ورود خودروهای فرسوده به کلان شهرها ممنوع می‌شود

0

عضو صنایع و معادن مجلس گفت: در نشست امروز کمیسیون مقرر شد تردد، حمل بار و مسافر توسط وسائط نقلیه موتوری پس از رسیدن به سن فرسودگی در کلان شهرها ممنوع شود.

آلودگی هوای تهران هوای کلان شهرهای ایران خودروهای فرسوده دلایل آلودگی هوای تهران مرکز اسقاط خودروهای فرسوده طرح ساماندهی بازار اخبار تهران

محمد عزیزی عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با فارس، در تشریح نشست عصر امروز کمیسیون متبوعش، اظهار داشت: در نشست عصر امروز ماده ۹ مکرر طرح ساماندهی صنعت خودرو اصلاح شد.

وی افزود: پیش از اصلاح ماده ۹ مکرر تردد، حمل بار و مسافر توسط وسائط نقلیه موتوری در شهرهای بیش از ۱۰۰ هزار نفر ممنوع بود در حالی که پس از اصلاح مقرر شد؛ تردد، حمل بار و مسافر توسط وسائط نقلیه موتوری پس از رسیدن به سن فرسودگی در کلان شهرها ممنوع شود.

عزیزی ادامه داد: بر این اساس دولت موظف است از محل صرفه‌جویی حاصل از بهبود و مدیریت مصرف سوخت ناشی از اجرای این قانون، ساز و کار و تسهیلات لازم را جهت جایگزینی خودروهای فرسوده، حمل و نقل عمومی با خودروهای نو، فراهم کند.

این عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس تصریح کرد: به موجب این مصوبه، تولیدکنندگان خودرو و موتورسیکلت در داخل کشور موظفند به ازای تولید هر ۴ دستگاه خودرو یا موتورسیکلت، گواهی اسقاط خودروی معادل را از مرکز اسقاط دریافت کنند. شماره‌گذاری خودروها و موتورسیکلت منوط به ارائه گواهی اسقاط توسط خودروسازان و موتورسیکلت‌سازان معادل ۲۵ درصد تولید ماهانه است.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.