دلایل خرابی سیم کشی خودرو چیست؟

0

آنچه که باید در مورد سیم کشی خودرو بدانید

پس از اختراع الکتریسیته و نیروی برق انسان ها از این نیرو علاوه بر روشن کردن محیط خود، توانستند در صنعت های دیگر نیز از آن استفاده کنند. شرکت های خودروسازی با استفاده از نیروی الکتریسیته در خودرو های خود، نه تنها در بخش موتور بلکه در بخش های دیگر وسایل نقلیه نیز از آن بهره می برند. سیم کشی خودرو نیز یکی از موارد بااهمیت می باشد.

 آموزش تعمیر ریموت دزدگیر پژو  آموزش نصب دزدگیر پژو  آموزش نصب دزدگیر پژو پارس  تنظیم دزدگیر پژو  از کار انداختن دزدگیر پژو  نصب دزدگیر پژو پارس tu5  آموزش برق خودرو  آموزش نصب دزدگیر  آموزش برق کشی دزدگیر خودرو

ممکن است گمان عمومی بر این باشد که سوخت و سیستم سوخت رسانی در خودروها با اهمیت ترین سیستم برای به حرکت در آوردن خودرو باشد. ولی نباید فراموش کنیم که برق سبب اشتعال این سوخت در موتور خودرو می شود. یا بهتر است بگوییم این برق اتومبیل است که کامپیوتر خودرو یا همان مغز متفکر را به کار می اندازد. اتومبیل ها به کمک برق استارت می خورند و روشن میشوند و خیلی از آپشن ها و امکانات خودروهای امروزی نیز با برق کار می کنند.

پس برای اینکه ما بتوانیم از نیروی برق در قسمت های مختلف خودرو استفاده کنیم نیاز به یک سیستم برق رسانی در خودرو داریم. همانند دیگر مکان ها در زندگی ما، در خودروها نیز وظیفه انتقال نیروی برق از باطری و دینام بر عهده سیستم سیم کشی خودرو می باشد. البته باید بدانید که سیستم برق رسانی خودروها از بخش های مختلفی تشکیل شده اند و فقط منحصر به بخش سیم کشی نمی شود. تمامی این گفته ها نشان می دهد که برق و سیستم برق رسانی خودرو ها بسیار مهم می باشند.

علل خرابی سیم کشی خودرو چیست؟

 آموزش روشن کردن خودرو  روشن کردن خودرو با ریموت  روشن کردن خودرو بدون ایسیو  روشن کردن خودرو خاموش  روشن کردن خودروهای گاز سوز  روشن کردن خودرو بدون سوئیچ  روشن کردن سمند ساژم  نحوه روشن کردن دنا بدون سوئیچ  روشن کردن کوییک بدون سوئیچ  آموزش برق خودرو  از کار انداختن ایموبلایز پراید  از کار انداختن ایموبلایزر

از دلایل خرابی سیم کشی خودرو میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

  •       حرارت موتور
  •       آب خوردگی سیم کشی
  •       فرسایش و پوسیدگی سیم کشی
  •       کیفیت پایین در اتصالات و باز و بست

حرارت موتور

یکی از دلایل خرابی سیم کشی خودرو این است که بعد از یک مدت گرما و حرارت داخل موتور باعث می شود سیم کشی خودرو خشک شود و شدت جریان اولیه را دارا نباشد. در این حالت سیم کشی خودرو دچار مقاومت می شود.

آب خوردگی سیم کشی

آب خوردگی از دیگر دلایل خرابی سیم کشی می باشد مانند هنگامی که در کارواش موتور شویی انجام می شود. با این کار امکان دارد داخل کانکتورهای سیم کشی، آب نفوذ کرده و در مدت زمان کوتاهی سولفاته رخ دهد. در این حالت کانکتورهای نر و ماده به یکدیگر متصل می شوند، سپس لایه عایقی ما بین آن ها شکل می گیرد همین عامل سبب می شود اتصالی برقرار نشود. در این شرایط یا سیم کشی را تعمیر و یا به صورت کلی سیم کشی را تعویض می کنیم.

کانکتورها چرا در سیم کشی هستند؟

علت وجود کانکتورها در سیم کشی به صورتی است که اگر هر قسمتی از خودرو دچار مشکل شد، نیازی به تعویض تمامی سیم کشی خودرو نباشد و تنها با کمک کانکتورها می توانیم فقط همان قسمتی که دچار خرابی و مشکل می باشد را تعویض کنیم.

اتصالات منفی چه اهمیتی دارند؟

در فصل تابستان اتصالاتی که بر روی گیربکس، بدنه و شاسی ها قرار دارند از اهمیت بسیاری برخوردار می باشند.

هنگامی که این اتصالات رسانایی خوبی نداشته باشند، خاصیت خود را از دست می دهند و باعث بروز برخی مشکلات در خودرو، همانند بالا رفتن آمپر و مشکلاتی در قسمت چراغ خودرو می شوند.

فیوز خودرو چیست؟

 تعمیر مالتی پلکس  جعبه فیوز خودرو  معرفی فیوزهای پژو 206  تعمیر فیوز خودرو  تعویض فیوز پمپ بنزین سمند  جعبه فیوز پژو پارس کجاست

هر سیم کشی به تناسب مصرف انرژی که مورد نیاز است یک جریان را عبور می دهد تا مصرف کننده فعال شود.

به عنوان مثال سیم کشی فن خودرو برای فعال شدن نیاز به جریان بیشتری دارد، به همین دلیل سیم کشی ضخیم تر و قطورتری مورد استفاده قرار می گیرد. اما در سیم کشی برق خودرو جریان برق کمتری مورد نیاز است به همین علت سیم ظریف و نازک تری استفاده می شود.

کار فیوز چیست؟

حفاظت از مدارهای الکتریکی در خودرو از وظایف فیوز می باشد و جلوی آسیب دیدن مابقی قطعات الکترونیکی را می گیرد. فیوز بر سر راه مدار قرار گرفته و به تناسب جریان الکتریکی که موتور و یا فن خودرو می کشند استفاده می شود که به آن آمپر گفته می شود.

به عنوان مثال هنگامی که فیوزی ۴۰ آمپر می باشد، بدان معناست که تحمل عبور جریان تا ۴۰ آمپر را دارد و اگر جریان، بیشتر از حد توان فیوز وارد شود فیوز قطع خواهد شد. از عوامل سوختن فیوز زیاد شارژ کردن آلترناتورها یا همان دینام خودرو می باشد. دلیل دیگری که وجود دارد، اتصال سیم های مثبت و منفی است که در این حالت جریان عبوری بسیار زیاد شده و باعث سوختن فیوز می شود.
جمع بندی

لازم است بدانیم اگر فیوز دچار سوختگی شد باید دقت کنید یک فیوز هم آمپر با خود فیوز سوخته جایگزین شود. برای جلوگیری از خراب شدن فیوز هرگز نباید از فیوز با آمپر بالاتر استفاده شود. اشکال در برق خودرو سبب حرکت نادرست خودرو می شود. این سیستم دارای اهمیت بسیاری می باشد و نقش بسیار حیاتی را ایفا می کند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.