رفع سریع و آسان بوی بد خودرو

0

همه ما از استشمام بوی بد اذیت می‌شویم، حالا اگر قرار باشد در یک جای بسته مانند خودرو بوی بد وجود داشته باشد، نه‌تنها احساس ناراحتی می‌کنیم، بلکه سفر خوشایندی هم نخواهیم داشت. حالا این سفر داخل شهری یا برون شهری باشد، تفاوتی از اصل ماجرا ایجاد نمی‌کند. به همین دلیل در ادامه قصد داریم در رابطه با رفع بوی بد خودرو اطلاعاتی را در اختیار شما قرار بدهیم و توصیه می‌کنیم که با ما همراه باشید.

قیمت پولیش قیمت واکس داشبورد قیمت لوازم یدکی قیمت لوازم جانبی خودرو قیمت دستگاه پولیش قیمت اسپری داشبورد آموزش پولیش کردن خودرو بورس لوازم یدکی آموزش تمیز کردن خودرو آموزش تمیز کردن روکش چرمی

علت بوی بد داخل ماشین

قبل از اینکه برای رفع بوی بد خودرو اقدام کنید، باید علت اصلی آن را پیدا کنید. در بعضی از موارد خوراکی در داخل ماشین جا مانده و باعث ایجاد بوی بد شده است اما باید بگوییم که در اکثر موارد این‌طور نیست و هیچ ماده خوراکی برجای نمانده است. در مواردی لوله‎‌‌های انتقال هوای کابین کثیف شده یا کپک زده است، در این موارد بوی بدی مانند بوی کهنگی را استشمام خواهید کرد.

اگر ماشین شما کف‌پوش یا موکت داشته باشد، دقت کنید که هیچ‌وقت خیس نشود و این صورت سریعاً آن را خشک کنید، زیرا این موضوع هم می‌توانید یک علت بوی بد داخل ماشین باشد. در این حالت برای رفع بوی بد خودرو باید کف‌پوش یا موکت کف را شسته، کاملاً خشک کرده و سپس در جای خود قرار بدهید.

از دیگر مواردی که سبب بوی بد داخل خودرو می‌شود می‌توان به سیگار کشیدن در ماشین اشاره کرد. پیشنهاد ما این است که به‌هیچ‌عنوان داخل خودرو سیگار نکشید یا اگر سیگار می‌کشید، فتیله آن را در ماشین نگهداری نکنید. در این حالت خودروی شما بوی بسیار بدی می‌گیرد که از بین بردن آن کار ساده‌ای نخواهد بود.

 قیمت فیلتر کابین ال 90  قیمت فیلتر کابین ساندرو  آموزش تعویض فیلتر کابین  تعویض فیلتر کابین ساندرو  تعویض فیلتر کابین سیمبل  آموزش تعویض فیلتر کابین ریو  محل فیلتر اتاق رنو ساندرو  آموزش تصویری تعویض فیلتر کابین  زمان تعویض فیلتر کابین خودرو  انواع فیلتر خودرو  فیلتر کابین مگان کجاست  تعویض فیلتر اتاق مگان

روش‌های رفع بوی بد خودرو

برای اینکه بوی بد داخل ماشین را از بین ببرید، در ابتدا باید علت آن را تشخیص دهید. در این حالت در ابتدا علت را از بین برده و سپس برای از بین بردن بو اقدام کنید. به‌عنوان‌مثال اگر خوراکی در خودرو شما جا مانده و بوی بدی را ایجاد کرده است، در ابتدا باید خوراکی مانده را از ماشین خارج کنید و سپس با روش‌هایی که در ادامه توضیح می‌دهیم، بوی بد را از بین ببرید.

اگر لوله‌های انتقال هوا کثیف شده‌اند باید فن را روشن کرده و آن در بالاترین سرعت قرار بدهید. این کار باعث می‌شود که کثیفی و کپک‌هایی که در لوله وجود دارد، خارج شوند. البته در این حالت پیشنهاد می‌دهیم که دو کار را انجام بدهید.

اول اینکه بر روی دریچه خروج هوای ماشین پارچه بگذارید و آن را فیکس کنید. در این حالت اگر چیزی از دریچه هوا خارج شود، در ماشین پخش نخواهد شد، زیرا این پارچه جلوی آن را می‌گیرد. کار بعدی این است که از ماشین خارج شوید. خارج شدن این مواد ا دریچه هوای ماشین، بوی بدی خواهد داشت و بهترین کار این است که داخل ماشین نمانید.

برای رفع بوی بد خودرو می‌توانید یک ظرف حاوی پودر قهوه، چای یا حتی تکه‌های ذغال را در خودرو خود قرار بدهید. مثلاً اگر داشبورد شما بو گرفته است، این ظرف را داخل داشبورد بگذارید. به‌طورکلی گذاشتن کمی پودر قهوه در ماشین از ایجاد بوی نامطبوع جلوگیری می‌کند. درحالی‌که قهوه خودش بوی خوبی داشته و باعث می‌شود که از آن لذت ببرید.

روش دیگری هم برای برطرف کردن بوی بد ماشین موجود دارد و آن استفاده از سرکه سفید است. سرکه سفید را به چندین روش مختلف می‌توانید استفاده کنید و در تمام این روش‌ها شاهد اثربخشی خارق‌العاده آن خواهید بود.

در حالت اول می‌توانید سرکه را با جوش شیرین مخلوط کنید و با این محصول داخل ماشین را پاک کنید. هرگونه کثیفی و آلودگی که باعث وجود بوی نامطبوع شده است، در این روش به‌طور کامل از بین می‌رود و اثری از آن وجود نخواهد داشت.
در حالت دوم می‌توانید سرکه را با آب مخلوط کنید. این محلول را در ظرف مناسبی ریخته و داخل ماشین اسپری کنید. این محلول باعث می‌شود که بوی بدی دیگر در ماشین شما وجود نداشته باشد، یعنی همان چیزی که به دنبالش هستیم.

در حالت آخر می‌توانید سرکه سفید را با شامپو فرش مخلوط کنید. با این محلول هم می‌توانید داخل خودرو خودتان را تمیز کنید. وجود سرکه باعث می‌شود که شامپو فرش قدرت بیشتری داشته باشد. البته لازم به ذکر است که از چنین محلولی نمی‌توان به‌صورت دائمی، مثلاً هر ماه استفاده کرد.

اگر ماشین شما بوی بدی می‌دهد، در هنگام لزوم می‌توانید از این محلول استفاده کنید. در حالت عادی برای تمیز کردن داخل خودرو می‌توانید از مواد شوینده مخصوص استفاده کنید. این مواد هم به‌نوبه خودشان بوی بد ماشین را از بین می‌برند، البته اگر علت این بود ریشه‌کن شده و بوی شدیدی نباشد. در غیر این صورت بهتر است یکی از روش‌های بالا را انجام بدهید.

نتیجه‌گیری

در مطالب بالا سعی بر این داشتیم که در رابطه با روش‌های رفع بوی بد خودرو اطلاعاتی را بیان کنیم. در ابتدا گفتیم که باید علت بوی بد داخل ماشین را پیدا کنید. این کار به شما کمک خواهد کرد که بوی بد ماشین را به‌طور کامل ریشه‌کن کنید.

در ادامه روش‌هایی را شرح دادیم که با استفاده از آن‌ها می‌توانید بوی بد ماشین را به‌طورکلی از بین ببرید. توجه داشته باشید که این روش‌ها امتحان خود را پس داده‌اند. شما می‌توانید متناسب با بوی بدی که استشمام می‌کنید، یکی از روش‌های گفته شده در بالا را انتخاب کرده و انجام بدهید.

هر سؤال دیگری در مورد موضوع رفع بوی بد خودرو دارید را از ما بپرسید، اگر تجربه خاصی هم در رابطه با این موضوع دارید، خوشحال می‌شویم که آن را با ما در میان بگذارید.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.