چراغ موتوردار چیست و چگونه کار می کند؟

0

کار نکردن موتور چراغ جلو 206 ،روش تنظیم موتور چراغ جلو 206 ،قیمت موتور چراغ جلو 206 ایساکو ،تعمیر موتور چراغ جلو 206 ،نصب موتور چراغ ۲۰۶ ،موتور چراغ چیست

مزايا چراغ های جلو موتور دار

 تعمیرات تخصصی دنا  تعمیرات تخصصی دنا پلاس  علت بخار گرفتن چراغ خودرو  دلایل مات شدن چراغ جلو  رفع مات شدن چراغ جلو  نفوذ آب به داخل چراغ  علت نفوذ آب به چراغ دنا  تنظیم چراغ جلو دنا

یکی از مهمترین لوازم یدکی به کار رفته در انواع مدل های خودرو برای افزایش میزان دید رانندگان، چراغ های خودرو می باشد. چراغ هایی که در قسمت جلوی خودرو قرار دارند، می توانند با تنظیم نور مناسب برای رانندگان، احتمال ایجاد تصادفات را به شدت کاهش دهند. چراغ های جلو موتور دار که در خودروها استفاده می شوند، باید کلیه ی استانداردهای لازمه را داشته باشند.

در چراغ های خودرو اغلب از لامپ های هالوژن و یا لامپ های تخلیه استفاده می شود، انتخاب هر یک از این نوع چراغ ها بسته به مدل خودرو متفاوت می باشد. در صورتی که در هنگام تصادفات و وارد شدن ضربه، آسیبی به چراغ های شما وارد شود، بهتر است در کوتاه ترین زمان ممکن اقدام به تعمیر آن ها کنید. امروزه مراکز متعددی در سطح کشور در زمینه پخش عمده لوازم یدکی خودرو فعالیت می کنند، که می توانند نیاز بسیاری از مشتریان خود را رفع کنند.

چراغ موتور دار چیست؟

 چراغ موتوردار چیست چراغ موتوردار ساینا تعویض چراغ جلو کوییک سوسو کردن چراغ کوییک نحوه افزایش نور چراغ جلو کوییک نحوه افزایش نور چراغ جلو پراید نحوه افزایش نور چراغ جلو ساینا نحوه افزایش نور چراغ جلو 206 نحوه افزایش نور چراغ جلو پژو پارس مزایا و معایب چراغ هالوژنی پایه لامپ تیبا انواع چراغ خودرو انواع لامپ خودرو تقویت نور چراغ ماشین

 

شايد برای شما عزیزان پيش آمده باشد كه گاهی در مسير و جاده ای باشيد كه هيچ وسيله روشنايی نداشته باشد و شما برای رانندگی ديد كافی نداشته باشيد، در نتيجه در چنين شرايطی كه رانندگی بسيار خطرناک است و احتمال بروز حادثه وجود دارد، چراغ های جلو موتور دار كمک بسيار زيادی به شما می كند تا روشنايی بيشتر و نيز ديد بهتری نسبت به مسير داشته باشيد. با دید بهتر در زمان رانندگی می توانید احتمال بروز تصادفات را تا حد بسیار زیادی کاهش دهید. چراغ هایی كه روی همه ی خودروها نصب گرديده از نوع معمولی هستند. اين چراغ ها با وجود اين كه استاندارد هستند، فقط توانايی روشن كردن ميزان معينی از مسير را دارند و تغيير جهت خودرو در عملكرد آن ها هيچ تاثيری نخواهد داشت.

اما در مقابل خودروهایی كه چراغ جلو موتور دار دارند، اين چراغ ها با كم و زياد شدن سرعت خودرو و نيز تغيير حركت خودرو از مسير، عملكرد متفاوتی نسبت به چراغ های معمولی دارند. چراغ های جلو موتور دار نسبت به اين عوامل حساس هستند و بر اساس تغيير جهت مسير آن را روشن می كنند.

عملکرد چراغ های خودرو

آیا وزن کمتر به معنای قدرت بیشتر موتور است؟

نوعی سنسور در چراغ های موتور دار تعبيه شده است كه با چرخش و تغيير حركت فرمان خودرو، اين سنسورها فعال شده و در همان جهتی كه خودرو تغيير مسير داده، متمايل می شوند. عملكرد اين چراغ ها به اين صورت است كه زمانی كه خودرو به سمت چپ تغيير مسير دهد اين چراغ ها هم به صورت خودكار به سمت چپ متمايل می شوند. برای تغيير مسير به سمت راست نيز به همين صورت است، يعنی زمانی كه فرمان خودرو به سمت راست بپيچد، چراغ ها نیز به سمت راست متمايل می شوند. چراغ های جلو موتور دار می توانند به طور تقریبی ۱۸ درجه حول پيرامون خود بچرخند، به همين جهت اين چراغ ها ۴۰ درصد بيشتر نسبت به چراغ های معمولی روشنایی دارند و ديد بيشتری برای راننده ها ايجاد می كنند.

 انواع چراغ جلو  باز کردن چراغ جلو خودرو  تعمیر چراغ جلوی خودرو  تعویض چراغ جلو پژو  تقویت چراغ جلو  تنظیم چراغ جلو زانتیا  آموزش برق خودرو  آموزش عیب یابی برق خودرو  پیچ تنظیم چراغ جلو پژو پارس

پيش تر به اين مسئله اشاره كردیم كه زمانی كه از نور بالا استفاده می كنيم باعث آزار رانندگانی كه از روبه رو در حال حركت هستند شده و باعث كاهش ديد آن ها و كوری موقت نیز می شوند. يكی از ويژگی های خاص و منحصر به فرد چراغ های جلو موتور دار این است كه زمانی كه چراغ های شما در حالت نور بالا است و خودرويی از روبه رو نزديک می شود، اين چراغ ها به سرعت تشخيص داده و نور را تنظيم می كند تا باعث كاهش ديد و آزار راننده روبه رو نشوند.

فرق چراغ جلو موتور دار و بدون موتور

نوع عملکرد چراغ های جلو موتور دار و بدون موتور، مشابه یکدیگر است. هر دو نوع این نوع چراغ ها به گونه ای طراحی شدند تا در صورت استفاده از آن ها شدت تصادفات کاهش یابد. طراحی چراغ های جلو خودروها بسته به مدل های مختلف خودرو، متفاوت می باشد. نوع لامپی که در چراغ ها به کار رفته است، می تواند در بعضی از خودروها نور بسیار زیادی را ایجاد کنند.

تنظیم چراغ موتور دار پراید

 چراغ موتوردار چیست چراغ موتوردار ساینا تعویض چراغ جلو کوییک سوسو کردن چراغ کوییک نحوه افزایش نور چراغ جلو کوییک نحوه افزایش نور چراغ جلو پراید نحوه افزایش نور چراغ جلو ساینا نحوه افزایش نور چراغ جلو 206 نحوه افزایش نور چراغ جلو پژو پارس مزایا و معایب چراغ هالوژنی پایه لامپ تیبا انواع چراغ خودرو انواع لامپ خودرو تقویت نور چراغ ماشین

تنظیم نبودن چراغ موتور دار پراید، ممکن است مشکلات بسیار جدی ای را برای رانندگان ایجاد کند. برای تنظیم صحیح چراغ های خودرو می توانید خودروی پراید خود را مقابل یک دیوار صاف پارک کرده و با تنظیم وسط خودروی خود بر روی دیوار، شدت و ارتفاع چراغ های خودرو را تنظیم کنید. تنظیم ارتفاع نور چراغ خودروی پراید به صورت دستی انجام می شود. تنظیم چراغ جلو پراید ۱۳۱ بدون موتور نیز به همین شکل قابل انجام است.

تعویض موتور چراغ جلو ساینا

 چراغ موتوردار چیست چراغ موتوردار ساینا تعویض چراغ جلو کوییک سوسو کردن چراغ کوییک نحوه افزایش نور چراغ جلو کوییک نحوه افزایش نور چراغ جلو پراید نحوه افزایش نور چراغ جلو ساینا نحوه افزایش نور چراغ جلو 206 نحوه افزایش نور چراغ جلو پژو پارس مزایا و معایب چراغ هالوژنی پایه لامپ تیبا انواع چراغ خودرو انواع لامپ خودرو تقویت نور چراغ ماشین

موتورهای چراغ جلو ساینا می توانند با تنظیم شدت نور و ارتفاع، ایمنی خودروهای ساینا را تا حد بسیار زیادی افزایش دهند. چراغ های خودرو ساینا در برابر ضربه از مقاومت بسیار بالایی برخوردار می باشند. پلیمری هایی که در تولید چراغ های فابریک این نوع خودرو به کار رفته است، باعث شده است تا دوام و طول عمر آن ها تا حد بسیار زیادی افزایش یابد. به دلیل موتوری که در طراحی آن ها قرار داده شده است، رانندگان می توانند به راحتی نور چراغ را تنظیم کنند. چراغ های جلو ساینا این قابلیت را دارند که با افزایش و یا کاهش سرعت خودرو، نور آن ها نیز به متناسب آن تغییر خواهد کرد. سنسورهای به کار رفته در چراغ های خودرو ساینا به گونه ای می باشد که آن ها حساسیت بسیار بالایی در برابر تغییرات سرعت دارند. چراغ های ساینا به شما عزیزان کمک می کنند تا در محیط هایی که دید کافی و نور مناسبی وجود ندارند، بتوانید به راحتی رانندگی کنید. در صورتی که این قطعه نیاز به تعویض داشته باشد، می توانید به راحتی چراغ را از بدن خودرو جدا کرده و سپس با کنار زدن سوکت برق، لامپ خودرو را تعویض کنید.

چراغ جلو کوییک موتور دار

این قطعه نیز مانند سایر چراغ های خودروی موتور دار، می توان ارتفاع نور آن را به راحتی تنظیم کرد. طراحی به کار رفته در آن ها به گونه ای می باشد که رنگ چراغ در گذر زمان تغییر نکرده و کدر نمی شود. تمامی توضیحاتی که برای چراغ های ساینا در بالا عنوان کردیم، برای چراغ های کوییک نیز صدق می کند.

افزایش نور چراغ خودرو

 نحوه روشن کردن چراغ مه شکن کوییک  چراغ مه شکن کوییک  چراغ مه شکن عقب  نحوه روشن کردن چراغ مه شکن  چراغ مه شکن چیست  چراغ مه شکن کوییک S  آموزش نکات فنی خودرو  آموزش نکات کلیدی  تعمیرات تخصصی کوییک

با تغییر لامپ هایی که در چراغ های خودرو به کار رفته است، می توان شدت نور را افزایش و یا کاهش داد. نوع لامپ استفاده شده در چراغ های خودرو مشخص می کند که برای تنظیم آن نیاز است تا به صورت دستی و مکانیکی شدت نور و ارتفاع نور را تنظیم کرد. لامپ های تخلیه در مقایسه با لامپ های هالوژن به دلیل این که ارتفاع نور آن را می توان به صورت مکانیکی تنظیم کرد، در میان مردم از محبوبیت بسیار بالاتری برخوردار می باشد. در مدل های جدید خودرو، لامپ های خودرو مجهز به سیستم خنک کننده هستند، این امر می تواند کارکرد چراغ های خودرو را به صورت لحظه ای افزایش دهد.

برخی از مدل های خودرو به گونه ای طراحی شده اند که مجهز به دو چراغ داخلی به صورت مجزا در قسمت جلوی خود هستند که می توانند نور بالا و پایین را با کیفیت بسیار خوبی تولید کنند. نسل جدید چراغ هایی که وارد بازار شده اند، قابلیت تولید نوری با شدت بسیار زیاد و کیفیت بالا را دارند.

برای این که بتوانید نوری با میزان کیفیت قابل قبولی برای خودروهای خود داشته باشید، بهتر است برای خریداری این قطعه به مراکز معتبری که در زمینه فروش قطعات اصلی خودروهای چینی فعالیت می کنند، مراجعه کنید.

کلام آخر

همانطور كه از نكات گفته شده در این مقاله مشخص است، اين نوع چراغ ها كاربرد و اهميت زيادی دارند و بهتر است كه به جای چراغ های معمولی از چراغ های جلو موتور دار استفاده كنيم تا در شرايط خاص و در مسيرهايی كه نور كافی وجود ندارند، ديگر نگران ديد خود نباشید. با استفاده از بهترین چراغ ها برای خودروهای خود می توانید احتمال ايجاد حادثه را به حداقل ترين درصد ممكن برسانید.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.