کباب لقمه با سویا بدون گوشت (گیاهی)

0

کباب لقمه با سویا یکی از روش های بسیار خوشمزه و ساده برای تهیه این کباب خانگی می باشد که می توانید بدون گوشت و مرغ در خانه تهیه کنید. برای تهیه کباب لقمه با سویا همان طور که مشخص است از سویا استفاده می شود و اگر گیاه خوار یا وگان هستید می توانید این کباب خوشمزه را بخورید. هزینه تهیه این کباب بسیار کم و مقرون به صرفه است و می تواند یک گزینه خوب برای دانشجو ها نیز باشد.

طرز تهیه انواع کباب دستور پخت تاس کباب بدون گوشت طرز تهیه کباب آموزش غذای خوشمزه آموزش غذای مجلسی آشپزی ساده سریع مجله آشپزی کتاب آشپزی فوت و فن آشپزی نکات ریز آشپزی

پروتیئن سویا بسیار بالا می باشد و اگر شما ممنوعیت مصرف گوشت و مرغ دارید می توانید به این روش یک کباب لقمه خوشمزه در خانه تهیه کنید. شما می توانید کباب لقمه با سویا را بسته بندی و فریزر کنید و در مواقع استفاده فقط سرخ کنید. امروز طرز تهیه کباب لقمه با سویا خانگی بدون گوشت و مرغ را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

 

مواد لازم

  • سویا ۱ پیمانه
  • سیب زمینی متوسط ۱ عدد
  • پیاز ۱ عدد
  • جعفری تازه به دلخوه ۱ ق غذا خوری
  • آرد سوخاری ۱ ق غذا خوری
  • تخم مرغ ۱ عدد (دلخواه)
  • آبلیموترش ۱ ق غذا خوری
  • زعفران ۱ ق چای خوری
  • سیر ۱ حبه
  • نمک، فلفل سیاه، پودر سیرف پودر پیاز، پاپریکا به مقدار لازم

 

طرز تهیه :

مرحله اول: آماده سازی مواد

ابتدا سویا را با کمی آب جوش بگذارید تا بماند و خیس بخورد و دانه های سویا نرم شود. سیب زمینی را پوست بگیرید و رنده ریز بزنید و آب سیب زمینی را بگیرید. بعد از ۱۰ دقیقه سویا را داخل آبکش ریخته و با دست خوب فشار دهید تا آب اضافی سویا خارج شود.

مرحله دوم: میکس کردن مواد

اجازه دهید تا سویا کاملا خنک شود و بعد سویا را باید چرخ یا پوره کنید. می توانید از غذاساز یا میکسر یا چرخ گوشت برای چرخ کردن سویا استفاده کنید و آن را پوره و له کنید. دقت کنید در این کباب لقمه از تخم مرغ برای انسجام بیشتر استفاده شده است و اگر گیاه خوار هستید و یا قصد فریزر کردن کباب لقمه با سویا را دارید می توانید حذف کنید.

مرحله سوم: تهیه مواد کباب لقمه با سویا

پیاز را پوست بگیرید و رنده ریز بزنید و آب پیاز را بگیرید و به همراه سویا چرخ شده و سیب زمینی و ادویه هل و آبلیموترش و زعفران و آرد سوخاری و سیر رنده شده و ادویه ها خوب ورز دهید تا به خوبی مواد یکدست و مخلوط شود. ورز دادن مواد باعث انسجام بیشتر می شود.

مرحله چهارم: تهیه کباب لقمه با سویا

وقتی مواد به خوبی مخلوط شدن می توانید از یک کباب زن ساده برای تهیه کباب لقمه استفاده کنید و یا مواد را داخل تابه چرب شده ریخته و روی حرارت کم قرار دهید تا کم کم پخته شود و روی آن خط ایجاد کنید و کباب لقمه با سویا را برش بزنید و هر دو طرف را سرخ کنید و به همراه گوجه سرو کنید. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه کباب لقمه با سویا خانگی و خوشمزه و ارزان

  1. افزودن تخم مرغ و جعفری دلخواه استفاده و می توانید حذف کنید.
  2. آب پیاز و سیب زمینی باعث شل شدن کباب لقمه با سویا می شود.
  3. می توانید به کباب لقمه سویا شکل دهید و در فریزر نگهداری کنید.

منبع : پارسی دی

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.