علایم و عوامل سوختن واشر سرسیلندر چیست ؟

0

تشخیص نیم سوز شدن واشر سر سیلندر با 9 علائم | تشخیص واشر سر سیلندر اصلی از واشر سر سیلندر تقلبی

واشر سر سیلندر از آن دسته قطعات مهم و ضروری خودرو می‌باشد که نیاز به نگهداری دارد. با 9 علائم نیم سوز شدن واشر سر سیلندر در خودرو آشنا شوید تا در صورت بروز هرگونه خرابی واشر سرسیلندر با تعویض به موقع آن از خرابی دیگر قطعات جلوگیری شود. برای تشخیص واشر سر سیلندر اصلی و اطلاع از هزینه تعمیر واشر سر سیلندر  و روش تعویض واشر سیلندر با ما همراه باشید.

کار واشر سر سیلندر چیست؟

رانندگی بخشی از زندگی روزمره اکثر افراد می‌باشد. به همین دلیل آشنایی با عملکرد درونی موتور بسیار حائز اهمیت می‌باشد. موتورهای درون سوز و احتراق داخلی با فشرده سازی مخلوط هوا و سوخت باعث به وجود آمدن انفجارهای کوچکی که باعث به حرکت در آمدن موتور می‌شوند می‌باشد. این فرآیند دارای اهمیت بالایی می‌باشد. به همین دلیل نیز بهتر است با کارایی قطعه مورد نظر آشنا شویم.

واشر سر سیلندر ازملزومات موتور خودرو محسوب می‌شود که نقش مهمی را بر عهده دارد. برای شناخت و درک کارایی این قطعه بهتر است در ابتدا بدانید که سیلندر در خودرو چه نقشی دارد.

مشخصات واشر سرسیلندر قیمت واشر سرسیلندر 405 دلایل سوختن واشر سر سیلندر آموزش مکانیک خودرو آموزش تعمیر موتور خودرو

سیلندر از لوازم اصلی و ضروری در موتورهای درون سوز می‌باشد که وظیفه آن نگهداری و برقراری ارتباط قطعات مختلف می‌باشد. این قطعه به عنوان مهم ترین بخش پیشرانه با ساختار چدن یا آلومینیومی محل نصب قطعاتی مانند میل لنگ، رینگ پیستون، منیفولد دود، سرسیلندر، کارتر  و قطعات دیگر می‌باشد.

حال که نقش سیلندر را در موتور خودرو متوجه شدید سراغ یکی از اجزای آن یعنی ” واشر سر سیلندر” می‌رویم.

واشر سر سیلندر یک قطعه مهم و ضروری در خودرو می‌باشد که بین سیلندر و سر سیلندر قرار می‌گیرد. در حقیقت از واشر سر سیلندر برای یکپارچه سازی فضای بین سیلندر و سرسیلندر استفاده می‌شود و به عنوان تکمیل کننده فعالیت‌های سر سیلندر و با قرار گیری در میان پیشرانه و سرسیلندر ایفای نقش میکند.

اجازه دید ساده تر و واضح تر برایتان توضیح دهیم. با وجود واشر و قرار گیری آن بین دو قطعه سیلندر و سرسیلندر فرآیند احتراق داخلی آب‌بندی می‌شود و از نشت مایعات و ترکیب شدن با روغن جلوگیری می‌شود. ضمن اینکه واشر سر سیلندر از داغ شدن بیش از حد موتور و آتش گرفت آن جلوگیری می‌کند.

“واشر سر سیلندر باعث حفظ قدرت موتور می‌شود.”

وظایف واشر سر سیلندر چیست؟

تعمیر خودرو آموزش مکانیک خودرو آموزش نکات فنی خودرو

به طور کلی وظایف واشر سر سیلندر به این شرح می‌باشد:

  1. ایجاد حالت ضربه گیری
  2. آب بندی محفظه احتراق
  3. ممانعت از مخلوط شدن آب و روغن
  4. ممانعت از فرار گاز از محفظه احتراق
  5. کمپرس کردن موتور
  6. ممانعت از جوش خوردن قطعات متصل شده بر روی سر سیلندر بر اثر گرمای زیاد
  7. جلوگیری از خروج سوخت
  8. ممانعت از حرارت مستقیم به سر سیلندر

با توجه به وظایف ذکر شده باید حدس زده باشید که تا چه اندازه وجود این قطعه در موتور خودرو ضروری و مهم می‌باشد. به همین دلیل هم کیفیت و ساختار آن دارای اهمیت بالایی می‌باشد. با توجه به اینکه این قطعه دائماً در معرض گرما و حرارت قرار دارد باید ساختار آن به گونه‌ای باشد که در بالاترین درجه نیز بتواند مقاومت کافی را داشته باشد. جنس آن از پنبه نسوز، مس و فولاد می‌باشد تا ضمن یکپارچه سازی سر سیلندر و بدنه موتور، گردش روغن و آب بدون مخلوط شدن صورت بپذیرد و نیز محفظه احتراق آب بندی شود.

خرابی واشر سر سیلندر چگونه صورت می‌گیرد؟

خرابی یا نیم سوز شدن واشر سر سیلندر از اتفاقات رایج می‌باشد. این قطعه همانند دیگر قطعات یدکی خودرو دچار معایب می‌شود و به اصطلاح نیم سوز می‌شود. این اتفاق برای موتور عواقب بدی دارد و در صورتی که این مشکل را برطرف نکنید به قطعات موتوری آسیب‌های جدی وارد می‌شود.

عوامل سوختن واشر سر سیلندر چیست؟

رفع روغن سوزی موتور رنگ دود روغن سوزی چطوریه روغن سوزی موتور سیکلت علائم روغن سوزی علت روغن سوزی پراید علت روغن سوزی خودرو چیست علت روغن سوزی سمند مکمل رفع روغن سوزی هزینه تعمیر روغن سوزی 206 هزینه تعمیر روغن سوزی 405 هزینه تعمیر روغن سوزی خودرو علت روغن سوزی ماشین دلایل روغن سوزی پژو 206 علت کم کردن روغن پژو پارس دلایل کم کردن روغن موتور کم کردن روغن پژو 206 کم کردن روغن موتور دنا کم کردن روغن موتور 405 دود آبی اگزوز نشانه چیست علت خروج دود آبی از پژو 405 علت خروج دود آبی از سمند

جالب است بدانید قطعات یدکی خودرو مانند اعضای بدن یک انسان می‌باشد. یعنی زمانی که یک قطعه حتی کوچکترین و ساده ترین نوع آن دچار نقض شود می‌تواند در سلامت دیگر قطعات تاثیرگذار باشد. یعنی نیم سوز شدن واشر سر سیلندر میتواند به دلیل عیب و نقض در قطعاتی چون فن، واتر پمپ، رادیاتور، ترموستات و … باشد. نقص و ایراد در این قطعات میتواند منجر به بالا رفتن حرارت موتور و محیط شود و این موضوع باعث برآمدن و ذوب شدن واشر سرسیلندر می‌شود و خرابی این قطعه را به همراه خواهد داشت.

نیم سوز شدن واشر سر سیلندر میتوانند به دلیل موارد زیر باشد:

  • بد کار کردن فن
  • خراب بودن واتر پمپ
  • کم بودن آب رادیاتور
  • عملکرد ناصحیح ترموستات
  • داغ شدن موتور خودرو
  • عملکرد ناصحیح موتور
  • استفاده نکردن از ضدیخ در تابستان
  • نشتی آب از موتور
  • مستهلک بودن واشر سر سیلندر
  • نصب نامناسب
  • جنس و کیفیت نامرغوب واشر سر سیلندر
  • پیچیدگی شلنگ ورودی و خروجی رادیاتور

با توجه به دلایل نامبرده بهتر است در تعمیر و نگهداری خودرو توجه بیشتری کنید و از واشر سرسیلندرهای استاندارد و مرغوب خریداری کنید و از یک فرد متخصص بخواهید آن را نصب کند تا از نشتی احتمالی مایعات جلوگیری شود. همچنین از متخصص خودروی خود بخواهید نگاهی به شلنگ و خروجی رادیاتور بیندازد تا آنها نیز دچار پیچیدگی نشده باشند که مجدد باعث آسیب دیدگی واشر سرسیلندر جدید شود.

“استفاده نکردن از ضدیخ در تابستان از مهمترین عوامل سوختن واشر سرسیلندر می‌باشد”

علائم نیم سوز شدن در واشر سیلندر چیست؟

مکانیک وعیب یابی خودرو

بهتر است بدانید سوختن و یا نیم سوز شدن واشر سر سیلندر در یک لحظه و به یکباره رخ نمی دهد. در واقع تمام قطعات یدکی همینطور هستند خرابی آنها به یک باره و اتفاقی خراب نمیشود مگر در صورت تصادفات شدید. واشر سر سیلندر هم نیز به همین شکل است در ابتدا آب رادیاتور داغ می‌شود و باعث افزایش حرارت می‌شود. بالا رفتن حرارت باعث رسیدن آمپر به خط قرمز می‌شود و واشر آسیب می‌بیند. البتّه نشانه‌هایی وجود دارد تا بتوانید زودتر متوجه این موضوع شوید و نسبت تعویض آن اقدام کنید تا از آسیب رسیدن به قطعات دیگر و قطعات موتوری که دارای هزینه بسیار بالایی برای تعمیر و تعویض هستند جلوگیری کنید.

در بخش زیر به نشانه‌های خرابی واشر سر سیلندر پرداخته ایم در ادامه مطلب با ما همراه باشید.

9 نشانه برای مطلع شدن از نیم سوز شدن واشر سر سیلندر 

  1. افت قدرت و شتاب موتور
  2. آب- روغن قاطی کردن خودرو
  3. دیر روشن شدن خودرو و بد کارکردن موتور
  4. کم شدن آب رادیاتور
  5. وجود روغن داخل مخزن رادیاتور
  6. خروج آب و دود سفید از اگزوز
  7. گرم شدن غیر طبیعی موتور
  8. ورود کمپرس در داخل رادیاتور
  9. متورم شدن شلنگ‌های متصل به رادیاتور

زمانی که واشر سیلندر معیوب می‌شود قدرت و شتاب موتور خودرو به صورت قبال توجهی کاهش پیدا می‌کند. چرا که نقض آن باعث آب و روغن قاطی کردن خودرو میشود و خودرو دیر روشن می‌شود. همچنین رادیاتور به درستی کار نخواهد  و باعث گرم شدن بیش از حد موتور خراب شد و چون داغ شدن بیش از حد موتور یکی از مسائلی می‌باشد که به شدت خطر آفرین می‌باشد توجه به آن بسیار دارای اهمیت می‌باشد.

زمان تعویض واشر سر سیلندر 

آموزش تعویض سرسیلندر تیبا آموزش تعویض واشر سرسیلندر پراید اجرت تعمیر واشر سرسیلندر چگونه تشخیص دهیم واشر سرسیلندر سوزاندهایم زمان تعویض واشر سرسیلندر علائم خرابی واشر سرسیلندر قیمت واشر سرسیلندر پراید هزینه تعمیر واشر سرسیلندر پژو پارس واشر سرسیلندر چیست دلیل جوش آوردن ماشین دلایل آب کم کردن پراید

طول عمر این قطعه برای هر خودرویی متغیر می‌باشد و بسته به نوع سازنده و برند میتواند کوتاه یا بلند باشد. اما از آنجایی که این قطعه جزو لوازم مصرفی می‌باشد و همیشه در معرض گرما و حرارت قرار دارد و دچار فرسودگی ناشی از قرارگیری در آب سرد و گرم باید نسبت به تعویض به موقع و زودتر از موعد آن حساس باشید. با توجه به اهمیت بالای این قطعه عدم تعویض به موقع آن می‌تواند در قطعات موتوری خودرو و دیگر قطعات تاثیر گذار باشد. به همین دلیل توصیه می‌شود در هر دوره از سرویس خودرو این قطعه را مورد بررسی قرار دهید و با مشاهده کوچکترین نشانه خرابی به یک مکانیک مراجعه کنید تا در اسرع وقت آن را تعویض کند.

هزینه تعمیر واشر سر سیلندر چقدر است؟

آموزش بازکردن سرسیلندر ام وی ام آموزش تعویض تسمه تایم ام وی ام آموزش تعویض سه شاخ پلوس ام وی ام 315 آموزش مکانیک و برق خودرو تعمیرات تخصصی ام وی ام تعمیرگاه ام وی ام در اراک تعمیرگاه خودروهای چینی در اراک تعمیرگاه خودروهای چینی در تهران تعویض صفحه کلاچ ام وی ام 315 تقویت موتور ام وی ام 315 قیمت سوپاپ ام وی ام قیمت لوازم یدکی ام وی ام 315 قیمت واتر پمپ ام وی ام 315 مشخصات ام وی ام 315 معایب ام وی ام 315

حتما می‌پرسید که آیا می‌توانیم خودمان نسبت به تعویض واشر سرسیلندر اقدام کنیم ؟

به طور حتم خیر. تعویض این قطعه یک کار کاملا تخصصی می‌باشد و نیاز به یک فرد ماهر و متخصص دارد. فرایند نصب آن برای یک فرد معمولی کاری زمان بر است که در نهایت احنمال نصب نادرست و خطا در آن بالا می‌باشد. برای تعویض واشر سر سیلندر حتما از یک مکانیک درخواست داشته باشید.

هزینه تعمیر واشر سر سیلندر در هر خودرویی متفاوت می‌باشد. در واقع خود قطعه دارای قیمت بالایی نمی باشد اجرت این کار بالا می‌باشد. چرا که جداسازی و مونتاژ دوباره قطعات نیاز به تخصص و زمان دارد. به طبع خودروهایی ایرانی چون پراید، سمند، پژو دارای اجرت کمتری نسبت به خودروهای خارجی هستند.

تشخیص واشر سر سیلندر اصلی از واشر سر سیلندر تقلبی

بهترین واشرسرسیلندر 405 واشرسرسیلندر چیست آموزش تعویض واشر سرسیلندر پراید اجرت تعمیر واشر سرسیلندر انواع واشر سرسیلندر تعویض واشر سرسیلندر 405 تشخیص واشر سرسیلندر سوخته دلایل سوختن واشر سر سیلندر زمان تعویض واشر سرسیلندر سوختن واشر سرسیلندر چیست دلایل سوختن واشر سرسیلندر سمند علائم خرابی واشر سرسیلندر سوختن واشر سر سیلندر پژو 206 مجله مکانیک مجله خودرو کارستان مجله خودرو آموزش مکانیک و برق خودرو آموزش مکانیک خودرو آموزش عیب یابی خودرو آموزش تعمیر خودرو

تشخیص واشر سر سیلندر اصلی نیازمند یک فرد خبره می‌باشد. به همین دلیل بهتر است در زمان خرید، از یک برند معتیر که دارای نشان کیفی و مورد تایید شرکت خودروساز مربوطه باشد بهره مند شوید.

البته در حال حاضر با وجود فروشگاه‌های بسیار در سطح شهر پیدا کردن قطعه اصلی و کیفیت خوب بسیار دشوار می‌باشد. به همین دلیل پیشنهاد مجله اینترنتی ماشین نو به شما خرید آنلاین و اینترنتی می‌باشد. چرا که با خرید از فروشگاه اینترنتی لوازم یدکی می‌توانید برندها و قیمت‌های موجود در بازار را مقایسه و بسته به نوع فروشگاه، کالا و قطعه ی مورد نیاز خود را با ضمانت اصالت کالا درب منزل خود دریافت کنید.

آموزش تعویض واشر سرسیلندر پراید اجرت تعمیر واشر سرسیلندر انواع واشر سرسیلندر بهترین جنس واشر سرسیلندر تعویض واشر سرسیلندر 405 زمان تعویض واشر سرسیلندر علائم خرابی واشر سرسیلندر قیمت واشر سرسیلندر پارس آموزش تعمیر خودرو آموزش عیب یابی خودرو آموزش مکانیک خودرو

3 ویژگی واشر سرسیلندر اصلی

  1. تراکم پذیری

همانطور که گفته شد واشرها وظیفه درزبندی و آب بندی را دارند. خصوصیت تراکم پذیری این قطعه با پیچ کردن سرسیلندر و بلوک کامل می‌شود. در این موضوع واشرهای مسی بهتر از واشرهای دیگر عمل می‌کنند. البته واشرهای مسی دارای هزینه بسیار بالاتری هستند.

  1. مقاومت در برابر فشار

قطعات موتوری دچار انبساط ناهمگون و پیش بینی نشده می‌شوند و این موضوع باعث می‌شود به واشر فشار وارد شود. به همین دلیل یکی از ویژگی‌های آن میزان مقاومت آن در برابر فشارهای وارد شده می‌باشد.

  1. ضریب حرارتی بالا

با توجه به اینکه این قطعه با بالاترین درجه حرارت موتور مواجه است باید دارای ضریب حرارتی بالا باشد تا دچار دفرمگی نشود و شکل اولیه خود را از دست ندهد.

سخن آخر 

آموزش بازکردن سرسیلندر ام وی ام آموزش تعویض تسمه تایم ام وی ام آموزش تعویض سه شاخ پلوس ام وی ام 315 آموزش مکانیک و برق خودرو تعمیرات تخصصی ام وی ام تعمیرگاه ام وی ام در اراک تعمیرگاه خودروهای چینی در اراک تعمیرگاه خودروهای چینی در تهران تعویض صفحه کلاچ ام وی ام 315 تقویت موتور ام وی ام 315 قیمت سوپاپ ام وی ام قیمت لوازم یدکی ام وی ام 315 قیمت واتر پمپ ام وی ام 315 مشخصات ام وی ام 315 معایب ام وی ام 315

با توجه به اینکه این قطعه در برند و انواع مختلفی وجود دارند بهتر از نمایندگی‌های مجاز و فروشگاه‌های معتبر نسبت به خرید این قطعه اقدام کنید. مهمترین مسئله ایی که باید در خرید واشر سر سیلندر در نظر بگیرید استاندارد بودن و مورد تایید بودن آن از نظر شرکت خودروساز مربوطه ی باشد. در ضمن در زمان خرید قطعه مورد نظر به ضمانت اصالت کالا توجه داشته باشید. ضمانت اصالت کالا در زمان خرید این معنا را می‌دهد که کالای ارائه شده اصل می‌باشد و در صورتی که وارداتی باشد به صورت قانونی وارد کشور شده است.

کارستان

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.