آموزش نصب ردیاب GPS خودرو و موتورسیکلت

0

بهترین ردیاب خودرو ،انواع ردیاب خودرو ،ردیاب خودرو آهنربایی ،سامانه ردیاب خودرو

راهنمای نصب ردیاب خودرو و موتورسیکلت

محل نصب ردیاب خودرو هزینه نصب ردیاب خودرو جی پی اس چیست نصب جی پی اس پراید GPS چیست مزایای سیستم GPS پیدا کردن خودروی سرقتی بهترین ردیاب خودرو ردیاب چیست قیمت ردیاب ماشین مزایای ردیاب ماهواره ای هزینه نصب GPS ساندرو مجله مکانیک مجله خودرو کارستان آموزش مکانیک و برق خودرو آموزش نکات فنی خودرو

با پیشرفت تکنولوژی و تجیهزات امنیتی خودرو و منازل، مسلما روش های جدیدی برای سرقت نیز به وجود می آیند. تنها نگاهی گذار به آمار سرقت خودرو در استان های مختلف کشور به خصوص کلان شهرهایی همانند تهران بیانگیر این مدعاست که دزدگیر، قفل فرمان و ابزارهای امنیتی مشابه دیگر کارایی لازم را ندارند. امروزه ردیاب خودرو به عنوان جدیدترین تکنولوژی برای جلوگیری از سرقت خودروهاست و در ادامه به بررسی راهنمای نصب ردیاب خودرو و موتورسیکلت خواهیم پرداخت، ایران رهیاب همراه باشید.

ردیاب ماشین، فرشته نجات خودروی شماست

حتما به خوبی می دانید که تجهیزاتی مانند دزدگیر هوشمند خودرو فقط برای پیشگیری از سرقت به کار می آید و اگر خودرویتان به سرقت برود دیگر کاری از دستتان بر نمی آید. تقریبا تمام ابزارهای امنیتی که برای خودرو و موتورسیکلت ها استفاده می شود به همین منوال هستند و تجهیزاتی برای فراری دادن سارقین یا سخت کردن کار آنها هستند.

به همین دلیل ردیاب ها به عنوان جدیدترین نسل از ابزارهای امنیتی مطرح شدند و کاربران بسیاری را به سوی خود جلب کردند. ردیاب خودرو ابزاری است که در صورت بروز سرقت نیز به کمک شما می آید و می توانید اتومبیل خود را به راحتی پیدا کنید. اما چگونه ردیاب خودرو را نصب کنیم؟

بهترین ردیاب خودرو پرفروش ترین ردیاب خودرو ردیاب خودرو دیجی کالا خرید ردیاب خودرو انواع ردیاب خودرو ردیاب خودرو آهنربایی سامانه ردیاب خودرو لیست قیمت ردیاب خودرو

آموزش نصب ردیاب موتورسیکلت و خودرو در چند گام ساده

در همین ابتدا باید بیان کرد که برای نصب ردیاب خودرو می توانید به تمام افراد باتری ساز و یا کسانی که با برق خودرو سروکار دارند مراجعه کنید. اما نصب ردیاب خودرو کار خیلی سختی نیست و با کمی اطلاعات خودتان نیز می توانید ردیاب را برروی خودرو نصب کنید.

مهم نیست که ردیاب خریداری شده تان چه تعداد سیم دارد، معمولا سیم ردیاب ها به سه دسته اصلی تقسیم می شوند:

  • برق اصلی
  • سوئیچ پله
  • اتصال به بدنه

وابسته به نوع ردیابی که خریداری می کنید، پیشنهاد می کنیم که برق را از زیر فرمان و درون خودرو برای ردیاب بگیرید. در هر مدل خودرویی که داشته باشید جعبه فیوز بهترین جای ممکن برای تامین برق و نصب اتصالات لازم در برق خودرو است. با این توضیح می توانیم به سراغ مراحل بعدی نصب ردیاب خودرو برویم.

قیمت لوازم خودرو قیمت لوازم یدکی قیمت gps خورو لیست قیمت ردیاب خودرو قیمت ردیاب خودرو ارزانترین ردیاب خودرو بهترین ردیاب خودرو

طریقه نصب جی پی اس روی ماشین، راهنمای نصب سوئیچ پله ردیاب خودرو

شاید بپرسید که کلید یا سوئیچ پله چیست؟ سوئیچ پله سیستمی است که با فعال شدن آن می توانید متوجه روشن و یا خاموش بودن خودرو بشوید. برای تعیین اتصال سوئیچ ردیاب نیاز به یک فازمتر و یا یک ولت سنج دارید.

ابتدا جعبه فیوز را از زیر فرمان باز کنید و سپس سوئیچ خودرو را هم در حالت باز قرار دهید. سپس با استفاده از فازمتر یا ولت سنج فیوز ها را بررسی نمائید. در هر اتصالی که چراغ فازمتر روشن شد منبع برق مورد نیاز را پیدا کرده اید.

برای اطمینان بیشتر زمانی که فازمتر برروی محل مورد نظر قرار دارد یکبار سوئیچ خودرو را ببندید و دوباره باز کنید. اگر هم از ولت سنج استفاده می کنید با توجه به اینکه ولتاژ اکثر خودرو ها 12 ولت است، باید در حین بررسی همین عدد را برروی ولت سنج ببینید.

بهترین ردیاب خودرو پرفروش ترین ردیاب خودرو ردیاب خودرو دیجی کالا خرید ردیاب خودرو انواع ردیاب خودرو ردیاب خودرو آهنربایی سامانه ردیاب خودرو لیست قیمت ردیاب خودرو

پیدا کردن محل برق اصلی؛ آشنایی با نحوه سیم کشی ردیاب خودرو

تفاوت پیدا کردن محل برق اصلی برای نصب ردیاب با مرحله قبلی این است که در این مرحله باید به دنبال فیوز اصلی باشید. بدین معنا که باید فیوزی را پیدا کنید که چراغ فازمتر را روشن کند. معمولا در بیشتر ردیاب ها سیم قرمز مربوط به برق اصلی ردیاب خودرو است.

توجه داشته باشید که محل اتصال سوئیچ پله و برق اصلی در ردیاب اشتباه نشوند. در غیر این صورت ردیاب به خوبی کار نخواهد کرد. مهمترین تفاوت در فیوز برق اصلی و سوئیچ پله این است که حتی وقتی سوئیچ خودرو در حالت بسته قرار دارد، اگر فازمتر را برروی فیوز برق اصلی قرار دهید، چراغ آن روشن می شود.

بهترین ردیاب خودرو پرفروش ترین ردیاب خودرو ردیاب خودرو دیجی کالا خرید ردیاب خودرو انواع ردیاب خودرو ردیاب خودرو آهنربایی سامانه ردیاب خودرو لیست قیمت ردیاب خودرو

سیم های اتصال به بدنه ردیاب خودرو کدام است؟

فیوزی که برای اتصال به بدنه در نظر گرفته شده است چراغ فازمتر را روشن نمی کند و معمولا سیم مشکی رنگ در ردیاب ها همان سیم اتصال به بدنه است. پس از یافتن این سه اتصال اصلی بوسیله سیم آنها را به ردیاب متصل نمائید. چنانچه ردیاب ماشین شما دارای امکانات دیگری مانند سیستم اعلام خطر، خاموش نمودن موتور خودرو از راه دور و یا میزان مصرف بنزین و … باشد، سیمهای دیگری وجود دارد که از ردیاب به پشت فیوز خودرو متصل می گردند.

به عنوان مثال سیم سبز رنگ به ECC، سیم بنفش به سیم بنزین پشت آمپر، سیم سفید به سیم سفید رله خودرو و یا سیم زرد رله خودرو به سیم قرمز دستگاه متصل خواهد شد. پس از اتصال برق ردیاب ماشین جهت فعالسازی آن باید پیامکی را به سیم کارت دستگاه ارسال نمائید.

شرکتها و سازنده های مختلف از انواع کدها و حروف مختلف برای اینکار استفاده می نمایند. با فعالسازی ردیاب دستگاه آماده بکار است. جهت ردیابهایی که دارای سیستم ردیابی آنلاین هستند، پس از راه اندازی باید با رمز عبور و کاربری وارد سایت شده و ثبت نام و راه اندازی صورت پذیرد.

به طور کلی بهتر است ردیاب هایی را انتخاب کنید که با سیستم ماشین شما هماهنگ هستند تا فرایند نصب ساده تر پیش برود. برای مثال بهترین ردیاب ماشین ایرانی، سیستمی ساده تر از ماشین هایی با سیستم پیچیده دارد.

بهترین ردیاب خودرو پرفروش ترین ردیاب خودرو ردیاب خودرو دیجی کالا خرید ردیاب خودرو انواع ردیاب خودرو ردیاب خودرو آهنربایی سامانه ردیاب خودرو لیست قیمت ردیاب خودرو

بهترین ردیاب خودرو برای شما کدام است؟

ردیاب ها انواع مختلفی دارند و با توجه به نیاز شما دارای ویژگی های متفاوتی نیز هستند. اما حتی ارزانترین ردیاب خودرو نیز می تواند به خوبی فرایند موقعیت یابی را با دقت بالایی انجام دهد. لذا حتما نیازی نیست که هزینه های هنگفتی را برای خرید ردیاب اختصاص دهید.

انتخاب اینکه کدام ردیاب مناسب خودروی شماست کاملا بستگی به نیاز شما از ردیاب دارد. لذا باید ابتدا به این سوال پاسخ دهید که هدفتان از خرید ردیاب چیست و چه انتظاراتی از ردیاب خودرو دارید؟

بهترین ردیاب خودرو پرفروش ترین ردیاب خودرو ردیاب خودرو دیجی کالا خرید ردیاب خودرو انواع ردیاب خودرو ردیاب خودرو آهنربایی سامانه ردیاب خودرو لیست قیمت ردیاب خودرو

آیا نصب ردیاب ماشین به تخصص نیاز دارد؟

خیر. انواع مختلفی از جی پی اس ها در بازار وجود دارند که روش نصب آن ها ساده است و نیازی به متخصص ندارد.

برای نصب ردیاب باید حتما آن را به سیستم برق ماشین وصل کرد؟

خیر به طور کلی سه روش کاربردی برای نصب و فعال سازی انواع ردیاب و جی پی اس وجود دارد که در این مقاله به طور کامل به آن ها پرداخته ایم.

آیا محل نصب ردیاب تاثیری در عملکرد آن دارد؟

خیر عملکرد ردیاب های تخصصی و با کیفیت با مکان نصب تغییر نمی کند.

کارستان

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.