۳۰هزار خودرو فرسوده از رده خارج شد

0

رئیس انجمن مراکز اسقاط و بازیافت خودرو گفت: در حال حاضر ۳۰ هزار خودرو فرسوده در کشور از رده خارج شده است به طوری که در ۶ ماهه اول امسال نسبت به ۶ ماهه سال گذشته حدود ۳ برابر شده است.
مشهدی شریف رئیس انجمن مراکز اسقاط و بازیافت خودرو گفت: براساس قانون هر وسیله نقلیه‌ای که سن فرسودگی آن گذشته باشد ترددشان در کلانشهرها ممنوع است.

او گفت: طبق ساماندهی صنعت خودرو، تردد خودروهای فرسوده در کلانشهرها ممنوع است و طبیعتا پلیس باید این خودروها را جریمه کند، به طوری که نظر پلیس این است که هر وقت قانون ساماندهی خودروهای فرسوده اجرایی شود ما اقدام به جریمه می‌کنیم.

او گفت: سن فرسودگی خودروها متفاوت است به طوری که در خودروهای سواری ۲۰ سال، تاکسی بنزینی ۱۰ پایه گازسوز ۱۲ سال، وانت بنزینی ۱۴ پایه گازسوز ۱۵ سال، اتوبوس دیزلی ۱۰ پایه گازسوز ۱۲ سال است.

مشهدی شریف گفت: همچنین مینی بوس دیزلی ۱۰، پایه گازسوز ۱۲ سال، اتوبوس برون شهری ۱۵، کشنده کامیون ۲۳ سال و موتور سیکلت کاربراتور هم ۶ سال است.

به گفته او، همچنین سن فرسودگی سواری دولتی هم ۱۵ سال است.

مشهدی شریف گفت: در حال حاضر ۳۰ هزار خودرو فرسوده در کشور از رده خارج شده است به طوری که در ۶ ماهه اول امسال نسبت به ۶ ماهه سال گذشته حدود ۳ برابر خودرو فرسوده از رده خارج شده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.