درآمد تعویض روغنی چقدر است؟ (+هزینه آموزش و سرمایه مورد نیاز)

0

اطلاع از میزان درآمد تعویض روغن، برای علاقه‌مندان ورود به این شغل از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. در این مطلب ابتدا به میزان درآمد این حرفه در روش‌های مختلف درآمد زایی خواهیم پرداخت و سپس به سایر ابعاد بازار کار این رشته خواهیم پرداخت.

با ما همراه باشید تا از درآمد شغل تعویض روغنی، مزایا و معایب آن، میزان سرمایه مورد نیاز و وضعیت بازار کار مطلع شوید.

میزان درآمد شغل تعویض روغن خودرو چقدر است؟

به طور کلی یک متخصص تعویض روغنی با استفاده از چند روش زیر می‌تواند به کسب درآمد بپردازد:

  1. کار کردن در یک مغازه خدمات اتو سرویس و تعویض روغنی
  2. کسب درآمد از راه اندازی مغازه تعویض روغنی
  3. کار کردن به عنوان متخصص تعویض روغنی در کارخانه‌های خودرو سازی
  4. کار کردن در نمایندگی خدمات پس از فروش خودروهای خارجی
نوع فعالیت تعویض روغنی حداقل میزان درآمد حداکثر میزان درآمد عوامل تاثیرگذار بر درآمد
کارگر ماهر یا نیمه ماهر تعویض روغنی 7000000 تومان 25000000 تومان – میزان تجربه

– سطح مهارت

– ساعات فعالیت

راه اندازی مغازه اتو سرویس 30000000 تومان نا محدود – نوع خدمات

– محل مغازه

– ابعاد مغازه تعویض روغنی

– میزان ساعات خدمات

کار کردن در کارخانه خودرو سازی 7000000 تومان 20000000 تومان – سابقه کار

– موقعیت شغلی

کار کردن در نمایندگی خودرو 15000000 تومان 30000000 تومان – سابقه کار

– موقعیت شغلی

چطور می‌توان تعویض رغن موتور خودرو را یاد گرفت و به درآمد رسید؟

برای افزایش درآمد تعویض روغنی باید مهارت‌های مختلف و متنوعی در زمینه‌های زیر داشته باشید:

  • تعویض روغن موتور خودرو
  • تعویض روغن گیربکس یا واسکازین خودرو
  • تعویض روغن گیربکس اتومات
  • تعویض آب رادیاتور و سیستم خنک کننده خودرو
  • بالانس چرخ خودرو
  • پنچرگیری خودرو
  • تنظیم باد خودرو

برای یادگیری این موارد دو روش یادگیری تجربی با شاگردی کردن(که چند سال طول خواهد کشید.) و یا شرکت در دوره‌های آموزشی در مقابل شما وجود دارد. شرکت در دوره تعویض روغنی به شما کمک خواهد کرد، تا از همان ابتدای راه درامد ماهیانه تعویض روغنی را به عنوان یک متخصص نیمه ماهر تجربه کنید؛ جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد این کلاس‌ها می‌توانید از صفحه آموزش تعویض روغنی در وب سایت آموزشگاه فنی حرفه ای ایران ILO بازدید کنید.

سرمایه مورد نیاز برای راه اندازی مغازه تعویض روغنی چقدر است؟

 

اگر قصد دارید به بیشترین درآمد ماهیانه تعویض روغنی برسید، باید مغازه خود را افتتاح کنید. برای راه اندازی یک تعمیرگاه اتوسرویس به تچهیزات زیر نیاز خواهید داشت:

  • دستگاه ساکشن روغن برقی
  • دستگاه ساکشن روغن دستی
  • دستگاه ساکشن روغن گیربکس اتومات
  • دستگاه تنظیم باد
  • دستگاه لاستیک درار
  • دستگاه بالانس چرخ
  • جک
  • خرک

علاوه بر این موارد لازم است تعدادی روغن موتور، روغن هیدرولیک، روغن ترمز و واسکازین که همگی از تجهیزات مورد نیاز برای شغل تعویض روغنی هستند، در کنار مواردی نظیر فیلتر اتاق، فیلتر هوا، فیلتر روغن و صافی بنزین به همراه چسب، درفش و کناف آپاراتی در تعمیرگاه شما وجود داشته باشد.

با احتساب هزینه موارد ذکر شده، شما به سرمایه اولیه ای برابر با 200 میلیون تومان برای راه اندازی مغازه تعویض روغنی نیاز خواهید داشت.
ضمناً باید هزینه ودیعه و اجاره 2 تا 3 ماه اول یک مغازه مناسب در محلی دارای گذر را به عنوان هزینه اولیه خود در نظر بگیرید.

این نکته را نیز نباید فراموش کنید که برای اخذ جواز کسب به مدرک تعویض روغنی نیاز دارید که با شرکت در کلاس و قبولی در امتحان به شما ارائه خواهد شد؛ جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد این مدرک می‌توانید مطلب https://iranilo.com/car/car-oil-change/professional-technical-oil-change-certificate/ را مطالعه کنید.

درآمد تعویض روغنی بیشتر است یا مکانیکی؟

به طور کلی می‌توان گفت که درآمد هر دو رشته شغلی مکانیکی و تعویض روغنی در حوزه اتومکانیک، تقریباً در سطح یکسانی قرار دارد و در هر دو این مشاغل می‌توان از ماهانه 7 تا 100 میلیون تومان درآمد داشت؛ البته این نکته که در کدام بازه درآمدی قرار بگیرید، به میزان مهارت، دانش، تجربه و وضعیت شغلی (آزاد یا کارمندی) بستگی دارد.

تنها موردی که در این میان وجود دارد، میزان سختی و مدل کار است. شغل تعویض روغنی به هیچ عنوان به تشخیص و عیب یابی نیاز ندارد و تقریباً یک خدمت روتین و مشخص است که در بازه‌های زمانی مشخص باید بر روی خودروها انجام شود.

در رابطه با مکانیک خودرو اما، تعمیرات باید به صورت تخصصی پس از کشف ایرادات انجام شود؛ که این موضوع در کنار سنگینی فیزیکی در نهایت به سخت‌تر شدن این حرفه ختم خواهد شد.

آیا درآمد ماهانه شغل تعویض روغنی برای داشتن یک زندگی خوب کفاف می‌دهد؟

بله، من نویسنده این مطلب در مورد مشاغل بسیار زیادی تحقیق کرده‌ام و اطلاعات خوبی در این زمینه دارم. اگر در این حرفه فعالیت کنید و روزانه 6 تا 8 ساعت به ارائه خدمات مشغول باشید، با ماهانه 25 روز فعالیت می‌توانید به درآمدی حداقل 2 تا 3 برابر بیشتر از رقم اعلامی از سوی وزارت کار دست پیدا کنید.

طبیعتاً داشتن این میزان از درآمد در قیاس با ساعات کار قابل قبول، شرایط بهره‌مندی از یک زندگی نرمال با رفاه نسبی را برای شما فراهم خواهد آورد.

آشنایی با ارائه دهنده دوره‌های آموزش تعمیرات خودرو در ایران با مدرک بین المللی

سوالات متداول در مورد شغل تعویض روغنی و درآمد آن

حداقل و حداکثر درآمد تعویض روغنی چقدر است؟

یک متخصص تعویض روغنی حداقل ماهانه 7 میلیون تومان و حداکثر ماهانه 30 میلیون تومان درآمد خواهد داشت. البته اگر تعمیرکاری به افتتاح مغازه تعویض روغنی اقدام کند، با در نظر گرفتن درآمد جانبی شاید تا ماهانه 100 میلیون تومان نیز درآمد داشته باشد.

برای شروع کار تعویض روغنی چقدر سرمایه نیاز خواهم داشت؟

برای ورود به این حرفه باید در یک دوره آموزشی با مدت زمان دو هفته شرکت کنید، که شهریه آن در آموزشگاه های مختلف متفاوت است. طبیعتاً هرچه تجهیزات آموزشگاه جدیدتر و مدرنتر باشد و کلاس‌های با کیفیت بالاتری را برگذار کند، شهریه دوره نیز بیشتر خواهد بود؛ که حداقل آن 3 و حداکثر آن 5 میلیون تومان خواهد بود.

سرمایه مورد نیاز برای راه اندازی مغازه تعویض روغنی و آپاراتی چقدر است؟

اگر به فکر کسب درآمد از تعویض روغنی با راه اندازی تعمیرگاه شخصی هستید، باید بدانید که به رقمی حدود 150 تا 200 میلیون تومان برای تهیه ابزار و وسایل نیاز خواهید داشت.

کسب اطلاعات بیشتر درمورد بازار کار، شغل و درآمد تعویض روغن خودرو

اگر به اطلاعات بیشتری در زمینه درآمد تعویض روغن، بازار کار آن و سایر موارد مرتبط با این شغل نیاز دارید، توصیه می‌کنیم از راهنمایی رایگان بخش مشاوره مرکز فنی حرفه ای ایران ILO استفاده کنید. این مرکز به برگذاری این دوره‌ها به صورت عملی مشغول بوده و به هنرجویان علاقه‌مند مشاوره دریافت مدرک بین المللی، جواز کسب و وام تعویض روغنی برای افتتاح مغازه را نیز ارائه می‌کند. شما می‌توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه از درگاه اینترنتی https://iranilo.com و یا شماره تماس 02155965670 استفاده کنید.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.