شورولت کامارو ZL1 یا مرسدس ای‌ ام‌ جی GT! کدام یک را انتخاب می کنید؟

0

دوست دارید کدام‌یک از خودروهای پرفورمنس را در گاراژ خانه خود داشته باشید؟!

مشاوره خرید خودرو شورولت کامارو ZL1 قیمت شورولت کامارو ZL1 مشخصات شورولت کامارو ZL1 شورولت کامارو ZL1 با مرسدس ای ام جی قیمت مرسدس ای‌ ام‌ جی مشخصات مرسدس بنز GT4 مقایسه خودرو آلمانی با آمریکایی مقایسه شورولت با مرسدس بنز بهترین خودرو اسپرت قیمت مرسدس بنز GTR
در نگاه اول، این دو خودرو رقیب ایده آلی برای یکدیگر نیستند. دیدن محصولی از AMG در کنار شورولتی که نزدیک دو برابر ارزان‌تر است منظره چندان خوشایندی ایجاد نمی‌کند؛ اما خب این کوپه خشن حریف می‌طلبد و ما مجبور شده‌ایم شورولت کامارو ZL1 و مرسدس-ای‌ام‌جی GT را شاخ به شاخ کنیم.

https://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2017/09/2018-chevy-camaro-zl1-1le-first-drive.jpg
نیروبخش عضلانی قلدر آمریکایی پیشرانه ۸ سیلندر سوپرشارژدار LT4 بلوک کوچک است. این پیشرانه حجیم ۶.۲ لیتری قدرت ۶۵۰ اسب بخاری و گشتاور ۸۸۱ نیوتون متری داشته و قدرت عظیم خود را از طریق گیربکس ۶ سرعته دستی یا ۱۰ سرعته اتوماتیک به چرخ‌های عقب منتقل می‌کند.

https://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2017/09/2018-chevy-camaro-zl1-1le-first-drive-02.jpg
این خودرو با وزن ۱۷۲۴ کیلوگرمی می‌تواند ظرف مدت ۳.۵ ثانیه از سکون به سرعت ۹۶ کیلومتر در ساعت برسد. کامارو ZL1 مسافت ۴۰۰ متر را در ۱۱.۴ ثانیه و با سرعت ۲۰۴ کیلومتر در ساعت طی می‌کند.

https://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2016/07/Mercedes-Benz-AMG-GT-2016-S.jpg
اما از طرف دیگر به محصول توانمند آلمان‌ها می‌رسیم. مرسدس-ای‌ام‌جی GT در فرم پایه خود از پیشرانه ۸ سیلندر ۴ لیتری توئین توربویی بهره می‌برد که قدرت ۴۵۶ اسب بخاری و گشتاور ۶۰۱ نیوتون متری خود را به رخ حریف می‌کشد. این پیشرانه پیشرفته و دست‌ساز به یک گیربکس ۷ سرعته پیشرفته که دارای دو کلاچ است متصل می‌باشد.

https://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2016/05/2016-Mercedes-AMG-GT-S-305.jpg
قوای محرکه GT باعث می‌شود شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت خودرو در ۳.۹ ثانیه ثبت شده و حداکثر سرعت آن به ۳۰۴ کیلومتر در ساعت برسد. البته اگر به دنبال قدرت و عضلات بیشتر باشید اشتوتگارتی‌ها شما را ناامید نخواهند کرد. نسخه R مرسدس-ای‌ام‌جی GT قدرت ۵۷۷ اسب بخاری را از دل همان پیشرانه یاد شده خارج می‌کند.

https://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2017/08/Chevrolet-Camaro-ZL1-3.jpg

شاید کامارو پرفورمنس قابل‌توجهی را تقدیم راننده کند اما به اندازه رقیب کارکشته خود متمدن نیست. کابین خودرو کمی ارزان‌قیمت بوده و در برخی موارد ناامید کننده نشان می‌دهد. در مقام مقایسه باید گفت مرسدس با فاصله زیادی لوکس‌تر بوده و بی‌شک ظاهر آن نیز جذاب‌تر است اما آیا ارزش دو برابر پول خرج کردن را دارد؟

https://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2017/07/Mercedes-AMG-GT-R-3.jpg

برای اینکه بتوانید AMG GT را به خانه ببرید باید حدود ۱۱۴ هزار دلار خرج کنید. در مقابل، شورولت کامارو ZL1 بهای حدود ۶۴ هزار دلاری دارد. شما کدام‌یک را ترجیح می‌دهید؟ قلدر آمریکایی یا مدعی آلمانی؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید…

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.