ارز شیبا بخریم یا دوج کوین ؛ کدام بهتره ؟

0

اگر در بازار کریپتو کارنسی و رمز ارزها فعالیت داشته باشید، حتما تا به حال نام دو رمز ارز معرف که با ورودشان سر و صدای زیادی در بازار ارز دیجیتال به به وجود آوردند شنیده‌اید! شیبا و دوج کوین دو رمز ارز جنجالی که از قضا رقیب یکدیگر نیز هستند، با ورودشان به بازار کریپتوکارنسی افراد زیادی را در ردیف ثروتمندان دنیا قرار دادند.

این دو رمز ارز امروزه در ردیف محبوب‎ترین رمز ارزها قرار گرفته است و هر کسی که اندکی به بازار ارزها آشنایی داشته باشید، در تردید نسبت به خرج دوج کوین یا شیبا است. در این مطلب قصد داریم کمک‌تان کنیم که تصمیم‌گیری بهتری داشته باشید و بتوانید از بین دوج کوین و شیبا یکی را انتخاب کنید. ما در مورد قیمت دوج کوین و قیمت شیبا صحبت می‌کنیم و در مورد آنها توضیحاتی به شما خواهیم داد که در انتخاب و تصمیم‌ گیری‌تان کمک‌تان می‌کنند. همراه ما باشید.

 

آغاز راه رمز ارزهای دوج کوین و شیبا

در زیر در مورد تولد دوج کوین و شبیا صحبت می‌کنیم و از اینکه با ورود این دو رمز ارز به بازار کریپتو کارنسی چه تغییراتی شکل گرفت حرف می‌زنیم.

تولد دوج کوین

وقتی که دوج کوین وارد بازار رمز ارزها شد، این اتفاق بیشتر شبیه یک شوخی بود و کمتر سرمایه‌گذاری این اتفاق را باور می‌کرد. این رمز ارز رفتاری شبیه به بیت کوین داشت و به همین جهت توانست نظر بسیاری از سرمایه‌گذاران را به خود جلب کند. قیمت دوج کوین با یک جهش ناگهانی، توجه بسیاری را به خود جلب کرد و افراد زیادی رزا جزو ثروتمندترین انسان‌های دنیا قرار داد.

دوج کوین با چنین اتفاقی در ردیف پرطرفدارترین و محبوب‌ترین رمز ارزها قرار گرفت و توانست که ارزشی برابر با 41 میلیارد دلار در بازار به دست آورد.

تولید شیبا

وقتی که شیبا وارد عرصه میدان شد، شعاری به نام قاتل دوج کوین داشت. در واقع شیبا در همان بدو ورودش به عنوان رقیب دوج کوین پا به بازار رمز ارزها گذاشت و توانست با سودآوری و افزایش قیمت چشمگیر خود محبوبیت بسیاری نزد مردم کسب کند. قیمت شیبا رشد بسیاری کرد و این رمز ارز مردم زیادی را به ثروت رساند.

یکی از اشتباهات این رمز ارز یعنی خارج شدن از مسیرش برای جلب توجه اتریوم و ایجاد همکاری موجب شد تا قیمت شیبا افت نسبتا شدیدی را تجربه کند.

حال این سوال با وجود امد که با تغییرات شگرف قیمت دوج کوین و قیمت شیبا آیا این دو رمز ارز رقیب هم هستند؟ آیا شیبا می‌تواند با دوج کوین رقابت کند؟ آیا این رمز ارز توانسته طوری عمل کند که دوران حکمرانی دوج کوین به پایان برسد؟ این سوالیست که در طول این مطلب با توضیحات مختلفی که به شما می‌دهیم پاسخش را در می‌یابید.

مقایسه دوج کوین و شیبا

قیمت دوج کوین و قیمت شیبا به یک باره افزایش چشمگیری داشتند! اما این افزایش نباید این منطق را از ما بگیرد که چشم و گوش بسته و بدون داشتن هیچ دلیل خاصی اقدام به سرمایه‌گذاری بلند مدت در آنها داشته باشیم. برای سرمایه‌گذاری بلند مدت در رمز ارزها باید آنها را از جهان مختلف بررسی کرد و جوانب مختلف‌شان را سنجید. مثلا باید تکنولوژی توکن‌ها، نحوه انجام معاملات، کیف پول‌های مجازی قابل استفاده و … را در مورد آنها سنجید تا به یک پاسخ منطقی و درست رسید. در ادامه به بررسی شیبا و دوج کوین از جهان مختلف می‌پردازیم.

ارز شیبا چیست قیمت دوج کوین قیمت ارز شیبا ارز دیجیتال چیست قیمت ارز دیجیتال ارز دیجیتال بهترین بازار برای سرمایه گذاری بیت کوین چیست راه های پولدار شدن

فناوری دوج کوین و شیبا

اگر قصد ورود و سرمایه‌گذاری در رمز ارزهای شیبا و دوک جوین را دارید، باید با تاریخچه این دو آشنایی داشته باشید.

فناوری دوج کوین

در ابتدا دوج کوین مانند یک میم شوخی بود و برای این وارد بازار شد تا سرمایه‌گذاران را تحریک به خرید و فروش کند. تولید این پروژه در سال 2013 بود و پس از آن شیبا نیز وارد میدان شد. همانطور که در قبل گفتیم قیمت شیبا و قیمت دوج کوین به یک بار رشد چشمگیری داشت و همین بود که این دو رمز ارز را محبوب کرد. این دو رمز ارز جدای از شباهتی که در افزایش قیمت ناگهانی داشتند، رفتارهای مشابه دیگری دارند که مدت‌ها توسط آنها مورد استفاده قرار می‌گرفت.

زیر ساخت دوج کوین فناوری بلاکچین است و به همین جهت می‌توان به آن میزان اطمینان زیادی داشت. رمز ارز دوج کوین از الگوی رمز ارز لایت کوین براتی انجام معاملات در بستر بلاک چین استفاده می‌کند. دوج کوین با افزایش 300 درصدی خود در حجم معاملات آن هم در هفته‌های اول به همه نشان داد که سرمایه‌گذاران زیادی تمایل به ورود به آن را دارند. باور بسیاری از فعالان بازار کریپتو کارنسی نیز این بود که دوج کوین می‌توان یک رقیب و جایگزین عالی برای بیت کوین باشد.

فناوری شیبا

در قبل ذکر کردیم که رفتار دوج کوین و شیبا مشابه یکدیگر است. عده ای بر این باور هستند که رمز ارز شیبا می‌خواهد به واسطه تقلید کردن از دوج کوین به موفقیت برسد. ریوشی، کسی که بنیانگذار شیبا بود، این مسئله را مطرح کرد که شیبا همانند دوج کوین مبتنی بر جامعه می‌باشد. این یعنی با محبوبیت خود می‌تواند رشد قیمت خوبی داشته باشد. شیبا همچون دوج کوین شیوه پرداختش همتا به همتا است و همچنین بر روی بستر بلاکچین فعالیت می‌کند.

خوب است بدانید که هیچ کسی نمی تواند برای رمز ارز شیبا همانند دوج کوین تصمیم گیری کند و همچنین هیچ نمی تواند روی قیمت دوج کوین و ری قیمت شیبا تاثیر خاصی بگذارد. امروزه افراد زیادی بر این باورند پشتیبانی شیبا از توکن‌های اتریوم یک مزیت خوب می‌باشد.

پشتوانه شیبا و دوج کوین

دوج کوین حمایت‎کننده قوی و قدرتمندی به نام ایلان ماسک دارد و خالق اتریوم که ویتالیک بوترین است هم علاقه اش به رمز ارز دوج کوینم را ابراز کرده است. او گفته که با خرید دوج کوین توانسته یکی از بهترین سرمایه‌گذاری‌های عمرش را انجام دهد. همچنین رپرها و خوانندگان معروفی از دوج کوین حمایت کرده‌اند و به همین دلیل از لحاظ ارزش، بیشتر در نگاه مردم نسبت به رمز ارز شیبا است. تا به امروز هیچ حمایت خاصی از طرف افراد معروف برای رمز ارز شیبا نشده و به همین جهت دوج کوین در این زمینه از شیبا جلوتر است.

نحوه کاربرد دوج کوین و شیبا

یکی از مواردی که روی قیمت دوج کوین تاثیر به سزایی گذاشت، این بود که اخباری مبنی بر اینکه کمپانی‌های بزرگی همانند تسلا و اپل از آن به عنوان روش پرداخت قرار است استفاده کنند منتشر شد. این مسئله باعث شد تا قیمت دوج کوین در بازار تاثیر پذیرفته و دچار تغییراتی بشود. توجه کنید که این اخبار هنوز به صورت رسمی تایید نشده است. اگر خبر رسمی شده و تایید شود، می‌توان انتظار داشت که قیمت دوج کوین تاثیرات زیادی از سوی بازار بپذیرد.

هر چند باید بگوییم که دوج کوین از آنجا که در دسته کوین‌ها قرار دارد، حتی اگر این خبر هم کذب باشد، می‌تواند به عنوان روش پرداختی برای کمپانی‌های مختلف باشد. اما باید خاطرنشان شویم که این اتفاق برای شیبا بعید به نظر می‌رسد و کمتر کسی انتظار دارد که شیبا بتواند به عنوان درگاه پرداخت برای کمپانی‌ها ایفای نقش کند. این نیز یکی دیگر از برتری‌های دوج کوین نسبت به شیبا بود.

امنیت شیبا و دوج کوین

در ابتدا در مورد اصطلاحی به نام وایت‌پیپر صحبت می‌کنیم تا پس از آن نکته ای در این زمینه در مورد دوج کوین و شیبا بدهیم. وایت‌پیپر نقش مهمی در حوزه تحقیقاتی رمز ارزها دارد و اطلاعاتی که به یک رمز ارز خاص ارتباط دارند را به معامله‌گر می‌دهد. هر رمز ارز وایت‌پیپری دارد که در خود اطلاعات خاصی را جای داده است. معامله‌گران می‌توانند با اطلاعات وایت‌پیپر در مورد سازندگان رمز ارزها تحقیق کنند.

حال که با وایت‌پیپر آشنا شدید، باید بگوییم که دوج کوین وایت‌پیپر مشخص‌تری نسبت به شیبا دارد و بنیان‌گذاران مشخصی نیز در وایت‌پیپر آن ثبت شده اند. وایت‌پیپر شیبا مشخص نیست و حتی سازندگان آن نیز مشخص نیستند. در بازار کریپتو کارنسی توصیه می‌شود به رمز ارزهایی که وایت‌پیپر مشخص ندارند اعتماد چندانی نکنید.

رمز ارز شیبا یا دوج کوین؟

با توجه به توضیحاتی که در مورد رشد ناگهانی قیمت شیا و قیمت دوج کوین دادیم، هر دو این رمز ارزها رشد چشمگیری داشتند. اما از جهات مختلف این رمز ارزها را بررسی کردیم و متوجه برخی مزیت‌های دوج کوین نسبت به شیبا شدیم. هر چند دوج کوین این مزایا را نسبت به شیبا داشت اما نمی توان این را نادیده گرفت که قیمت شیبا در آغاز رشد خوبی داشته و نظر سرمایه‌گذاران زیادی را به خود اختصاص داده است. با توجه به این ویژگی‌ها اکنون شما می‌توانید تصمیم بگیرید که کدام رمز ارز را بخرید.

ما پیشنهاد می‌کنیم در صورت انتخاب هر یک از رمز ارزها، در ابتدا به خوبی قیمت دوج کوین و قیمت شیبا را تحلیل کرده و در مناسب‌ترین موقعیت وارد شوید تا بتوانید سودهای بیشتری از آن خود کنید.

منبع:بیتمینو

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.