قیمت و مشخصات موتور سیکلت تریل پیشرو گلد کیو ام ۲۵۰ در ایران
نقدوبررسی موتور تریل پیشرو گلدکیوام قسمت اول ,قیمت پیشرو گلد ۲۵۰ ,تریل پیشرو ۲۰۰ ,قیمت موتور پیشرو ,پیشرو گلد کیو ام ۲۵۰ ؛پیشرو گلد ۲۰۰ ؛قیمت پیشرو گلد ۲۰۰ ؛پیشرو گلد ۲۵۰ ؛موتور تریل پیشرو ۱۵۰
نقد و بررسی موتور سیکلت تریل پیشرو ۲۵۰ گلد کیو ام Pishro 250 Gold Q
در پنجاه سال گذشته بروز تحولات گسترده در عرصه صنعت موتورسیکلت سازی، تغییرات عمده ای را در نگرش استفاده از این وسیله نقلیه به وجود آورده و بازار این محصولات را بیش از پیش متنوع کرده است.
انتخاب یک وسیله مناسب و ایده آل همیشه یکی از بزرگترین نکاتی است که بسیار در ایجاد آدرنالین در بدن برای ایجاد احساسی شگرف و ایجاد خاطرات بسیار زیبا همیشه سخت و دشوار بوده است. امروز میخواهیم یکی دیگر از نام آشناترین موتورسیکلت های موجود در بازار ایران را مورد نقد و بررسی قرار دهیم تا شما بتوانید در انتخاب و خرید یک موتورسیکلت تریل در رده آفروید تصمیمی مناسب بگیرید. پس در ادامه با حساس کامپیوتر همراه باشید.
معرفی شرکت سازنده:
گروه صنعتی فارس فعالیت خود را با تولید ۳ مدل موتورسیکلت در کارخانه واقع در شهرک صنعتی سروستان شیراز در استان فارس آغاز نمود. در حال حاضر تولیدات این شرکت به بیش از ۲۲ مدل افزایش یافته که سهم قابل ملاحظه ای از بازار موتورسیکلت ایران را به خود اختصاص داده است.
مشخصات فنی درج شده شرکت گروه صنعتی فارس |
مشخصات فنی درج شده شرکت روان سیکلت
|
||
قوای محرکه |
تک سیلندر-چهارزمانه – هواخنک با رادیاتور روغن |
تک سیلندر-چهارزمانه – هواخنک با رادیاتور روغن OHV |
Engine Type |
حجم اتاق |
۲۴۹ سی سی |
۱۹۹ سی سی |
Displacement |
قطر سیلندر,طول کورس پیستون |
۷۶x55 میلیمتر |
۵۸.۲x66 میلی متر |
Bore * Stroke (mm) |
نسبت تراکم |
۹.۴:۱ |
۹.۴:۱ |
Compression ratio |
سیستم استارت |
الکتریکی- هندلی |
الکتریکی- هندلی |
Ignition |
استاندارد آلایندگی | یورو ۳ | یورو ۳ | Emission Standard |
گیربکس |
۵ دنده |
۵ دنده |
Transmission |
حداکثر گشتاوری |
– |
۱۴.۵ نیوتن متر/۷۰۰۰(R/دقیقه) |
Maximum torque |
حداکثر قدرت |
۱۲.۵ کیلو وات /۶۶۵۸ (R/دقیقه) |
۱۱.۵ کیلو وات /۸۰۰۰(R/دقیقه) |
Maximum power |
حداکثر توان |
۱۶.۷۶ اسب بخار |
۱۵.۴ اسب بخار |
Maximum Ph(S) |
کلاچ |
قوته ور در روغن |
قوته ور در روغن |
Clutch(F/R) |
سیستم جرقه |
تخلیه الکتریکی- CDI |
تخلیه الکتریکی- CDI |
Starting method |
طول |
۲۰۸۰ میلی متر |
۲۱۲۵ میلی متر |
L (mm) |
عرض |
۸۰۰ میلی متر |
۸۱۵ میلی متر |
W (mm) |
ارتفاع |
۱۰۴۵ میلی متر |
۱۲۸۵ میلی متر |
H (mm) |
فاصله بین دو چرخ |
۱۴۴۹ میلی متر |
۱۴۰۵ میلی متر |
Wheelbase |
وزن خالص |
۱۲۶ کیلوگرم |
۱۲۸ کیلوگرم |
Vehicle Quality |
سیستم تعلیق جلو |
تلسکوپی |
تلسکوپی |
Front suspension |
سیستم تعلیق عقب |
تک کمک فنر قابل تنظیم |
تک کمک فنر قابل تنظیم |
Rear suspension |
ترمز جلو |
ترمز دیسکی |
ترمز دیسکی |
Brake Front |
ترمز عقب |
ترمز دیسکی |
ترمز دیسکی |
Brake Rear |
لاستیک جلو |
۲۱x2.75 |
۲۱-۳.۰۰ |
Tyre Front |
لاستیک عقب |
۱۸x4.10 |
۱۸-۴.۱۰ |
Tyre Rear |
ظرفیت باک |
۸ لیتر |
۱۰.۵ لیتر |
Fuel capacity |
مصرف سوخت اسمی: |
۳.۱ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر |
۲.۸ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر |
Fuel consumption |
مصرف متوسط سوخت: |
۴.۱ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر | ۳.۸ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر |
Fuel consumption |
حداکثر سرعت اسمی |
۱۰۰ کیلومتر بر ساعت |
۱۰۰ کیلومتر بر ساعت |
maximum speed |
حداکثر سرعت واقعی در جاده | ۱۲۱ کیلومتر بر ساعت | ۱۱۸ کیلومتر بر ساعت |
maximum speed RMS |
حداکثر سرعت ثبت شده تا کنون | ۱۲۶ کیلومتر بر ساعت | ۱۲۷ کیلومتر بر ساعت |
maximum Top speed |
حداکثر متوسط سرعت متوسط در جاده | ۱۰۸ کیلومتر بر ساعت | ۱۰۵ کیلومتر بر ساعت |
maximum speed RMS |
داشبورد |
عقربه ای |
دیجیتال الکترونیکی |
Dashboard |
رنگ بدنه |
مشکی،نارنجی،سفید |
مشکی،نارنجی،سفید، زرد |
Color |
خورشیدی جلو | ۱۳ دندانه | ۱۲ دندانه | Final Drive Front |
خورشیدی عقب | ۴۳ دندانه | ۳۶ دندانه | Final Drive Rear |
قیمت ( ۱۳۹۴/۰۴/۰۲) |
۶۰.۰۰۰.۰۰۰ ریـال (تهران) |
۶۱.۵۰۰.۰۰۰ ریـال (تهران) |
Price ( 2015-06-23)
|
نکته: هر ۱ کیلووات-ساعت برابر با ۱.۳۴۱۰۲ اسب بخار میباشد.
مقدمه:
تا اینجا به معرفی شرکت سازنده این موتورسیکلت و تصاویر آن را ملاحظه فرمودید، اینک موقع آن شده تا این موتورسیکلت زیبا و گران قیمت را مورد ارزیابی قرار دهیم تا ببینیم چند مرده حلاج است.
نگاه اول:
در نگاه اول ظاهری براق، پرقدرت و دارای یک شاسی زیبا، تناسب رنگ نارنجی و مشگی که شما را خیره میکند و نسبت به تمام موتور های هم رده خود در بازار یکی از گذینه هایی خواهد بود که نظر شما را جلب خواهد کرد. رینگ های نقره ای و دو شاخ نقره ای رنگ، شل گیرهای نشکن، زین بلند و قوص دار، چراغ جلو ذوزنقه ای، اگزوز استیل و رکاب های تا شونده کاملا بزرگ، صفحه کیلومتر عقره به ای ساده که دارای دور موتور برقی و نشان گر سرعت عقربه ای و مسافت شمار قدیمی چرخ دنده ای، شمارنده دنده دیجیتال، چراغ هشدار راهنما و نور، دارای چراغ سلام و نور بالا و پایین و نور کوچک، راهنما های بسیار زیبای نشکن جدید LED، چراغ خطر زیبا، دارای ترک دست برای سرنشین دوم، انجین نقره ای بزرگ و پرقدرت، گیربکس پنج دنده، استارت الکتریکی، دارای رادیاتور روغن به همراه یک حفاظ در روبروی آن، دارای سیستم آلاینده Euro 3، باک بزرگ با ظرفیت ۸ لیتر، دارای ترمز های دیسکی، عدم وجود سنسور جک بقل برای عدم روشن شدن تا زمانی که موتور بر روی جک میباشد، جعبه ابزار کوچک، کایت های براقی که تمامی رنگ های آن زیبا و جذاب هستند، در کل یک موتورسیکلت کاملا مجهز زیبا و کمتر کسی هست که با دیدن چنینی امکاناتی آن را یکی از گذینه های خود جهت خرید انتخاب خواهد نمود.
کیفیت ساخت:
وقتی در حال دیدن این موتورسیکلت هستید کیفیت ساخت قطعات آن با چشم نظر شما را بر آورده میسازد و میتوانید تشخیص دهید کیفیت ساخت قطعات خوب بوده و با توجه به قیمت آن ارزش خرید را دارد. از همه مهمتر نمای ظاهری شاسی موتور است که به دلیل پهنی و خم های مطابق داده شده با قسمت های کایت های بقل احساس پرقدرت بودن و با دوام بودن شاسی را تداعی میکند. کیفیت شاسی در این موتور خوب است و بهترین و بادوام ترین نوع شاسی در تمامی موتورهای ساخت چین موجود در بازار ایران است.
تحقیقات اولیه:
در تحقیقات اولیه که از طریق سات هایی چون پرشین موتور و تیونیگ تاک نمودیم و همینطور از فروشندگان بازار راسته خیابان فردوسی در شیراز همگی یکی از بهترین های رده تریل ۲۵۰ سی سی موجود در بازار را تریل پیشرو ۲۵۰ سیسی گلد کیو ام معرفی مینمودند و آن را موتوری ایده آل برای درون شهر میخواند و آن را به اتفاق تحسین میکردند.
نتیجه اول:
با توجه به امکانات، ظاهر، کیفیت ساخت و رده تریل بودن آن یک موتور ایده آل و جوان پسند بوده و موتور سیکلتی است که در بازار جزء بهترین ها خوانده میشود و مطمئنن یکی از گذینه های خرید برای هر شخصی خواهد بود.
نقد و بررسی تخصصی:
خوب تا به اینجا موتوری در پیش روی داریم که با بهترین موتور رده تریل یعنی روان QM با حجم انجین ۲۰۰cc در ظاهر یکی است و تمامی امکانات آن را دارا میباشد هم به لحاظ قدرت، سرعت، ظاهر، امکانات، کیفیت ساخت و استایل و همچنین موتوری زیبایی میباشد که هر شخصی آن را برای خرید در فهرست خود قرار میدهد. این ویژگی ها ما را بر آن داشت تا با تحقیق و بررسی های دقیق این موتور را مورد آزمایش قرار دهیم تا ببینیم آیا حرف ها و شنیده ها و تبلیغاتی که درباره تریل پیشرو گلد کیوام ۲۵۰ میشود آیا در عمل هم اینچنین هست یا خیر.
ادامه مطلب …