سرمایه گذاری در ونکوور 

0

سرمایه گذاری در ونکوور کانادا به معنای سرمایه گذاری در یکی از قطب های اقتصادی منطقه امریکای شمالی است. به شکلی که، اقتصاد ونکوور به عنوان یکی از مولفه های اصلی در اقتصاد کانادا محسوب می شود. ونکوور دارای اقتصادی متنوع، پویا و رو به رشد است. به طور کلی، سرمایه گذاران خارجی از طریق ۴ روش می توانند اقدام به راه اندازی یک بیزینس در کانادا کنند: راه اندازی یک بیزینس از صفر، خرید یک بیزینس در حال فعالیت، خرید سهام (۳۳ درصد و یا بیشتر) در یک بیزینس فعال و اقدام برای خرید حق امتیاز یک برند شناخته شده که در ادامه به طول مفصل شرح خواهیم داد.

ویژگی های اقتصادی برای سرمایه گذاری در ونکوور

ونکوور از سریع ترین رشد اقتصادی در کانادا برخوردار است. این شهر که در منطقه جنوب غربی استان بریتیش کلمبیا واقع شده است، به عنوان سومین شهر بزرگ کشور کانادا نیز شناخته می شود. همچنین، از شهر ونکوور در سطح جهانی به عنوان شهری نوآور، خلاق و دارای کسب وکارهای پایدار نیز نام برده می شود. دسترسی سریع به بازارهای جهانی در قاره آسیا و امریکا، این شهر را به عنوان دروازه آسیا- اقیانوسیه مطرح کرده است. جالب است بدانید که زمان رانندگی از شهر ونکوور تا مرز ایالات متحده امریکا، تنها در حدود ۴۰ دقیقه است! همچنین، ونکوور ارتباط نزدیکی با سایر شهرهای بزرگ کانادا مانند کلگری، تورنتو، اتاوا و مونترال دارا است. در شکل زیر می توانید دسترسی ونکوور کانادا را به سایر مناطق مهم تجاری دنیا مشاهده کنید.

چرا ونکوور برای سرمایه گذاری ایده آل است؟

علاوه بر ابعاد سرمایه گذاری آن، وقتی به شهر جدیدی نقل مکان می کنید، مدتی طول می کشد تا به آنجا عادت کنید و  فروشگاه های محلی خود را پیدا کنید. ونکوور به خاطر محیط طبیعی زیبا  و اینکه حدودا 190 پارک شهری دارد معروف است. از سه طرف با آب احاطه شده است و رشته کوهی در شمال آن قرار دارد. ساده ترین راه برای جهتیابی توجه کردن به کوه‌هاست.

منابع آنلاین و غیرآنلاین بی‌شماری وجود دارد که می‌توانید از آنها برای کسب اطلاعات استفاده کنید، حتی اگر انگلیسی صحبت نکنید. از پرسیدن  از مردم خجالت نکشید. انگلیسی و فرانسوی دو زبان رسمی این کشور به شمار میروند، اما  اینجا میتوانید دریبابید که مردم تقریبا به همه زبان‌ها صحبت می‌کنند، زیرا  نیمی از مردم ساکن ونکوور را مهاجران تشکیل می‌دهند .مساحت شهر ونکوور 114 کیلومتر مربع است و جمعیت آن 603502 نفر (در سال 2011) تخمین زده شده است .منطقه مترو ونکوور، که شامل برنابی، ساری، نورث ونکوور و ریچموند است و در مجموع از 22 شهرداری، یک منطقه  الکترال ومنطقه‌ای بومی‌نشین تشکیل شده ‌است. منطقه بزرگتر به عنوان قطعه پایین شهر نیز شناخته می شود. مترو ونکوور 2,877 کیلومتر مربع مساحت دارد .

ونکوور به  عنوان سومین شهر بزرگ کانادا همیشه یکی از شهرهای برتر جهان بوده است.، دما در اینجا  به دلیل قرار گرفتن آن در اقیانوس آرام ملایم تر از اکثر شهرهای کانادا است.در زمستان به ندرت برف می بارد و در تابستان هم  هوا بسیار گرم نمی شود. که در زمستان باران بسیار می‌بارد. کسانی که جدیدا از کشورهای گرم به کانادا مهاجرت می‌کنند ممکن است به چراغ های فرا طیف در اتاق کار خود نیازمند گردند.

مکان‌هایی مانند قطب‌های توتم در دانشگاه بریتیش کلمبیا و پارک استنلی و موزه دریایی در کیتس پوینت می‌توانند به ما در مورد خاستگاه و اصالت شهر، بومیان  و نحوه‌ای که مهاجران اکوسیستم محلی را تغییر دادند بیاموزند.در حال حاضر، بسیاری از مراکز و جشنواره‌های چندفرهنگی ونکوور به ما درباره جامعه جهانی می‌آموزند که همچنان فرهنگ ونکوور را غنی می‌کند و کمک می‌کند تا آن را به مقصدی برای همه‌ی جهان  برای سفر، تجارت و مهاجرت تبدیل کند.

مزایا و معایب سرمایه گذاری در ونکوور

مزایای سرمایه گذاری در ونکوور از طریق مسیر اکسپرس انتری اجرایی

  • لازم نیست مبلغی به عنوان سرمایه گذاری اولیه پرداخت کنید.
  • در این روش مبلغ خاصی به عنوان حداقل سرمایه گذاری تعیین نشده است.
  • اگرچه باید مبلغ معقول و منصفانه ای را نسبت به بیزینس و یا صنعتی که در آن فعالیت می کنید کنار بگذارید، اما توصیه مشاوران تراست بیزینس این است که حداقل ۱۰۰ هزار دلار برای این منظور در نظر بگیرید تا بتوانید با آن هزینه های اولیه انجام بیزینس خود را پوشش دهید.
  • می توانید در مدت زمان نه چندان طولانی که به طور معمول ۱۲ تا ۱۸ ماه است، به اقامت دائم کانادا برسید.
  • به دست آوردن شرایط و امکانات مناسب برای زندگی در کانادا، ایجاد کسب و کار و تحصیل در کانادا برای فرزندان
  • می توانید اقامت دائم کانادا را برای خود و اعضای خانواده تان به دست بیاورید.
  • فرزندان زیر ۱۸ سال شما می توانند پس از موفقیت آمیز بودن سرمایه گذاری و اخذ PR، شروع به تحصیل در مدارس کانادا کنند.
  • می توانید به صورت رایگان از خدمات بیمه یکسان و مشابهی با سایر شهروندان کانادایی برخوردار شوید.
  • نیازی به مدرک تحصیلی بالا ندارید (به جای آن، سرمایه گذار به داشتن تجربه کافی و سابقه انجام کارهای مدیریتی و همینطور داشتن سرمایه به مقدار کافی برای زندگی در کانادا نیاز دارد)
  • شرایط سنی خاصی در این روش وجود ندارد و همین که بالای ۱۸ سال سن داشته باشید، کفایت می کند.

معایب سرمایه گذاری در ونکوور از طریق مسیر اکسپرس انتری اجرایی

  • مسافت طولانی بین ایران و کانادا ممکن است برای افرادی که تمایل به رفت و آمد زیاد دارند کمی سخت باشد.
  • متأسفانه، این روش نیازمند نمره زبان نسبتا بالایی است، که اگر مهارت های زبانی شما چندان مناسب نیست، باید آن را مد نظر داشته باشید. به عنوان مثال، باید در هر اسکیل، آیلتس جنرال در حد نمره ۶ داشته باشید.

اهمیت سرمایه گذاری در ونکوور جهت ایجاد مکان های تفریحی

ونکوور شهری اکتیو است که بر  جنگل بارانی معتدل ساحلی ساخته شده است، بنابراین پارک های آن بسیار شلوغ می شوند. حتی زیر باران! بیش از 200 پارک، سواحل و باغ های شهری وجود دارد که می توانید در آنها استراحت کنید، بازی کنید، پیک نیک کنید یا فقط از گل ها و درختان و حیات وحش لذت  ببرید. معروف ترین پارک ونکوور، پارک استنلی،  مکانی  1000 هکتاری  که می توانید از مناظر خیره کننده ورودی بورارد لذت ببرید. دیگر پارک‌ها مانند ملکه الیزابت و هاستینگز پارک هستند (این جایی است که نمایشگاه ملی اقیانوس آرام در آن قرار دارد). برای باغ تاریخی، از باغ گیاه‌شناسی وان‌دوزن، هنرستان بلودل یا باغ‌های دکتر سان یات سن دیدن کنید.

بیشتر بدانید: nerkh dollar

بسیاری از پارک ها زمین بازی کودکان یا پارک های اسپری آب را  همچنین مناطق تفریحی مختلفی مانند زمین های فوتبال و زمین های تنیس را ارائه می دهند. مناسبت‌های خانوادگی در زمان های مختلف در طول سال اتفاق می افتد. در طول تابستان مردم از سواحل، فیلم‌های رایگان در فضای باز، دایره‌های هفتگی درام، یا رویدادهای موسیقی زنده مانند جشنواره سالانه موسیقی محلی لذت می‌برند.

مسیری در کنار اقیانوس قرار دارد تا شما  بتوانید از پیاده‌روی، دویدن، دوچرخه‌سواری همراه با منظره هایی دلنشین لذت ببرید.  از موارد  مورد علاقه ساکنان و بازدیدکنندگان میتوان از سواحل ونکوو نام برد. همه بازدیدکنندگان شخصیت خاص خود را دارند. بازدید از سواحل ونکوور از  ضروریات است. خلیج انگلیسی، ساحل جریکو، ساحل کیتسیلانو، ساحل لوکارنو، ساحل دوم، بانک اسپانیایی، ساحل سانست و ساحل سوم راختما  سر بزنید . اینها مقاصدی عالی برای شنا در تابستان، رفتن به پیاده روی طولانی و مکان های فوق العاده برای گردش های خانوادگی هستند. مکان های زیادی در انجا  تنظیم شده است که مردم می توانند از پیک نیک و کباب لذت ببرند. همچنین می‌توانید فرصت‌های فوق‌العاده ورزش‌های آبی را که ونکوور ارائه می‌دهد، کشف کرده و لذت ببرید.ونکوور دارای سه استخر روباز عمومی است که در اسکله قرار دارند – استخر Kitsilano، استخر نیو برایتون و استخر ساحل دوم.

سرمایه گذاری در ونکوور از طریق راه اندازی شرکت استارتاپ

کارآفرینانی که ایده خلاقانه ای در یک کسب و کار دارند، گروه هدف این برنامه هستند که با اسم ویزای استارتاپ کانادا هم شناخته می شود. آن دسته از کارآفرینانی که واجد شرایط این برنامه باشند، موفق به اخذ PR کانادا خواهند شد. همچنین، این روش برای استقرار در کانادا نیز به آن ها کمک خواهد کرد.

هدف این برنامه، جذب کارآفرینان مهاجر و کمک به آن ها برای ایجاد مشاغل طولانی مدتی است که شرایط استخدام ساکنین کانادا را فراهم می کنند و رشد اقتصادی کانادا را در پی دارد. جذابیت این برنامه، به این دلیل است که نیازی به حداقل سرمایه اولیه ندارد، نباید مبلغی را به عنوان دارایی خالص اثبات کرد و مهم تر از همه، در صورت عدم موفقیت بیزینس و سودآور نبودن آن، وضعیت اقامت دائم متقاضیان به خطر انداخته نخواهد شد.

شرایط سرمایه گذاری در ونکوور از طریق راه اندازی شرکت استارتاپ

  • به دست آوردن نامه حمایت یا Letter of Support از حداقل یک سازمان تعیین شده توسط دولت کانادا
  • مدرک زبان حداقل CLB 5 در زبان فرانسوی یا انگلیسی
  • توانایی ایجاد شغل برای شهروندان کانادایی و افراد دارای اقامت دائم کانادا در کسب و کار پیشنهادی
  • توانایی رقابت با استارتاپ های مشابه و داشتن مزیت و برتری نسبت به آن ها
  • تمکن مالی کافی برای تقبل هزینه های راه اندازی استارتاپ و توانایی پوشش هزینه زندگی در کانادا بر اساس منطقه ای که در آن سکونت می کنند (تقریبا ۱۳ هزار دلار کانادا در سال برای یک فرد مجرد و نزدیک به ۳ هزار و ۵۰۰ دلار در سال هم به ازای هر فرد اضافی که همراه اوست)

شرایط طرح اقتصادی برای سرمایه گذاری در ونکوور از طریق کارآفرینی

  • ارائه توضیح کلی درباره‌ی نحوه کار واحد اقتصادی، اینکه چه کاری قرار است انجام شود و عملیات کاری به چه شکلی انجام می شود.
  • توضیح کامل درمورد نوع و میزان خدمات یا محصولات تولید شده واحد اقتصادی
  • تبیین عنوان مناسب برای شغل و وظایف شغلی برای واحد اقتصادی و اینکه چه فوایدی برای کانادا خواهد داشت
  • ارائه طرح توجیه اقتصادی و اجرایی و استراتژی ورود به بازار کانادا
  • بیان اصول کاری و توضیحات در مورد تعداد نیروی انسانی مورد نیاز
  • کارآفرینانی که برای راه اندازی واحد اقتصادی خود نیاز به خرید کسب‌ و کاری فعال و دایر در بریتیش کلمبیا را دارند باید موارد زیر را نیز در طرح اقتصادی خود ارائه دهند:
  • توضیح کامل در مورد شرایط و نحوه خرید کسب ‌و کار مورد نظر، به انضمام تعداد نیروی کار فعال
  • خلاصه ای از عملکرد اقتصادی واحد اقتصادی همراه با میزان گردش مالی و سود سالیانه و میزان دستمزد داده ‌شده به نیروهای کاری در ۳ سال گذشته
  • ارائه نقد و بررسی تاریخچه و سلامت اقتصادی واحد اقتصادی مورد نظر
  • توضیح در مورد چگونگی تأسیس واحد اقتصادی مورد نظر و رسیدن به وضعیت حال حاضر آن
  • ارائه برنامه اصولی برای خرید و گسترش کسب‌ و کار مورد نظر (بیزینس پلن)
  • در طرح اقتصادی ارائه ‌شده باید توضیح دهید که کدام‌ یک از حالت های زیر را برای احداث کار خود در نظر دارید
  • نمایندگی و  یا خرید سرقفلی
  • شراکت با یک یا چند کارآفرین محلی
  • شراکت با یکی دیگر از متقاضیان برنامه مهاجرتی استانی بریتیش کلمبیا
  • پیشنهاد یک عضو اصلی خارجی
  • به‌طور کلی، لازم نیست مطالعات شخصی خود درباره وضعیت اقتصادی بازار هدف را در طرح اقتصادی قید کنید و همچنین، طرح اقتصادی باید برای یک کار قانونی و مشروع تهیه و تنظیم شده باشد.

اقامت دائم با سرمایه گذاری در ونکوور

پاسخ این سوال، به همین سادگی نیست و به برنامه مهاجرتی که انتخاب می کنید، بستگی دارد. اما باید بدانید سرمایه گذاری به خودی خود، منجر به اقامت دائم کانادا در ونکوور نمی شود. در صورتی که از طریق برنامه های استانی بریتیش کلمبیا اقدام کنید و کارآفرینی داشته باشید یا کسب و کاری راه اندازی کنید، می توانید ویزای کار کانادا و در پی آن، اقامت دائم این کشور را به دست بیاورید.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.