دلایل جوش آوردن آب رادیاتور پ‍ژو ۲۰۶ چیست ؟

0

جوش آوردن آب رادیاتور خودرو ۲۰۶ چند دلیل می تواند داشته باشد.

متاسفانه بسیاری از تعمیرکارها بجای اینکه از ساده ترین حدسیات شروع به چک کردن خودرو کنند مستقیما به سراغ کارهای پردردسر و مسلما پرخرج و تعویض کاری های بی مورد می روند.

آموزش مکانیک خودرو علت کار نکردن فن رادیاتور علائم خراب شدن فن رادیاتور آموزش عیب یابی خودرو دلایل جوش آوردن 206 تعمیرات تخصصی پژو 206 رله فن 206 کجاست فیوز دور تند فن 206 دلایل سوختن واشر سر سیلندر

مطالب مرتبط

دلیل اول : کم بودن آب رادیاتور

آب رادیاتور را با باز کردن مخزن آن موقعی که موتور خودرو سرد است به حد مجازی که روی بدنه مخزن حک شده برسانید.

دلیل دوم : خرابی درب رادیاتور یا مخزن انبساط

دلیل سوم : خوب کار نکردن آمپرها و عدم صحت میزان درجه حرارت آب

باید دید آیا واقعا خودرو جوش آورده یا فقط آمپر این را نشان می دهد.

دلیل چهارم : گرفتگی شیلنگ اتصال ردیاتور به مخزن انبساط.

این شیلنگ یک شیلنگ باریک و سیاه رنگ است که به مرور و یا بدلیل ورود ناخاصی های ناشی از تعمیر در مسیر گردش رایاتور به آن وارد می شوند و عمده مشکل از همین جا بوجود می آید در اکثر موارد همین شیلنگ اشکالات عمده ای رو ببار میاره. از چک کردنش غافل نشید.

دلیل پنجم : مشکل هواگیری

لازم به ذکر است که خودرو ۲۰۶ دارای دو پیچ هواگیری می باشد که به ترتیب ارتفاع هر دو باید چک شوند.

دلیل ششم : نشتی آب رادیاتور

دلیل هفتم : گرفتگی و رسوب داخل رادیاتور خودرو

در اینصورت رادیاتور را باز کرده و سیخ می زنند. اما لازم به ذکر است که معمولا تا ۶ ، ۷ سال هیچ مشکلی برای رادیاتور ژیش نمی آید

دلیل هشتم : مشکل داشتن یا گیر کردن ترموستات

دلیل نهم : کار نکردن واتر پمپ

دلیل دهم : خوردگی پره های واتر پمپ

به مرور زمان و یا در اثر استفاده از آب رادیاتور نا مناسب یا تشکیل جرم در آب رادیاتور قدیمی

این خوردگی در حدی است که ممکن است به طور کامل پروانه ها خورده و صاف شده و فقط شافت مرکزی مانده باشد.

دلیل یازدهم : مشکل واشر سرسیلندر

معمولا یا آب روغن قاطی میشه یا آب یا بخار آب از اگزوز میاد بیرون

دلیل دوازدهم : ترک خوردگی سیلندر

این ترک یا رو به بیرونه که باعث زنگ زدگی میشه یا رو به داخل

دلیل سیزدهم : کار نکردن فن های خنک کننده رادیاتور

ممکنه یا فن سوخته باشه یا فیوزش دچار اشکال شده باشه .

دلیل چهارهم : شل شدن بست های اتصال شیلنگ ها یا جنت ها! Joint .

دلیل پانزدهم : فشار بیش از حد به خودرو

حرکت با بار زیاد در سربالایی برای مدت طولانی و ….

دلیل شانزدهم : دقت داشته باشید که چیزی جلوی رادیاتورهای آب و کولر را مسدود نکرده باشد.

دلیل هفدهم : دور تند و کند فن ها رو بررسی کنید.

شاید اصلا دور دوم فنها بکار نمی افتد یا حتی خود فن مشکل دارد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.