طرز تهیه کیک کدو حلوایی|خوشمزه پاییزی

0

هر میوه‌ای در فصل خودش مزه دیگری دارد. یکی از میوه‌ها یا بهتر است بگوییم صیفی‌جات پاییزی کدو حلوایی است. این میوه مقوی و مفید شاید به مذاق خیلی از ما خوش نیاید. از بزرگ گرفته تا کوچک. اما در این مطلب ما برایتان طرز تهیه یک کیک کدو حلوایی را آورده‌ایم تا هر طور شده شما را کدوخور کنیم!

 طرز تهیه کیک کدو حلوایی
 آموزش پخت کیک خوشمزه
 طرز تهیه کیک بدون فر
 مجله آشپزی
 کتاب آشپزی
 فوت و فن آشپزی
 نکات ریز آشپزی
 آشپزی ساده سریع

کدو حلوایی از آن دسته صیفی‌جاتی است که هرکس آن را نخورد در حق خود جفا کرده است. در این مطلب برایتان طرز تهیه یک کیک کدو حلوایی آسان و بدون نیاز به فر آورده‌ایم تا هم ویتامین‌های لازم بدن‌تان را تامین کنید و هم یک عصرانه خوشمزه داشته باشید.

کدو تنبل سرشار از ویتامین‌ها و مواد مغذی و مواد معدنی است. پس با ما همراه باشید تا طرز تهیه یک دسر خوشمزه کدویی را برایتان بگوییم. این کیک خوشمزه دستور پخت بسیار آسانی دارد و با مواد ساده می‌توانید در خانه به راحتی آن را بپزید. قول می‌دهیم ضرر نمی‌کنید.

* با این همه خواص باید هم چاق باشد!

کدو حلوایی‌، این میوه چاق و قلمبه خواص بی‌نظیری دارد؛ از حق نگذریم با این همه فایده باید هم چاق باشد! کدو حلوایی ضدالتهاب است و از پیری چشم و سرطان جلوگیری می‌کند. تقویت کننده مغز است و باعث تجدید قوای جسمی و روحی بدن و موجب استحکام بافت‌های بدن می‌شود. این میوه مفید سرشار از مواد معدنی مانند پتاسیم و روی است. پتاسیم موجود در کدو حلوایی به حفظ سلامت مو و رشد مجدد موها کمک می‌کند. حاوی مقادیر بالای فولات یا ویتامین B است که این ویتامین با بهبود گردش خون در پوست سر به تقویت فولیکول‌ها و افزایش رشد مو کمک کننده است.

این میوه خوش رنگ و لعاب گلبول‌های سفید خون در بدن را افزایش می‌دهد و سیستم ایمنی را تقویت می‌کند. بدون شک خاصیت بی‌نظیر کدو را برای بهبود سرماخوردگی شنیده‌اید؛ کدو حلوایی باعث ایجاد مقاومت در برابر انواع مختلفی از عفونت‌ها مانند سرماخوردگی، آنفلوآنزا و تب می‌شود. تاثیر کدو حلوایی بر درمان سرفه چندین برابر داروهای شیمیایی است، به همین دلیل کدو حلوایی به گیاه ضد سرفه معروف شده است. سلامت چشم‌ها، روده بزرگ، تنظیم‌کننده فشار، کمک به مشکلات گوارشی و. . از دیگر مزایای این میوه است.

* صفر تا صد کیک کدو بدون فر

گفتیم که برای تهیه این کیک به مواد اولیه زیادی لازم ندارید. پوره کدو حلوایی ۱ پیمانه، تخم مرغ ۳ عدد، آرد ۲ پیمانه، شکر ۱ پیمانه، روغن نصف پیمانه، بکینگ پودر یک قاشق مربا خوری، دارچین یک ق غذاخوری سرخالی، پودر هل یک قاشق چای خوری، پودر زنجبیل نوک قاشق چای خوری. در ابتدا باید کدو را بپزید. چون پوست کندن کدوها یکم سخت هست، ابتدا کدو را شسته و بعد برش زده و تخم کدوها را با یک قاشق خارج کنید. داخل یک قابلمه بچینید و نصف استکان هم داخلش آب بریزید. روی اجاق با شعله کم قرار بدهید و اجازه بدهید تا کدوها بپزند. نیاز نیست که آب زیادی بریزید، چراکه کدو خودش آب می‌اندازد. فقط کافیست درب قابلمه را بگذارید. اگر خواستید خیلی هنر ریخت وپاش کنید، تخم کدوها را بشورید و وقتی خشک شد، بو بدهید. طعمش معرکه است.

در صورتی که امکان استفاده از فر را ندارید به راحتی می‌توانید کیک کدو حلوایی خوشمزه را در قابلمه تهیه کنید. برای این کار شما نیاز به دو تا قابلمه دارید. قابلمه قالب کیک‌تان باید کوچکتر باشد تا داخل قابلمه بزرگتر جا شود. پس زود دست به کار شوید و یک قابلمه بزرگ بردارید. روی گاز قرار بدهید و با شعله کم روی گاز بگذارید. درب قابلمه را هم ببندید. این قابلمه نقش فر را برایتان بازی می‌کند.

تا زمانی که فر دست ساز شما گرم شود، بروید سراغ کدوهای پخته شده. وقتی کدو پخت به راحتی پوست آن با یک چنگال جدا می‌شود. حالا آماده له شدن هستند!

سپس تخم مرغ و شکر و پودر هل را با دور تند همزن، ۶ دقیقه بزنید تا کرم رنگ و کشدار شوند. در مرحله بعد نوبت اضافه کردن پوره کدو و روغن است. در حدی که مواد فقط با هم ترکیب شود، آن را هم می‌زنید. در یک ظرف دیگر آرد و بکینگ پودر و پودر دارچین و زنجبیل را با هم مخلوط می‌کنید و سه مرتبه الک می‌کنید و در چند مرحله به مواد تخم مرغی اضافه می‌کنید و با لیسک به آرامی و دورانی هم می‌زنید تا مواد یک دست شود.

حالا وقت چرب کردن قالب قابلمه‌ای است. مواد را به قالب منتقل کنید. داخل فر دست‌سازتان یک پایه چدنی یا آهنی بگذارید و قابلمه کوچکتر یا همان قالب کیک‌تان را به آرامی داخل فر دست ساز بگذارید. درب فر را به یک دم کنی مجهز کنید و بگذارید روی قابلمه. بین ۴۵ دقیقه تا یک ساعت کیک خوشمزه و مقوی شما آماده است. بعد از ۴۵ دقیقه با یک سیخ چوبی تست کنید اگه پخته بود از فر خارج کنید.

*افراط نکنید

با تمام مزایایی که برای کدو حلوایی گفته شد، حواستان باشد در مصرف هر غذایی افراط و تفریط را رعایت کنید. توصیه ما به شما این است که به جای استفاده از شکر در کیک کدو حلوایی از شیره انگور استفاده کنید. یا میزان شکر را در این دستور بنا به ذائقه خود کمتر کنید، چراکه خودِ کدو هم شیرین است. اگر هم تمایل داشتید کمی گردو یا چیپس شکلات هم در مواد کیک بریزید.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.