علت خنک نکردن یخچال بعد از جابجایی چیست؟

0

برای جابجایی و حرکت دادن یخچال باید بسیار احتیاط کرد؛ زیرا تکان‌های شدید و عدم رعایت اصول صحیح جابجایی یخچال، ممکن است برای شما دردسرساز شود. خنک نکردن یخچال بعد از جابجایی یکی از همین مشکلات است که بسیاری از افراد احتمالا بعد از اسباب‌کشی یا جابجایی یخچال با آن مواجه می‌شوند.

تعمیر یخچال قیمت یخچال تعمیر یخچال LG معرفی قطعات یخچال تعمیرگاه یخچال در تهران مشکلات یخچال موتور یخچال داغ کردن موتور یخچال ترموستات یخچال تنظیم یخچال تعمیرات تخصصی لوازم خانگی تعمیر لوازم خانه

قطعات داخلی یخچال و مدار مبرد آن نسبت به هرگونه تغییر بسیار حساس هستند و همین امر موجب می‌شود که در زمان نقل و انتقال یخچال، این قطعات از تنظیمات اولیه خارج شوند و کارکرد این وسیله را با اختلال مواجه کنند.

در ادامه به بررسی دلیل سرد نشدن یخچال بعد از جابجایی می‌پردازیم و راهکارهای رفع این مشکل را مرور می‌کنیم.

نکات کلیدی

  • قرار گرفتن یخچال در حالت افقی باعث جابجایی روغن موجود در کمپرسور دستگاه می‌شود؛ به‌گونه‌ای که این روغن وارد لوله‌های خنک‌کننده دستگاه شده و چرخه مبرد را دچار اشکال می‌کند.
  • اگر در هنگام جابجایی یخچال مجبور شده‌اید دستگاه را مقداری به طرفین خم کنید، بهتر است ۲ الی ۳ ساعت از روشن کردن آن پرهیز کنید.
  • اگر هنگام جابجایی فریزر به اتصالات دستگاه ضربه‌ای وارد شود، ممکن است باعث شود گاز یخچال نشتی پیدا کند و کاهش یابد یا خالی شود.

دلایل خنک نکردن یخچال بعد از جابجایی

حمل یخچال تک نفره هزینه حمل یخچال ساید حمل یخچال دوقلو حمل یخچال ساید اخبار دانستنی دانستنی های فنی تعمیر لوازم خانه قیمت یخچال دوقلو حمل بار با بنز

خنک نکردن یخچال بعد از جابجایی می‌تواند دلایل بسیار زیادی داشته باشد. اما اکثر این مشکلات به نحوه جابجایی یخچال برمی‌گردد.

اما سوالی که برای اکثر افراد به وجود می‌آید، این است که چند ساعت بعد از جابجایی می‌توان یخچال را به برق وصل کرد؟ برای جواب دادن به این سوال باید شرایط مختلف را مدنظر قرار بدهیم.

برای مثال، اگر جابجایی یخچال به‌صورت عمودی انجام شده باشد، نیازی به صبر کردن برای وصل کردن یخچال به برق ندارید و می‌توانید بلافاصله آن را به برق وصل کنید. اما اگر یخچال را بنابه هر دلیلی به‌صورت افقی جابه‌جا کنید، باید مقداری برای روشن کردن آن صبر کنید.
مقدار زمانی که باید برای روشن کردن یخچال بعد از جابجایی صبر کنید تا با مشکل خنک نکردن یخچال بعد از جابجایی مواجه نشوید، متفاوت است.

حمل یخچال در حالت افقی باعث می‌شود که مایعاتی که در موتور دستگاه وجود دارد جابه‌جا شوند و ممکن است در روند کار یخچال اختلال ایجاد کنند یا حتی علت روشن نشدن یخچال نیز باشند.

برخی می‌گویند برای این‌که با مشکل خنک نکردن یخچال بعد از جابجایی روبه‌رو نشوید، باید به همان مقدار زمانی که یخچال به‌صورت افقی قرار داشته صبر کنید.

برای مثال، اگر یخچال به‌مدت ۲ ساعت در حالت افقی قرار داشته است، شما هم باید ۲ ساعت بعد از قرار دادن یخچال به‌صورت عمودی صبر کرده و سپس آن را به برق متصل کنید.

اما برخی دیگر معتقدند که بعد از جابجایی یخچال به‌صورت افقی نباید تا ۲۴ ساعت آن را روشن کنید.

اما نظر گروه دیگری از تکنسین‌ها این است که اگر هنگام جابجایی مجبور شده‌اید یخچال را به طرفین خم کنید، بهتر است ۲ الی ۳ ساعت از روشن کردن آن پرهیز نمایید.

بنابراین می‌توان چنین نتیجه گرفت که انتقال و حرکت دادن یخچال در حالت افقی می‌تواند یکی از دلایل خنک نکردن یخچال بعد از جابجایی باشد.

چرا نباید یخچال را به صورت افقی جابجا کنیم؟

همان‌طور که بیان شد علت سرد نکردن یخچال بعد از جابجایی می‌تواند قرار گرفتن یخچال در حالت افقی باشد که باعث جابجایی روغن موجود در کمپرسور دستگاه می‌شود؛ به‌گونه‌ای که این روغن وارد لوله‌های خنک‌کننده دستگاه شده و چرخه مبرد را دچار اشکال می‌کند.

به‌ همین دلیل زمانی که شما یخچال را در حالت افقی جابجا می‌کنید، بهتر است کمی به آن زمان بدهید تا روغن کمپرسور دوباره به جای خود برگردد. در بیشتر مواقع خنک نکردن يخچال بعد از جابجايي بخاطر وجود روغن در لوله‌های خنک کننده دستگاه است.

توجه داشته باشید که روشن کردن یخچال بلافاصله بعد از جابجایی می‌تواند فشار زیادی به کمپرسور دستگاه وارد کند و به آن آسیب برساند. این اتفاقی است که به مرور زمان اتفاق می‌افتد و شما به‌تدریج متوجه می‌شوید که یخچال دیگر مانند سابق کار نمی‌کند و به اندازه کافی خنک نیست.

در واقع علت خنک نکردن یخچال بعد از جابجایی می‌تواند همین باشد که بلافاصله بعد از جابجایی یخچال را روشن کردید و به کمپرسور فشار وارد شده است.

تعمیر یخچال تعمیر یخچال LG تعمیر یخچال اسنوا ترموستات یخچال تعمیرگاه یخچال در تهران تنظیم یخچال قیمت یخچال ال جی مشکلات یخچال قیمت یخچال ایرانی کیفیت یخچال الکترواستیل تعمیر لوازم خانه تعمیرات تخصصی تعمیرات تخصصی لوازم خانگی کمپرسور یخچال چیست

روشن نشدن یخچال بعد از جابجایی

  1. اما ممکن است حتی با رعایت موارد ذکرشده و جابجایی یخچال به‌صورت عمودی باز هم شاهد خنک نکردن یخچال بعد از جابجایی و روشن نشدن آن باشیم، در این صورت تنها چند احتمال وجود دارد:
  2. اگر هنگام جابجایی به اتصالات دستگاه ضربه‌ای وارد شود، ممکن است باعث شود گاز یخچال نشتی پیدا کند و کاهش یابد یا خالی شود.
    در چنین حالتی باید روند شارژ کردن گاز یخچال را پشت سر بگذارید. توصیه می‌کنیم که این کار توسط یک تعمیرکار یا تکنسین ماهر انجام شود. (برای آشنایی بیشتر با علائم کم شدن گاز یخچال کلیک کنید.)
  3. یکی دیگر از دلایلی که ممکن است باعث روشن نشدن دستگاه شود قطع شدن کابل یخچال است.
    اگر هنگام جابجایی کابل یخچال به‌درستی جمع نشود، ممکن است زیر دست و پا یا بین وسایل دیگر گیر کند و دچار قطعی شود.
  4. آسیب رسیدن به قطعات نیز یکی دیگر از دلایلی است که باعث می‌شود یخچال روشن نشود یا از یخچال صداهای غیرمعمول بشنوید.
  5. هنگام جابجایی یخچال باید کاملا مراقب باشید که به ترموستات، کمپرسور، لوله‌های گاز و فن دستگاه آسیبی وارد نشود. در صورت مشاهده هرگونه اختلال در عملکرد دستگاه، هرچه سریع‌تر نسبت به عیب یابی یخچال اقدام کنید.

جمع‌بندی

در این مطلب شما با انواع مشکلات جابجایی یخچال و نحوه جلوگیری از آن‌ها آشنا شدید. توصیه ما به شما این است که تا حد امکان جابجایی وسایل توسط افراد حرفه‌ای انجام بگیرد تا اشکالی در سیستم وسایل برقی و گازی ایجاد نشود.سوالات متداول

چند ساعت بعد از جابجایی یخچال را روشن کنیم؟

به‌طور معمول بهتر است بین ۲ الی ۳ ساعت بعد از جابجایی یخچال را به برق بزنید.
البته برخی افراد نیز معتقدند تا ۲۴ ساعت بعد از جابجایی نباید یخچال را روشن کرد.

علت خنک نکردن یخچال بعد از جابجایی چیست؟

یکی از اصلی‌ترین دلایل می‌تواند جابجایی اشتباه یخچال باشد که باعث می‌شود روغن موجود در کمپرسور دستگاه مسیر لوله‌های خنک‌کننده یخچال را مسدود کند.

منبع:آچاره

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.