مقایسه دانگ فنگ اس ۳۰ اتوماتیک با جیلی GC6 اکسلنت + عکس

0

مقایسه دانگ فنگ S30 و جیلی GC6  اکسلنت مقایسه ارزنترین سدان های اتوماتیک بازار ایران خواهد بود که می تواند برای خانواده های کم جمعیت از جذابیت های خاص خود برخوردار باشد.دانگ فنگ S30 به تازگی توسط ایران خودرو به سبد محصولاتش اضافه شده که از قیمت نسبتا بالایی برخوردار است و اگر این قیمت ثابت بماند دیگر نمی تواند S30 را یک سدان ارزان قیمت برشمرد. در مقابل جیلی GC6 از مدتها پیش توسط خودروسازان بم عرضه شده اما اخیرا نسخه فیس لیفت این خودرو با نام جیلی GC6 اکسلنت به بازار عرضه شده است. در این مقاله قصد داریم مقایسه شانه به شانه ما بین این دو چینی داشته باشیم تا دریابیم کدامیک از ارزش بیشتری برای خرید برخوردار هستند.

1- عکس خارجی مقایسه دانگ فنگ اس 30 و جیلی GC6 اکسلنت

مقایسه ابعاد جیلی GC6 اکسلنت و دانگ فنگ S30

هر دو این گزینه ها در سگمنت سدان های شهری کوچک حضور دارند از این رو میزان فضای داخلی می تواند از سوی خریداران احتمالی بسیار مهم تلقی گردد. جدول ذیل کاملا مشخص می نماید که دانگ فنگ S30 بدلیل طول بیشتر و فاصله دو محوری بیشتر کاملا در فضای داخلی و فضای بار بزرگتر از رقیب چینی خود است .همچنین دانگ فنگ S30 کاملا عریضر تر از جیل GC6  اکسلنت ی می باشد. اما باید توجه داشت که ابعاد بدنه بزرگتر دانگ فنگ S30 باعث وزن بیشتر نیز شده که ممکن است در بخش مشخصات فنی باعث عقب ماندن از رقیب خود شود.

خودرو طول میلیمتر عرض میلیمتر ارتفاع میلمتر فاصله دو محور میلیمتر وزن
دانگ فنگ S30 ۴۵۲۶ ۱۷۴۰ ۱۴۶۵ ۲۶۱۰ ۱۲۴۰
جیلی GC6 اکسلنت ۴۳۴۲ ۱۶۹۰ ۱۴۶۰ ۲۵۰۳ ۱۱۳۲

مقایسه طراحی ظاهری

مقایسه دانگ فنگ S30 و جیلی GC6 مقایسه خودرو مقایسه خودرو چینی قیمت دانگ فنگ S30 مشخصات دانگ فنگ S30 معایب دانگ فنگ S30 نمای داخلی دانگ فنگ S30 قیمت جیلی GC6 مشخصات جیلی GC6 معایب جیلی GC6 اتوماتیک دانگ فنگ S30 بخرم یا جیلی GC6
در نمای جلوی S30 شاهد چراغهایی بزرگ و کشیده که بنا به شکل ظاهریش کاملا خشن و تهاجمی طراحی شده است . در ما بین این چراغها، جلو پنجره نسبتا بزرگ که لوگوی شرکت سازنده در میان آن خود نمایی می کند به ظاهر تهاجمی خودرو می افزاید . اما ناگهان در زیر این مجموعه چراغهای مه شکن دایره ای شکل لطیفی ،این ترکیب را تا حدودی زیر سئوال می برد. اما در کل نمایی جلوی خودرو از جذاب ترین نقاط S30 می باشد.
در نمای جانبی S30 اولین نکته ای که باعث رنجش می گردد ظاهر گوه ای شکل خودرو بوده که بیش از حد در شیب کل مجموعه به جلوی خودرو اغراق شده است. طراحان  S30  به منظور اسپرت شدن و تحقق بخشیدن به واژه کراس قطعات مشکی رنگ پلاستیکی را دور تا دور خودرو افزوده اند که در نمای جانبی کاملا مشهود خواهد بود.اما در نسخه سدان دیگر از این پلاستیک خبر نیست و این بخش از خودرو در عین سادگی جذابتر شده است. همچنین حضور قسمت صندوق بار در عقب این سدان باعث گردیده این خودرو از هارمونی خوبی برخوردار باشد که از نسخه هاچ بک بسیار شکیل تر شده است.
در عقب دانگ فنگ S30 بر خلاف نسخه هاچ بک با طراحی گیراتری روبرو هستیم چرا که چراغهای عقب از ترکیب مناسبی برخوردار است. از دیگر ویژگی های بخش عقب خودرو باید به  نوار کرمی متصل کننده دو چراغ و سپر همرنگ بدنه اشاره کرد.
در مقابل جیلی GC6 که نسل قبلی خودر از چهره ای ضعیف و خسته کننده ای برخوردار  بود با تغییر در المان های اصلی توانسته خود را در حد یک خودروی ارزان قیمت چینی مطرح سازد. طراحان این خودرو سعی کردن با استفاده از خطوط شکسته و زوایا تند در بیشتر نمای ظاهری و علی الخصوص چراغهای جلو کمی حس خشن بودن را برای این خودرو خلق نمایند. چراغهای جیلی GC6 اکسلنت همانند هموطن خود  دارای چراغهای بزرگ با زوایا تند است و همچنین جلو پنجره مشکی رنگ که می توان شبیه سازی لوگوی برند معورف ورساچه را در آن مشاهده کرد ،نمایی نسبتا جذاب را ایجاد کرده است. در نمای عقب هم شاهد چراغهایی هستیم که به منظور هماهنگی با چراغهای اصلی جلو دارای زوایای خاص خود می باشد.
در پایان این بخش باید گفت دانگ فنگ S30 از محصولات قدیمی و تاریخ گذشته این برند بزرگ چینی بوده و قاعدتا طراحی آنهم مربوط به نسل های گذشته این خودرو ساز می باشد از همین رو شاهد هستیم طراحی ظاهری این خودرو با محصولات روز چین فاصله بسیار دارد. اما جیلی GC6 که محصولات برترین خودروساز چین است محصول روز این برند محسوب گردیده و با کمی اغماض می توان گفت که الگو های طراحی مدرن را در آن قابل مشاهده کرد . از همین رو باید گفت که جیلی GC6 در نما ظاهری دست بالا را دارد هر چند که این امر سلیقه ای بوده و مشتریان خود باید تصمیم بگیرند که کدام زیبا تر است.
مقایسه طراحی داخلی

مقایسه طراحی داخلی
مقایسه طراحی داخلی
با نشستن در کابین دانگ فنگ S30 متوجه خواهیم شد که  طراحان این خودرو هر چند در ظاهر خوب عمل نکرده اند، در کابین با سیلقه و هنرمندانه رفتار نموده اند . استفاده از قطعات کرمی در بخش های نظیر سر دنده ،دستگیره درب ها و غیره و همچنین استفاده از قطعات براق در قسمت میانی داشبورت ،جلوه زیبا به درون این خودروی ارزان قیمت بخشیده است. استفاده از طراحی متقارن برای داشبورد ، قرار گرفتن صفحه نمایش در قسمت میانی و دایره های تفکیک شده کیلومتر شمار و دور سنج سریعا بر دل هر بیننده ای خواهد نشست. توجه داشته باشید کلمات و جملات فوق برای یک خودروی اقتصادی استفاده شده و نباید با محصولات گرانقیمت چینی و غیر چینی مورد مقایسه قرار گیرد.
اما طراحان جیلی GC6 سعی نموده که طراحی کابین این خودرو را به محصولات روز دنیا نزدیک کنند.اولین نکته که با ورود به کابین جیلی GC6 اکسلنت توجهات را به خود جلب می کند صفحه نمایش بزرگ به همراه ولوم چرخان و دیگر اداوت فیزیکی کنترل سیستم صوتی است که بصورت مورب و در ذیل آن بکار گرفته شده است. همچنین فرمان چند پره که سبک خودروهای اسپرت روز دنیا بصورت D کات طراحی شده بر جذابیت های بصری این خودرو افزوده است.از دیگر نکات قوت کابین این خودرو باید به استفده از تریم دو رنگ اشاره کرده که باعث شده کمی حس لوکس  بودن را در این خودرو حس نماییم.
به همان دلایل که در بخش مقایسه طراحی ظاهری اشاره کردیم ،باید گفت که کابین جیلی GC6  اکسلنت از جذابیت های بیشتری برخوردار است و گزینه برتر در این بخش است.
مقایسه مشخصات فنی جیلی GC6 اکسلنت و دانگ فنگ S30

مقایسه مشخصات فنی جیلی GC6 اکسلنت و دانگ فنگ S30
مقایسه مشخصات فنی جیلی GC6 اکسلنت و دانگ فنگ S30

پیشرانه دانگ فنگ S30 موتور نام آشنای TU5 می باشد که در بسیاری از محصولات ایران نظیر پژو پارس ،پژو ۲۰۶ تیپ ۵ و ۶ و رانا و غیره مورد استفاده قرار گرفته است.این پیشرانه ۱۶۰۰ سی سی  متعلق به نسلهای قبلی صنعت خودرو ،بیشنه قدرتی برابر با ۱۰۵ اسب بخار و گشتاوری برابر با ۱۴۲ نیوتن بر متر تولید می کند.در قسمت انتقال قدرت دانگ فنگ به این نتیجه رسیده است که نباید واقعا از کلیه پلت فرم تاریخ گذشته استفاده نماید و به همین منظور گیربکس سنتی پژو-سیتروئن را با یک جعبه دنده چهار سرعته اتوماتیک ساخته برند معتبر ژاپنی  “آیسین” جایگزین کرده است . البته باید توجه داشت که جعبه دنده ژاپنی مورد استفاده شده هم از فناوری روز بهره نبرده و از تولید نسل های گذشته این برند معتبر ژاپنی می باشد.
مجموع عملکرد دانگ فنگ S30 با مشخصات فوق الذکر رسیدن به حداکثر سرعت ۱۷۱ کیلومتر و شتاب صفر تا صد ۱۴ ثانیه خواهد بود .مصرف سوخت ۶.۱ لیتری دانگ فنگ S30 از نقاط قوت این خودرو نزد مشتریان ایران برخودار خواهد بود.البته باید توجه داشت در خصوص اعلام نتایج فوق اختلافی بین مهندسان ایران و چینی وجود دارد چرا که دانگ فنگ حداکثر سرعت این خودرو را ۱۸۳ کیلومتر و مصرف سوختش را ۷.۱ اعلام کرده که در دنیایی کنونی این اختلاف نظر امری واقعا عجیب است.
جیلی GC6 همانند رقیب خود از یک پیشرانه تنفس طبیعی بهره می برد که دارای ۱.۵ لیتر حجم موتور می باشد. این پیشرانه توانایی تولید ۱۰۵ اسب بخار و ۱۴۰ نیوتن متر گشتاور را دارد و به منظور انتقال قدرت به جعبه دنده ۴ سرعته بسیار سنتی و قدیمی ساخته و پرداخته شده جاتکو ژاپن مجهز شده است.
همانطور که جدول ذیل به ما نشان می دهد در بحث خروجی عملکرد فنی ،هر دو خودرو تقریبا برابر هستند اما باید توجه داشت پیشرانه دانگ فنگ S30 پرحجم تر بوده اما قدرت خروجی آن برابر با پیشرانه کم حجم تر جیلی GC6 بوده و در گشتاور وضع بدتر است چرا از گشتاور پایین تری برخوردار است. این مهم  نشان می دهد که دوران پیشرانه مشهور TU5 گذشته و این موتور امروز دیگر دارای بازدهی و راندمان خوبی نیست.
در بحث تجربه رانندگی باید گفت که دانگ فنگ S30 بدلیل وزن زیادتر خود خودرویی بسیار کند است که برای رسیدن به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت حوصله راننده را سر می برد. همچنین این مشکل در سربالایی ها با ظرفیت تکمیل سرنشنیان بیش از پیش خود نمایی می کند. اما جیلی GC6 اکسلنت  به رغم قدرت برابر با دانگ فنگ S30 از وزن کمتری سود می برد و اندکی چالاکتر از رقیب هموطن خود است . البته این معنای سریع بودن جیلی GC6  نیست بلکه وضعیتش از دانگ فنگ بهتر است.

کلام پایانیکلام پایانیاز دو خودروی نه چندان مطرح بازار نباید انتظار زیادی داشت اما جیلی GC6 اکسلنت با توجه به بروز بودنش از امکانات و مشخصات فنی بهتری بهره می برد و می توانید از چهره بروزش لذت ببرید . اما همه چیز ظاهر و مشخصات فنی نیست.وقتی بحث از فضای کابین و صندوق بار می شود که برای خانواده بسیار اهمیت دارد ،این دانگ فنگ S30 است که می تواند نیاز ها برآورده سازد.در نهایت باید گفت که با توجه به قیمت گذاری نابجای ایران خودرو جیلی GC6 گزینه کاملا بهتری است.

خودرو حجم موتور سی سی نوع موتور قدرت خروجی اسب بخار گشتاور نیوتن متر شتاب ۰ تا ۱۰۰ ثانیه مصرف سوخت لتیر نوع جعبه دنده
دانگ فنگ S30 ۱۵۹۸ تنفس طبیعی ۱۰۵ ۱۴۲ ۱۴ ۷ ۴ سرعته اتوماتیک
جیلی GC6 ۱۴۹۸ تنفس طبیعی ۱۰۵ ۱۴۲ ۱۲ ۶.۷ ۴ سرعته اتوماتیک
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.