هیوندای کونا 2024 محصول جدید کرمان خودرو

0

حضور یک دستگاه هیوندای کونا مدل ۲۰۲۴ در پارکینگ شرکت تجارت بین المللی و پشتیبانی کرمان خودرو خبر از ورود این خودرو به بازار در آینده نزدیک می‌دهد.

هیوندای کونا که در سال‌های گذشته قرار بود در ایران مونتاژ شود این بار و با گشایش در واردات خودرو قرار است به صورت وارداتی و با مدل ۲۰۲۴ راهی بازار خودرو شود.

شرکت KTL که نماینده فروش و خدمات پس از فروش هیوندای در ایران است، هیوندای کونا را راهی بازار خودرو خواهد کرد.

براساس تصاویری که از هیوندای کونا در پارکینگ این شرکت ثبت شده است، هیوندای کونا با مدل ۲۰۲۴ و به صورت وارداتی عرضه خواهد شد.

طراحی هیوندای کونا EV مدل 2024

هیوندای کونا 2024 به طراحی دو قسمتی چراغ‌های جلو وفادار مانده است، اما به سطوح صاف، جلوپنجره با اجزای فعال و نوار LED سرتاسری مزین شده و در نمای جانبی هم به آیونیک 5 شباهت پیدا کرده است. همین تغییرات محدود، ضریب درگ را از 0.29 به 0.27 کاهش داده است، که در افزایش شعاع حرکتی، موثر خواهد بود.

ابعاد بدنه هیوندای کونا 2024 در تمام جهات به جز ارتفاع افزایش یافته و به 4.35، 1.82 و 1.58 متر در طول، عرض و ارتفاع رسیده است. گنجایش محفظه بار در عقب و زیر کاپوت هم به ترتیب 722 و 25.5 لیتر خواهد بود.

هیوندای کونا ۲۰۲۴ در کره جنوبی با پیشرانه ۲ لیتری چهار سیلندر تنفس طبیعی که ۱۴۷ اسب بخار قدرت و ۱۸۰ نیوتن متر گشتاور را با گیربکس سی وی تی به چرخ‌ها منتقل می‌کند، عرضه شده است.

همچنین نسخه ۱.۶ لیتری توربوشارژ هیوندای کونا هم می‌تواند ۱۹۵ اسب بخار قدرت و ۲۶۵ نیوتن متر گشتاور را از طریق گیربکس هشت سرعته اتوماتیک به چرخ‌ها منتقل کند. البته این خودرو نسخه برقی و هیبریدی هم دارد.

مدلی که برای بازار ایران در نظر گرفته شده است هنوز به صورت رسمی مشخص نیست.

شرکت KTL خودروهای دیگری از هیوندای مانند هیوندای النترا، هیوندای کرتا، هیوندای اکسنت و هیوندای توسان را نیز در سبد محصولات وارداتی این شرکت دارد.

مشخصات فنی هیوندای کونا EV مدل 2024

ظرفیت باتری هیوندای کونا 2024 با افزایش نامحسوس از 64 به 64.8 کیلووات ساعت رسیده است، تا شعاع حرکتی هم با 3.2 واحد افزایش به 418 کیلومتر (برمبنای EPA) برسد. البته در تریم پایه، مجموعه باتری کوچکتری برای این خودرو نصب شده است، که شعاع حرکتی 318 کیلومتر را فراهم خواهد کرد.

به لطف ساختار 400 ولتی سطح 3، شارژ باتری این خودرو با اتصال به جریان سریع، در مدت 43 دقیقه از 10 به 80 درصد افزایش می­‌یابد.

>پیشرانه در هر دو نسخه پایه و لانگ رنج در محور جلو نصب شده و خروجی هم بدون تغییر باقیمانده است. نسخه پایه 133 اسب‌­بخار قدرت در اختیار دارد، که در نسخه لانگ رنج به 201 اسب­‌بخار افزایش می‌­یابد. گشتاور در هر دو مدل یکسان و برابر با 255 نیوتن‌متر خواهد بود.

قابلیت V2L یا انتقال شارژ به لوازم برقی، امکان بازیابی نیروی ترمز بسته به شرایط ترافیک، نورپردازی داخلی، جزئیات رنگی بدنه و دو نمایشگر 12.3 اینچی دیجیتال، از دیگر ویژگی‌های ظاهری و فنی هیوندای کونا 2024 بشمار می­‌آید.

قیمت هیوندای کونا EV مدل 2024

هیوندای کونا 2024 از اواخر سال جاری وارد بازار می­‌شود. مدل فعلی با قیمت پایه 33,500 دلار عرضه شده است و انتظار داریم که قیمت مدل جدید نیز در همین حوالی تعیین شود.

نسخه برقی هیوندای کونا در کره ­جنوبی و جمهوری چک تولید می­‌شود. در نیمه نخست سال 2023، نزدیک به 40 هزار دستگاه از این خودرو در سراسر جهان به فروش رسیده است، تا آیونیک 5 همچنان در جایگاه پرفروش‌­ترین محصول برقی هیوندای باقی بماند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.