مقایسه کوییک با اطلس خودرو جدید سایپا

0

سایپا به تازگی از خودرو جدید خود با نام اطلس پرده بردای کرد، البته مطابق همیشه خودروهای داخلی در اصل فیس لیفت خودروهای قدیمی تر هستند و تغببرات ظاهری خودروها تنها هنرنمایی خودروسازان داخلی هست تغییراتی که برای ایجاد جذابیت و رفع نواقص و ایرادات خودرو انجام می پذیرد که برای برخی خودروها ای کاش انجام نشود.

امکانات کوییک آپشن های سایپا کوییک بررسی سایپا کوییک تجربه رانندگی با کوییک تعمیرات تخصصی سایپا کوییک حجم صندوق عقب کوییک قیمت کوییک کیفیت سایپا کوییک مشخصات سایپا کوییک قیمت کوییک اتوماتیک معایب و مزایای سایپا کوییک مشخصات کوییک اتوماتیک مجله خودرو

در واقع خودرو اطلس فیس‌لیفت کوییک است که از نظر فنی تقریبا هیچ فرقی با آن ندارد به جزء چند اصلاح فنی کوچک در دریچه برقی و برنامه ecu  خودرو که باعث افزایش اسب بخار خودرو شده است که در ادامه به آن می پردازیم.

اطلس در مرحله دوم فروش خودرو در سامانه یکپارچه قرار گرفته است اما باوجود قرار گرفتن اطلس در فهرست مدل‌های مرحله دوم فروش سامانه یکپارچه سایپا، هنوز قیمت اطلس در سایپا مشخص نیست. مدلی که ذاتا کوییک است که از نظر ظاهری و به‌خصوص نمای عقب و جلو تفاوت‌های زیادی دارد، اما مثل همه مدل‌های خانواده X۲۰۰ سایپا قرار است با همان موتور محبوب سایپایی ها M۱۵ و حجم ۱.۵ لیتر راهی بازار  میشود.

طبق اعلام سایپا اطلس در چهار تیپ مختلف تولید می‌شود که نسخه فول‌آپشن آن با گیربکس اتومات و امکاناتی مثل نمایشگر هفت اینچ، دوربین عقب، دکمه‌های کنترلی روی فرمان و سقف سانروف قرار است به بازار روانه شود.

مقایسه کوییک با اطلس خودرو جدید سایپا؛ مقایسه مشخصات فنی کوییک با اطلس

همانطور که در سال های اخیر شاهد عرضه محصولات با نام های مختلف و با رنگ کردن سقف و تغییرات آپشن خودروها بودیم در اطلس که جدید‌ترین عضو خانواده X۲۰۰ سایپاست نباید بدنبال تغییرات شگرف فنی بود. اطلس با همان پیشرانه M۱۵ که به‌لطف دریچه گاز برقی تاحدودی راندمان موتور ۱.۵ لیتری آن در مقایسه با موتور ۱.۵ لیتری کوییک بهتر شده است. به طوری که موتور اطلس می‌تواند نهایتا 137 نیو‌تن‌متر گشتاور خروجی و قدرتی معادل 90 اسب‌بخار دارد درحالی که این دوتا عدد برای کوییک به‌ترتیب ۱۲۸ نیو‌تن‌متر و ۸۷ اسب‌بخار می باشد.

مصرف سوخت ترکیبی اطلس در مقابله با کوییک به‌ازای هر ۱۰۰ کیلومتر چیزی نزدیک ۰.۲ لیتر کمتر از کوییک است که البته باید دید با این کیفیت بنزین و در واقعیت چه مقدار است. درباره حداکثر سرعت و شتاب اطلس در خود سایت سایپا هم اطلاعاتی وجود ندارد، اما قرار است این مدل را با همان ظرفیت باک ۴۱ لیتری روانه بازار کنند.

مقایسه کوییک با اطلس خودرو جدید سایپا؛ مقایسه ظاهری کوییک با اطلس

اطلس به لطف تغییرات از نظر ظاهری به‌خصوص در نمای عقب و جلو نسبت به کوییک متفاوت است. جلوپنجره اطلس شباهت بالایی به برلیانس محصول قدیمی سایپا که با ۱۱ خط عمودی طراحی جدیدی برای اطلس به ارمغان آورده است. در نمای عقب خودرو به‌لطف سپر و چراغ‌های جدید کاملا با کوییک متفاوت است. یکی دیگر از تفاوت‌های نمای عقب اطلس اضافه شدن اسپویلر به بالای شیشه عقب است که البته این اسپویلر مثل سقف خودرو با رنگ مشکی طراحی شده است و دقیقا کنار آنتن اطلس قرار گرفته تا نمای جذاب‌تری نسبت به کوییک داشته باشد.

اما خب وقتی سراغ نمای جانبی اطلس می‌رویم، انصافا فرق زیادی با کوییک نمی‌بینیم. طراحی آینه‌ها و در‌ها ما را دقیقا یاد کوییک می‌اندازد و سایپا برای اطلس مثل کوییک از رینگ‌های ۱۴ اینچ استفاده کرده است. به‌شکل رسمی نه، اما گفته می‌شود بعد از عرضه همین نسخه از اطلس، سایپا تصمیم دارد نسخه R یا همان دو‌رنگ این مدل را مثل کوییک راهی بازار کند.

مقایسه کوییک با اطلس خودرو جدید سایپا؛ تفاوت آپشن‌ها و فضای اتاق کوییک با اطلس

در خودروسازان داخلی نوآوری را باید در نمونه بردای و الهام از سایر خودروسازان دید همانطور که جلو پنجره ب ام و در برلیانس و خودروسازان چینی دیده می شود صفحه کیلومتر و جلو پنجره BMW نیز در اطلس دیده میشود. اطلس مثل سهند با داشبورد جدیدی روانه بازار میشود. از تریم مشکی و کرم برای طراحی داشبورد استفاده شده و دریچه‌های تهویه دایره‌ای هماننده تندر 90، وسط آن دیده می‌شوند. در اولین نگاه، نمایشگر لمسی که بالای داشبورد قرار گرفته، جلب توجه می‌کند. قبل از طراحی اطلس، سایپا برای مدل‌هایی مثل تیبا، کوییک و ساینا از دسته راهنما و برف‌پاک‌کن پراید استفاده می‌کرد و حالا دسته راهنما و برف‌پاک‌کن اطلس به همان نمونه‌هایی که در شاهین وجود دارد، شبیه است.

ایزوفیکس پراید ایزوفیکس پژو 206 ایزوفیکس چیست ایزوفیکس سمند نصب ایزوفیکس پژو پارس نصب ایزوفیکس دنا نصب ایزوفیکس پژو 207 صندلی کودک چیست نحوه نصب صندلی کودک بهترین صندلی کودک انواع آپشن خودرو

البته غربیلک فرمان اطلس تقریبا فرقی با فرمان کوییک ندارد. درمجموع، فضای اتاق اطلس تفاوت‌های زیادی با کوییک دارد و خیلی‌ها از این نظر اطلس را گزینه مدرن‌تری نسبت به کوییک می‌دانند. در خود سایت سایپا نوشته شده که اطلس در چهار تیپ مختلف عرضه می‌شود که تفاوت این تیپ‌ها به تفاوت آپشن‌ها و گیربکس دنده‌ای و اتومات مربوط می‌شود. آنطور که سایپا گفته، نسخه اتوماتیک تیپ ۲ اطلس از سایر تیپ‌ها آپشن‌های بیشتری خواهند داشت.

نمایشگر هفت اینچ، دوربین عقب، دکمه‌های کنترلی روی فرمان و سانروف مهمترین آپشن‌های اطلس اتومات تیپ ۲ خواهند بود. در کل نمایشگر لمسی و صفحه کیلومتر جدید از مهمترین المان های تفاوت داخلی کوییک با اطلس هستند.

تفاوت کوییک S با کوییک G دفترچه کوییک S قیمت کوییک S مشخصات کوییک S معایب و مزایای کوییک S موتور کوییک S چیست نمادی داخلی کوییک S مصرف سوخت کوییک آر مصرف بنزین کوییک چقدره بررسی مشکلات خودرو بررسی خودرو بررسی خودروهای جدید تست و بررسی خودرو بررسی خودروسازی ایران مقایسه کوییک مقایسه کوییک با پژو 405 بهترین خودرو ایرانی مجله اتومبیل معرفی خودرو مجله خودرو تعمیرات تخصصی کوییک موتور کوییک چند سوپاپه

مشخصات فنی

کوییک دنده ای

اطلس دنده ای

تعداد سیلندر / نوع

4سيلندر خطي – M15 دریچه گاز مكانيكی

۴عدد / M۱۵I

حجم موتور

۱۵۰۳ سی سی

‏۱۵۰۳ سی سی

استاندارد آلايندگي

یورو ۵

یورو ۵

حداكثر قدرت

87 اسب بخار

90 اسب بخار

حداکثر گشتاور

128 نیوتن متر

137 نیوتن متر

نوع فرمان

هيدروليك

هیدرولیک

سيستم تعليق جلو

مك فرسون

مک فرسون

سيستم تعليق عقب

Torsion Beam

یکپارچه تیر پیچشی

ترمز جلو

ديسكی خنك شونده

ديسكی خنك شونده

ترمز عقب

كاسه ای

كاسه ای

مصرف سوخت ترکیبی

14/7

93/6

ظرفیت باک(Lit)

۴۱

41

نوع گيربكس

معمولی ۵ سرعته

معمولی ۵ سرعته

طول

۳۹۸۹

۴۰۲۰

عرض

۱۶۷۸

۱۶۸۵

ارتفاع

۱۵۳۲

۱۵۴۰

فاصله دو محور جلو و عقب

۲۴۱۲

۲۴۱۰

رينگ

۱۴ اينچي فولادي

۱۴ اینچ فولادی

سايز تاير

۱۸۵/۶۵R۱۴

‏۱۸۵/۶۵‏R‏۱۴‏

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.