اولین تست جاده ای پژو ۵۰۸ جدید سری GT Line + عکس

0

مشخصات فنی پژو ۵۰۸ ،تجربه رانندگی با پژو ۵۰۸ ،پژو تازه وارد ،قیمت روز پژو ۵۰۸ ،خودرو جدید ایران

خبرخودرو ، اولین تست جاده ای پژو ۵۰۸ جدید سری GT Line هفته گذشته توسط شرکت ایکاپ( شرکت مشترک ایران خودرو و پژو ) برگزار شد.

هفته گذشته فرصتی فراهم شد تا با هماهنگی شرکت ایکاپ ، رانندگی با پژو ۵۰۸ سری جی تی لاین را در قالب سفری یک روزه در جاده پر پیچ و خم و زیبای چالوس را تجربه کنیم .

در تست گروهی ” پژو ۵۰۸ ” که با حضور جمعی از خبرنگاران خودرویی و همراهی تعدادی از مدیران شرکت ایکاپ برگزار شد ، ۵خودروی پژو ۵۰۸ در مسیر تهران تا منطقه سیاه بیشه در جاده چالوس مورد تست فنی و عملکردی قرار گرفت ، جاده ای که احتمالا بسیاری از ایرانیان پس از خرید این خودرو بارها تجربه خواهند کرد.

این برنامه صبح سه شنبه با دعوت از خبرنگاران در محل نمایندگی مرکزی فروش شرکت ایکاپ آغاز شد. در ابتدای این برنامه پیر فوره معاون بازاریابی و فروش شرکت ایکاپ ضمن خوش آمدگویی به تیم خبرنگاران ، گفت : امروز روز شماست و مطمئنا از رانندگی با پژو ۵۰۸ جدید لذت خواهید برد.

وی با اشاره به اینکه ۵۰۸ بهترین محصول پژو در رنج سدان محسوب می شود ، افزود : شرکت ایکاپ بسیار خوشحال است که از ماه سپتامبر( اوایل شهریورماه ) این خودرو جدید را به بازار ایران عرضه می کند.

http://car3.upload.ir/News/021/2111-ikap-peugeot-508/5.jpg

وی گفت : این خودرو تنها یک محصول نیست و ما در پژو فکر می کنیم که همیشه یار دوازدهمی وجود دارد.

وی تاکید کرد : بی شک نمی توان در مورد محصولی فکر کرد بدون اینکه ، کیفیت خدمات و سرویس دهی خوبی نداشته باشیم.

پیر فوره ، معاون بازاریابی و فروش شرکت ایکاپ همچنین با اشاره به اینکه شرکت ایکاپ حاصل همکاری شرکتهای ایران خودرو ، پژو و ایساکو است ، افزود : بدون همراهی این سه شرکت ، قطعا ایکاپی وجود نداشت.

در ادامه این برنامه ، مسئول آموزش محصولات جدید پژو در شرکت ایکاپ ضمن معرفی پژو ۵۰۸ جدید ، گفت : این خودرو جزء جدیدترین و به روزترین محصولات پژو در دنیا است.

دوستانی افزود : پژو ۵۰۸ جی تی لاین که در حال حاضر در ایران عرضه می شود محصول ۲۰۱۴ و فیس لیفت شده پژو ۵۰۸ فرانسه و دارای آخرین استانداردهای پژو در دنیا است.

وی با اشاره به آمار فروش این خودرو در دنیا گفت : از سال ۲۰۱۱ تاکنون فروش این خودرو ، حدود ۴۰۰ هزار دستگاه بوده هر چند عرضه فیس لیفت این خودرو در سال ۲۰۱۴ موجب گردید که این محصول با استقبال بیشتری در بازار مواجه شود و قطعا این جریان نشان از موفقیت بالای فیس جدید پژو ۵۰۸ دارد.

وی همچنین به برخی از ویژگی های پژو ۵۰۸ جدید پرداخت و گفت : این خودرو دارای موتور ۱۶۰۰ THP توربو شارژ است که توانسته ۸ سال متوالی عنوان موتور سال دنیا را کسب کند.

وی افزود : موتور این خودرو دارای پاشش مستقیم سوخت است که ضمن مصرف بهینه سوخت و کاهش آلایندگی ، راندمان موتور این خودرو را افزایش می دهد.

در ادامه این برنامه خبرنگاران در قالب گروههای سه نفره در خودروهای در نظر گرفته شده مستقر و استارت تست جاده ای پژو ۵۰۸ جدید به سمت جاده چالوس زده شد .

معرفی پژو ۵۰۸ :

پژو ۵۰۸ جدید جی تی لاین یک خودرو سدان جادار و نسبتا لوکس خانوادگی ، با کلاس ابعادی D است .این خودرو که در حال حاضر در کارخانه شهر ” رن ” فرانسه تولید می شود در سال ۲۰۱۱ به بازار عرضه شد البته پژو در اواخر سال ۲۰۱۴ فیس جدیدی از ۵۰۸ را رونمایی و به بازار کرد که مدل وارد شده به ایران نیز از همین نمونه است.

پژو ۵۰۸ جدید جی تی لاین دارای موتور پیشرفته‌ THP 165 توربوشارژ بر پایه پلتفرم EP6 است موتور این خودرو اولین موتور از این رده در ایران خواهد بود که توسط پژو عرضه می شود این موتور در پژو ۵۰۸ جدید جی تی لاین ، همراه با آخرین نسل گیربکس ۶ سرعته EAT6 قرار می گیرد.

http://www.pardiskhodro.com/root/upload/up_blog/1499363196209.jpg

موتور پژو ۵۰۸ جدید دارای استاندارد مصرف سوخت یورو ۵ است و به سیستم تزریق مستقیم سوخت و اینترکولر نیز مجهز است مصرف سوخت در شهری این خودرو ۹.۸ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر و مصرف ترکیبی آن ۶.۹ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است.

پژو ۵۰۸ پیشتاز خانواده” ۵” پژو و پرچم دار محصولات پژو محسوب می شود دومین محصول شرکت ایکاپ بعد از پژو ۲۰۰۸ است و قرار است با آخرین سطح کیفیت خودروهای نسل جدید پژو به بازار ایران عرضه شود.

مشخصات و تجهیزات پژو ۵۰۸

به نظر می رسد طراحان پژو ، خودروی پژو ۵۰۸ جی تی لاین را با استایل و تکنولوژی بالاتری طراحی کرده اند چنانچه به آن ظاهری به ‌روز و مدرن تر بخشیده است . در نگاه اول میتوان پی برد که جلو پنجره این خودرو به صورت عمودی تر نسبت به نسل های قبلی پژو طراحی شده است چنانچه جلوپنجره این خودرو دارای خطوط عمودی و افقی از جنس کروم است و نشان شیر پژو را بر پیشانی دارد.

https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/7/74/Peugeot_3008_THP_165_EAT6_Allure_GT-Line_%28II%29_%E2%80%93_Innenraum%2C_20._September_2017%2C_D%C3%BCsseldorf.jpg/1280px-Peugeot_3008_THP_165_EAT6_Allure_GT-Line_%28II%29_%E2%80%93_Innenraum%2C_20._September_2017%2C_D%C3%BCsseldorf.jpg

البته طراحی چراغ های جلو با وجود ۳ لنز پیشرفته ای که در آن کار گذاشته شده حس خوبی را منتقل نمی کند و به نظر طراحی چراغ ها تا حدودی خشن است هر چند چراغ های جلو FULL LED همراه با روشنایی روز ( دی لایت ) است و دارای امکاناتی چون سیستم روشنایی هوشمند در پیچ ها ، چراغ مه شکن جلو LED ، سنسور نور خودکار ( اتولایت ) و نوربالای هئشمند ( اسمارت بیم ) است.

طراحی چراغ های عقب پژو ۵۰۸ جدید جی تی لاین نیز شباهت زیادی به چراغ های اولین محصول شرکت ایکاپ پژو ۲۰۰۸ دارد البته به نظر می رسد چراغ های سرخ رنگ مات عقب پژو ۵۰۸ جدید جی تی لاین، با الهام از پنجه شیر طراحی شده اند همچنین در پژو ۵۰۸ نشان GT LINE را می توان بر روی پنجره جلو ، سپر عقب و بال چپ خودرو مشاهده کرد که به همراه رینگ‌های آلومینیومی ۱۸ اینچی و اگزوز دوگانه، نمای بیرونی پژو ۵۰۸ جدید جی تی لاین را متفاوت تر کرده است.

پژو ۵۰۸ جدید همچنین در حوزه تجهیزات ایمنی نیز مجهز به سیستم ترمز ضد قفل ABS ، EVD،سیستم کنترل الکترونیکی پایداری خودرو (ESP ) ، سیستم کنترل لغزش (ASR) ، سیستم کنترل پایداری دینامیک( CBC) و سیستم کمکی سربالایی( HAS) و همچنین ترمز دستی برقی است.

در نمای داخلی پژو ۵۰۸ جدید جی تی لاین و بر روی داشبورد این خودرو مانیتور لمسی ۷ اینچی قرار دارد، که اکثر عملکرد های خودرو را در خود جمع کرده است همچنین با ورود به خودرو در برابر راننده، پنل خوش رنگ و واضحی قرار دارد که دقت و سهولت در خوانش را تضمین می کند، به همراه آن صفحه نمایش هدآپ HEAD-UP ( روی داشبورد و در راستای خط دید راننده )قرار دارد که این امکان را به راننده می دهد تا بدون برداشتن نگاه خود از جاده، اطلاعات خودرو را ببیند.

داخل اتاق پژو ۵۰۸ جدید جی تی لاین، صندلی چرمی ماساژور دار با دوخت قرمز طراحی‌شده است و دارای گرم‌کن و پشتی قابل تنظیم است. دوخت قرمز بر روی کف‌پوش خودرو و همچنین بر روی چرم اهرم دنده‌اتوماتیک هماهنگی خوبی را در جزئیات ارائه می‌کند.

http://storage.eranico.com/images/20151229120045cb-2015-Peugeot-508-sedan-rear.jpg

رانندگی با ۵۰۸ جدیدترین محصول پژو

با ورود به خودرو پژو ۵۰۸ حس بسیار خوبی به سرنشینان خودرو منتقل می شود طراحی داخلی این خودرو با وجود سادگی به نحوی است که با ورود به کابین ، سرنشینان جلو و عقب با فضای مناسب و بسیار راحتی مواجه می شوند از این رو به نظر می رسد پژو ۵۰۸ جدید خودرو مناسبی برای استفاده خانواده ها باشد.

از نکات جالب توجه در پژو ۵۰۸ جدید قرار گرفتن کلید استارت در سمت چپ راننده است با قرار گرفتن در پشت فرمان پژو ۵۰۸ و زدن کلید استارت اولین نکته ای که به آن پی می برید شتاب گیری بسیار خوب این خودرو است به طوری که شتاب صفر تا ۱۰۰ پژو ۵۰۸ ظرف ۹ ثانیه از صفر به ۱۰۰ کیلومتر می رسد.

همچنین هنگامی ‌که پشت فرمان پژو ۵۰۸ جدید جی‌تی لاین می‌نشینید، فرمان پذیری و هندلینگ بی‌نظیر این خودرو را به خصوص در پیچ ها به خوبی حس می کنید و از این جهت کمبودی در خودرو احساس نمی‌شود ضمن اینکه عملکرد گیربکس و ترمزها نیز بسیار خوب و تعویض دنده‌ها به موقع انجام می‌شود.

ضمن اینکه فناوری توربو THP، قدرت بیشتری را در دور موتور پایین((۲۴۰نیوتن متر در دور موتور۱۴۰۰ ) تولید می‌کند از این رو امکان رانندگی راحت، کم‌مصرف و تندوتیز را هم‌زمان فراهم می کند.

در پژو ۵۰۸ جدید آپشن هایی وجود دارد که قطعا آسایش بیشتری را برای راننده به همراه دارد سیستم استارت بدون کلید (keyless)، ترمزدستی برقی، سیستم تشخیص نقطه کور قطعا رانندگی را برای شما آسان‌تر و امنیت در جاده را تضمین می‌کند.

بدنه، شاسی، سیستم تعلیق، فرمان و رینگ های ۱۸ اینچی با موتور توربوی THP و قدرت ۱۶۳ اسب بخار و استاندارد Euro5 به نحوی در این خودرو ترکیب‌ شده‌ که با گیربکس شش سرعته اتوماتیک و شیفتر پشت فرمان، تجربه رانندگی لذت بخشی را برای راننده به ارمغان می‌آورد.

در کل باید گفت با وجود مشخصات فنی و امکانات و تجهیزات خوب پژو ۵۰۸ جدید در صورتی که این خودرو با قیمتی بیش از ۱۸۵ میلیون تومان در بازار عرضه شود قطعا رقبایی در سطح و کلاس محصولاتی چون تویوتا کمری ، اپتیما و رنو تالیسمان در بازار ایران خواهد داشت این در حالی است که به گفته مسئولان ایکاپ پژو در این خودرو هر چه آپشن داشته پیاده کرده و در حال حاضر ۵۰۸ دارای به روزترین آپشن هاست حال باید دید رقبای این تازه وارد قدرتمند چه تمهیداتی برای رقابت با این محصول خواهند اندیشید.

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.