جواد نکونام سرمربی استقلال شد + عکس

0

پدر جواد نکونام اهل کجاست ، اصالت جواد نکونام ، تحصیلات جواد نکونام ، جواد نکونام و همسرش عادله ،عکس همسر و فرزند جواد نکونام

با اعلام حجت کریمی جواد نکونام سرمربی استقلال شد.

 پورشه جواد نکونام
 بیوگرافی جواد نکونام
 همسر جواد نکونام
 بیوگرافی ورزشکاران
 سرمربی استقلال
 اخبار باشگاه استقلال تهران
 باشگاه استقلال تهران

با اعلام حجت کریمی، سرپرست مدیرعاملی باشگاه استقلال، جواد نکونام به عنوان سرمربی این تیم معرفی شد. این مربی ۴۲ ساله پیش از این روی نیمکت تیم‌های خونه به خونه بابل، نساجی مازندران و فولاد خوزستان نشسته است و سابقه دستیاری کارلوس کی‌کوش در تیم ملی را نیز دارد. او سابقه صعود با تیم نساجی مازندران به لیگ برتر، قهرمانی با فولاد خوزستان در جام حذفی و سوپرجام و حضور در یک‌هشتم نهایی با فولاد در لیگ قهرمانان آسیا را نیز در کارنامه خود دارد. نکونام با ۱۵۱ بازی ملی رکورددار بیشترین بازی ملی و بیشترین کاپیتانی در تیم ملی فوتبال ایران است.

 پورشه جواد نکونام
 بیوگرافی جواد نکونام
 همسر جواد نکونام
 بیوگرافی ورزشکاران
 سرمربی استقلال
 اخبار باشگاه استقلال تهران
 باشگاه استقلال تهراندر کنار پدرش

جواد نکونام (زادۀ ۵ آذر ۱۳۵۹) شهر ری بازیکن سابق و سرمربی کنونی فوتبال اهل ایران است. وی هم اکنون هدایت باشگاه فوتبال استقلال تهران را بر عهده دارد. نکونام با حضور در ۱۵۱ بازی ملی، رکورددار بیش‌ترین بازی ملی و بیشترین کاپیتانی در تیم ملی فوتبال ایران است. تعداد بازی‌ها و گل‌ها فقط مربوط به بازی‌های لیگ داخلی است.

جواد نکونام در درتیم‌های پاس تهران، الوحده و الشارجه امارات و اوساسونای اسپانیا بازی کرده است و در سال  ۲۰۰۶ نیز در بین ۱۰ بازیکن برتر آسیا قرارداشت.

جواد نکونام فوتبال حرفه‌ای را از بازی در تیم‌های پایه باشگاه سایپا آغاز کرد و در سال ۱۳۷۷ به تیم پاس تهران پیوست. با بازی‌های درخشانش در دو فصل نخست حضورش در پاس، به تیم‌های ملی جوانان و امید ایران دعوت شد و از آنجا به بازیکنی شناخته شده در فوتبال ایران تبدیل شد.او ۷ فصل را در تیم پاس با موفقیت سپری کرد و به کاپیتانی این باشگاه رسید. اوج حضور او در پاس بازی‌های درخشانش در جام باشگاه‌های آسیا در سال ۲۰۰۵ بود.

بازی‌های نکونام در این جام باعث شد تا باشگاه کایزرس‌لاترن آلمان به او پیشنهاد بدهد، اما با مخالفت مصطفی دنیزلی، سرمربی وقت پاس، این انتقال منتفی شد.نکونام در آخرین بازی‌اش با پیراهن پاس، مقابل پرسپولیس در لیگ برتر  انجام داد که از داور کارت قرمز دریافت کرد. پس از این بازی او به باشگاه الوحده امارات رفت.

جواد نکونام در میانه لیگ امارات، به باشگاه الشارجه امارات رفت و پس از بازی در جام جهانی ۲۰۰۶، از میان ۳ تیم هرتابرلین و کایزرس‌لاترن آلمان و اوساسونا اسپانیا، اوساسونا را برگزید.
جواد نکونام اولین بازیکن ایرانی است که در لالیگا بازی کرده است. او در نخستین فصل حضور در لالیگا، به بازیکن ثابت تیمش تبدیل شد و توانست با گل طلایی که در جام یوفا مقابل بوردو فرانسه زد، به بازیکنی محبوب در تیمش بدل شود. بازی خوب جواد نکونام باعث شد تا اوساسونا به فکر جذب بازیکن ایرانی دیگری بیفتد و مسعود شجاعی را بخرد.

جواد نکونام در  ۲۲ دی سال ۱۳۷۹ و درحالی که تنها ۱۹ سال و ۳۱ روز سن داشت، برای نخستین بار پیراهن تیم ملی ایران را در دیدار دوستانه برابر اکوادور برتن کرد و در سال ۱۳۸۷ بعد از مهدی مهدوی کیا کاپیتان دوم تیم ملی فوتبال ایران به حساب می‌آمد.
نکونام در لیگ برتر دوازدهم به استقلال تهران پیوست.

 پورشه جواد نکونام
 بیوگرافی جواد نکونام
 همسر جواد نکونام
 بیوگرافی ورزشکاران
 سرمربی استقلال
 اخبار باشگاه استقلال تهران
 باشگاه استقلال تهران

افتخارات ورزشی جواد نکونام

تیمی
-صعود به نیمه نهایی لیگ اروپا در سال ۲۰۰۷ به همراه اوساسونای اسپانیا
-قهرمانی در فصل ۸۳-۸۲ لیگ برتر ایران به همراه پاس تهران
-قهرمانی بازی های آسیایی در سال ۱۳۸۱ به همراه تیم ملی فوتبال ایران
-قهرمانی مسابقات فوتبال غرب آسیا در سال ۱۳۸۳ به همراه تیم ملی فوتبال ایران
-قهرمانی در لیگ برتر فوتبال ایران ۹۲-۹۱ به همراه تیم استقلال تهران

فردی
-عضویت در باشگاه صدتايی های فيفا:
در سال ۱۳۸۹ جواد نکونام بعنوان چهارمين بازيکن ایرانی که تعداد بازی های ملی شان به بيش از صد بازی رسيده است نامش در فهرست باشگاه صدتايی های فيفا قرار گرفت.
-بهترین بازیكن سال ۱۳۸۶ فوتبال ایران :
در مراسم انتخاب بهترین بازیكن فصل فوتبال ایران که با عنوان «توپ طلایی» در سال ۱۳۸۶ برگزار شد جواد نکونام با نظر كارشناسان رشته‌ی فوتبال به عنوان بهترین بازیكن فصل اخیر فوتبال ایران انتخاب شد.

نامزد کسب عنوان بهترین بازیکن سال ۲۰۰۵ آسیا:
در سال ۲۰۰۵ میلادی ، جواد نکونام از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا در فهرست ۱۰ بازیکن برتر آسیا در این سال قرار گرفت.
نامزد کسب عنوان بهترین بازیکن سال ۲۰۰۷ آسیا:
در سال ۲۰۰۷ میلادی و از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا ، جواد نکونام در فهرست ۷ بازیکن برتر سال آسیا قرار گرفت.
نامزد کسب عنوان بهترین بازیکن سال ۲۰۰۸ آسیا:
در سال ۲۰۰۸ میلادی و از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا ، نکونام در فهرست ۱۹ بازیکن برتر سال آسیا قرار گرفت.حضور در جمع ۱۱ بازیکن برتر اسپانیایی حاضر در رقابت های جام یوفا در فصل ۰۷-۲۰۰۶:
سایت اتحادیه‌ فوتبال اروپا در پایان هر فصل از رقابت‌های اروپایی یازده بازیكن برتر اروپا را به تفکیک کشور بیان می کند كه جواد نكونام بعنوان یكی از یازده مرد منتخب تیم های اسپانیایی سایت اتحادیه‌ی فوتبال اروپا (یوفا) در فصل ۲۰۰۷-۲۰۰۶ انتخاب شد. سویا، اسپانیول و اوساسونا به عنوان سه نماینده اسپانیا در جام یوفا حضور داشتند.

بهترین بازیكن اوساسونا در سال ۲۰۱۱ میلادی به انتخاب کاربران اینترنتی باشگاه اوساسونا:
-جواد نكونام از سوی كاربران اینترنتی سایت باشگاه اوساسونا به عنوان بهترین بازیكن این تیم در سال ۲۰۱۱ میلادی انتخاب شد.

کاملترين گلزن لاليگا:
تلويزيون ملی اسپانيا عنوان كرد كه جواد نكونام تنها بازيكن لاليگا است كه توانسته گل های مهمی را با اشكال مختلف در كارنامه خود ثبت كند كه اين گل ها با ضربات سر ، شوت بغل پا ، كاشته از چپ و راست و گلزنی با پاي چپ و راست می باشد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.