتر عوض کنند. بنابراین دفعه بعد که به مشکل کلاچ برخورد کردید، فورا با متخصص تماس بگیرید.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.