معرفی کشنده سنگین 40 تنی هیدروژنی HSV

0

پس از تلاش‌های فراوان انگلیسی‌ها در زمینه توسعه خودروهای هیدروژنی، استارتاپ HSV (مخفف Hydrogen Vehicle Systems) سرانجام یک کشنده سنگین 40 تنی را با قوای محرکه هیدروژن-برقی معرفی کرد.

کشنده HSV مانند خودروهای فرمول یک مجهز به فناوری بازیابی انرژی جنبشی یا KERS مجهز است، تا انرژی از دست رفته در هنگام ترمزگیری و یا کاهش سرعت را دوباره بازیابی کند.
این کشنده نوآورانه روی یک شاسی سفارشی ساخته شده است، که نیروی حرکتی خود را از ساختاری هیدروژنی شامل سلول‌های سوختی، اکسل عقب برقی، سیلندرهای هیدروژن تحت‌فشار و یک سیستم ذخیره انرژی تأمین می‌کند. این محصول هم‌چنین مانند خودروهای فرمول یک مجهز به فناوری بازیابی انرژی جنبشی یا KERS (مخفف Kinetic Energy Recovery System) است تا انرژی از دست رفته در هنگام ترمزگیری و یا کاهش سرعت را دوباره بازیابی کند.

گفته می‌شود این کشنده می‌تواند با یک مخزن مملو از هیدروژن 600 کیلومتر پیمایش داشته باشد. جالب‌تر آنکه پر کردن باک هیدروژن آن فقط 20 دقیقه طول می‌کشد؛ یعنی درست مشابه مدت‌ زمان پر کردن باک یک کامیون دیزلی با سوخت گازوئیل. از سوی دیگر از زمان بسیار سریع‌تر از شارژ کردن باتری‌های یک کامیون برقی است.

از نظر طراحی نیز این کشنده هیدروژنی حرف‌هایی برای گفتن دارد. نمای جلوی جسورانه آن که با رنگ مشکی مات آراسته شده، جلوه‌ای فوق‌العاده هیجان‌انگیز به آن بخشیده است. این زبان بصری به لطف استفاده از چراغ‌های اصلی کوچک، تهاجمی‌تر هم به نظر می‌رسد.

با توجه به اینکه کشنده فوق نیروی خود را از هیدروژن فراهم می‌کند، بازدهی آیرودینامیک در آن یک هدف کلیدی بوده است. به همین دلیل است که در برخی از المان‌های طراحی بیرونی مانند آینه‌ها، تغییرات اساسی ایجاد شده است.

https://cdn.bama.ir/uploads//BamaImages/News/c0652834-f800-4df5-95db-76bddf48e933/Content/FotoJet(78)638186374590618455.jpg

فضای داخلی نیز در قیاس با اکثر سنگین‌وزن‌های متعارف بازار، بسیار منحصربه‌فرد نشان می‌دهد. نمایشگرهای متعدد از یک سو و استفاده از قطعات چوبی با تزئینات چرمی مشکی و سفید، حس و حالی مدرن-سنتی به آن بخشیده است.

جواد خورشید مدیر اجرایی HSV می‌گوید: «کامیون‌ها بدون آلایندگی ما بخش مهمی از هدف کربن‌زدایی در بخش لجستیکی هستند. هیدروژن سوخت کاملی برای صنعت حمل‌ونقل است، که به لطف ایستگاه‌هایی که می‌توان به‌راحتی در شبکه‌های حمل‌ونقل ایجاد کرد، قابلیت بردهای طولانی و سوخت‌گیری سریع را خواهند داشت.»

مترجم : باما

منبع : carscoops.com

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.