راهنمای تعمیرات و نگهداری قطعات کوییک و ساینا

0

کوییک در نمای جلو تفاوت بزرگی نسبت به ساینا ندارد و تنها تغییراتی در سپر جلو در جهت اسپرت نشان دادن چهره خودرو اعمال شده‌است؛ اضافه شدن دو روف لاین (باربند پایه کوتاه) و بچه گلگیرهای پهن، افزایش ارتفاع و قدرت فنرها در جهت کراس‌اوور کردن این خودرو و در نمای عقب نیز شاهد استفاده از یک سپر اسپرت و چراغ‌هایی متفاوت با محصولات دیگر سایپا و شبیه به ب‌ام‌و ایکس۱ هستیم که در مجموع یک کراس اور اسپرت را تشکیل داده‌است. در بخش ابعاد خارجی این خودرو از هم رده‌های این سبک مثل پژو ۲۰۶ و تیبا ۲ مقداری بزرگتر است به‌طوری‌که طول آن معادل ۴۰۰۵ میلی‌متر، عرض آن ۱۶۷۸ میلی‌متر و ارتفاع آن هم ۱۵۳۲ میلی‌متر است.

قیمت کوییک قیمت کوییک S مشخصات کوییک S saipa quick سایت قیمت خودرو قیمت محصولات سایپا قیمت ساینا S مشخصات ساینا S

کوییک در حال حاضر در ۱۱ تیپ عرضه شده‌است: ST (معمولی)، ST-A (اتوماتیک)، ST-A LUX (اتوماتیک آپشنال)، اس (S)، GX-L (لو آپشن و داشبورد معمولی)، GX-H (فول آپشن و داشبورد جدید) آر، SR، آر پلاس دستی، آر پلاس اتوماتیک و GXR. کوییک دورنگ R که مخفف کلمه Rainbow می‌باشددر رنگ‌بندی‌های مختلفی وارد بازار شد و البته آپشن‌های پیش‌فرض بیشتری در مقابل نسخه معمولی کوییک بر روی آن در دسترس می‌باشد؛ از جمله تریم دورنگ اسپرت این نسخه و رینگ‌های اسپرت (تا ۱۴۰۲) و موارد دیگری که در این نسخه توانستند برتری برای نسخه دورنگ در مقابل نسخه معمولی ایجاد کنند.

قرار بود برای سال اول ۳۵ هزار دستگاه و در سال ۱۳۹۷ بیش از ۸۰ هزار دستگاه از کوییک تولید شود.

قیمت رنو ساندرو قیمت سایپا کوییک مشاوره خرید خودرو مشخصات رنو ساندرو معایب و مزایای رنو ساندرو معایب و مزایای سایپا کوییک مقایسه خودرو مقایسه رنو ساندرو مقایسه رنو ساندرو با سایپا کوییک مقایسه سایپا کوییک قیمت کوییک اتوماتیک

ویژگی‌های فنی و امکانات

موتور مورد استفاده برای کوییک همان موتور ام۱۵ مورد استفاده در تیبا و ساینا با ۱٫۵ لیتر حجم و ۸۷ اسب بخار قدرت است که مقداری تغییرات جزئی در این موتور برای کوییک اعمال شد که باعث افزایش سایز موتور این خودرو نیز شد و سایز کاپوت خودرو نیز در مقابل تیبا دو بزرگتر است، در واقع موتور ارتقاء یافته و حجم خورده B3 مزدا به حساب می‌آید و همانند موتورهای دیگر سایپا دارای میل سوپاپی است که در بالا بوده اما دریچهٔ گاز آن برقی است. این موتور منطبق با استاندارد یورو ۴ و در مدل‌های ۱۴۰۰ به بعد با استاندارد یورو ۵ اروپا است.

مدل اتوماتیک کوییک مجهز به یک گیربکس ضریب متغیر CVT است و سامانه فرمان آن نیز از نوع برقی است اما مدل دنده دستی از یک گیربکس ۵ دندهٔ دستی بهره می‌برد و سامانه فرمان آن از نوع هیدرولیکی است. مصرف سوخت مدل اتوماتیک کوییک ۷٫۲ لیتر در هر صد کیلومتر و مصرف سوخت مدل دنده دستی هم معادل ۷ لیتر در هر صد کیلومتر است. سامانه ترمز کوییک در جلو از نوع دیسکی و در عقب از نوع کاسه‌ای است که به سامانه ضد بلوکه نیز مجهز هستند و در داخل رینگ‌های ۱۴ اینچی آلومینیومی اسپرت که در سه مدل سه پر، ستاره‌ای و دوازده پر می‌باشند، قرار گرفته‌اند.

کوییک به امکانات و ویژگی‌های دیگری نیز مجهز شده‌است که پیشتر در خانواده تیبا و ساینا دیده نشده بودند، از جمله این امکانات می‌توان به نمایشگر ۷ اینچی با قابلیت ردیابی ماهواره ای، سامانه ورود بدون کلید، استارت دکمه‌ای، دوربین و سنسور دنده عقب، کروز کنترل، صندلی برقی راننده، خروجی USB و آینه‌های برقی اشاره کرد اما این موارد برای نسخه معمولی نیست و در نسخه دورنگR در دسترس خواهد بود، چند آپشن هم هستند که برای نسخه دورنگR هم به‌صورت پیش فرض نخواهید داشت و این موارد شامل صندلی برقی، ورود بدون کلید و استارت دکمه ای می‌شوند که تنها در نسخه اتوماتیک وجود دارد. همچنین برای مدل اتوماتیک (با گیربکس CVT) سامانه فرمان برقی نیز جایگزین فرمان سنتی هیدرولیکی شده‌است که از جمله تغییرات فنی پروژه کوییک (۲۱۲) در مقایسه با تیبا و ساینا است.کوییک ترمز ABS دارد و مجهز به سامانه‌های امنیتی EBD و BA است.

قیمت سایپا کوییک قیمت کوییک اتوماتیک سایپا کوییک پلاس مجله خودرو اخبار خودرو تازه های خودرو در ایران محصولات جدید پارس خودرو مشخصات سایپا کوییک بررسی سایپا کوییک

  1. دانلود نقشه برقی چراغ روز خودروی کوییک بهمراه سیم کشی و اتصالات
  2. دانلود نقشه برقی مدار فن کوییک بهمراه راهنمای سیم کشی و اتصالات
  3. دانلود راهنمای تعمیر المنت شیشه عقب کوییک
  4. دانلود راهنمای تنظیم چراغ های جلوی کوییک
  5. دانلود نقشه مدار قفل مرکزی کوییک
  6. دانلود نقشه برقی مدار فلشر کوییک
  7. دانلود راهنمای باز و بست کیسه هوای ایمنی یا ایربگ کوییک
  8. دانلود راهنمای تعمیر وعیب یابی برف پاک کن کوییک
  9. دانلود راهنمای لیست کدهای خطای یا obd کوییک
  10. دانلود نقشه برقی کیسه هوا یا ایربگ کوییک

کارستان

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.