طرز تهیه کباب حسینی با گوشت گوساله

0

کباب حسینی یک کباب سنتی ایرانی است و از زمان‌های بسیار قدیم طبخ می‌شده است. در گذشته برای درست کردن کباب حسینی به جای سیخ چوبی، از چوب درخت انار استفاده می‌کردند.

طرز تهیه انواع کباب طرز تهیه کباب حسینی آموزش غذای خوشمزه آموزش غذای مجلسی آموزش غذای محلی آشپزی ساده سریع مجله آشپزی دانلود کتاب های شیمی کتاب آشپزی فوت و فن آشپزی

کباب حسینی به روش‌های مختلفی پخته می‌شود؛ با گوشت گوسفندی، گوشت گوساله، گوشت چرخ کرده و گوشت بوقلمون یا مرغ. کباب حسینی مشهدی و هندی از انواع مشهور کباب حسینی محسوب می‌شوند. در این بخش طرز تهیه کباب حسینی با گوشت گوساله را بخوانید.

 

مواد لازم کباب حسینی با گوشت برای ۶ الی ۸ نفر

گوشت: ۱ کیلو

پیاز: ۲ عدد

فلفل دلمه‌ای: ۲ عدد

گوجه‌فرنگی: ۴ عدد

کره: ۱۰۰ گرم

روغن: ۷۵ گرم

زعفران، نمک و فلفل سیاه: به مقدار لازم

 

 طرز تهیه کباب حسینی

ابتدا حتما توجه داشته باشید که اگر از سیخ‌های چوبی استفاده می‌کنید، آنها را به مدت ۳ الی ۴ ساعت خوب خیس کنید تا نسوزند و طعم فوق‌العاده کبابتان را خراب نکنند.

مرحله اول

ابتدا گوشت را به شکل طولانی و کبابی با ضخامت حدود ۱.۵ تا ۲ سانتی‌متر برش دهید و حداقل ۳ ساعت آن را در پیاز خرد شده، آب زعفران و لیمو ترش، نمک، فلفل و سایر مواد افزودنی مورد علاقه‌تان خیس کنید.

مرحله دوم

سپس گوشت را در سیخ بگذارید؛ به این ترتیب که یک تکه گوشت و یک پیاز باشد و اگر از فلفل دلمه‌ای استفاده می‌کنید، می‌توانید آن را بین گوشت و پیاز اضافه کنید. سپس سیخ‌ها را در تابه قرار دهید، که از قبل در آن گوجه و پیاز حلقه‌حلقه شده قرار داده‌اید.

مرحله سوم

در آخر، یک لیوان آب جوش را در قابلمه ریخته و دو قاشق غذاخوری رب به آن اضافه کنید و بگذارید به مدت ۱ ساعت روی حرارت باشد تا بخار پز شود. در پایان پخت، زعفران را روی گوشت بریزید.

 

فوت و فن طرز تهیه کباب حسینی با گوشت گوساله

*بعضی‌ها از رب گوجه‌فرنگی برای این غذا استفاده نمی‌کنند. البته، اگر از رب گوجه فرنگی ترش استفاده می‌کنید، باید از زعفران بیشتری استفاده کنید. روش سنتی و دستورالعمل اصلی این غذا فلفل دلمه‌ای ندارد؛ اما اگر فلفل دلمه‌ای اضافه کنید، کبابتان خوش طعم‌تر می‌شود.

*ما برای پخت کباب حسینی، به سیخ‌های چوبی کوچک احتیاج داریم که معمولا از درختان انار ساخته می‌شود و در فروشگاه‌ها فروخته می‌شود. البته می‌توانید از سیخ‌های فلزی کوچک نیز استفاده کنید.

*کباب حسینی مثل کباب کوبیده برای مهمانی‌ها یک انتخاب غذایی ساده و بسیار خوشمزه است.

منبع : کوروش

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.