طرز تهیه مربای هویج شفاف کارخانه ای

0

طرز تهیه مربای هویج مجلسی خوشمزه غلیظ بدون شکرک زدن می خوانید:

واژه عربی «مربا» اسم مفعول مصدر تربیت به معنی پرورش است که در زبان فارسی مربا می شود «پرورده» ! که بیشتر از میوه جات و صیفی جات بدست می آید.

اگر تابحال چندبار مربا درست کردید و در نهایت بعد مدتی شکرک زده است ، حتما اینبار با دستور متفاوت ما پیش ببرید تا فوت و فن آنرا یاد بگیرید.

طرز تهیه مربای هویج آموزش پخت انواع مربا آشپزی خانگی آشپزی ساده سریع مجله آشپزی کتاب آشپزی فوت و فن آشپزی نکات ریز آشپزی

طرز تهیه مربای هویج کارخانه ای

مواد لازم

● هویج: 1 کیلوگرم

● شکر: 1 کیلوگرم

● آب: 1.5 لیوان

● هلک 4،5 عدد

● جوهر لیمو: نصف قاشق چای خوری

● گلاب: 1/4 لیوان

● زعفرون دمکرده: 2 قاشق غذاخوری

 

طرز تهیه

(1) ابتدا هویچ ها رو بخوبی شسته و پوستش را بگیرید، سپس با خردکن چند پالس بزنید و خُردش کنید ، اگر خردکن نداشتید ، می توانید براحتی رنده کنید.

(2) حالا هویج ها رو می ریزیم داخل قابلمه ، اول1 کیلوگرم شکر و بعد 1/5 لیوان آب را بهش اضافه می کنیم و اجازه می دهیم با حرارت ملایم به مدت یک و نیم ساعت بپزد تا حسابی جا بیفتد و به غلظت برسد.

تو مدت پخت هویج برای شفاف تر شدن مربا ، کف روشو می گیریم.

(3) بعد از اینکه هویج ها پخت ، هل و زعفران دم کرده را اضافه می کنیم سپس نیم ساعت بعد جوهر لیمو را می ریزیم و حرارت و رو خاموش می کنیم و گلاب را بهش اضافه می کنیم.

(4) بعد از خنک شدن ، داخل یک ظرف شیشه ای خشک و تمیز بریزید، آماده نوش جان کردن است.

 

نکته ها

● برای اینکه مربا شکرک نزند از جوهر لیمو استفاده میکنم، اگر نداشتید میتوانید آبلیمو رو جایگزین کنید.

● برای اینکه مرباتون کپک نزند، حتما ظرفی که درنهایت مربا رو میریزید داخلش، خشک و تمیز باشد و موقع برداشتن از قاشق تمیز استفاده کنید.

منبع : فتوکده

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.