معرفی محصول جدید چری اومودا ۵ + عکس و مشخصات

0

علیرغم معرفی محصولات جدید توسط شرکت چری، این شرکت محصولات قدیمی خود همچون تیگو ۳ را نیز با تغییرات اندک همچنان در بازار چین به فروش می­‌رساند. مدل‌های کراس­‌اور چینی تاکنون تحت نام سری «تیگو» وارد بازار می‌­شد، اما این رویه قرار است کمی تغییر کند.

محصولات جدید چری محصولات جدید ام وی ام چری ساخت کجاست کارخانه چری خودروی مفهومی چری معرفی خودرو مجله خودرو مجله خودرو کارستان

اومودا ۵ قرار است پایه‌­گذار سری جدید در نسل چهارم محصولات این شرکت باشد.“خودروساز چینی در جریان نمایشگاه گوانگژو از مدل جدیدی رونمایی کرده است، که قرار است پایه‌­گذار سری جدید در نسل چهارم محصولات این شرکت باشد. از اومودا (Omoda 5) حرف می­‌زنیم، خودرویی که پیش از این با عنوان اولیه X-C شناخته می­‌شد، اما اکنون با این اسم کمی عجیب نامگذاری شده که بنابر اعلام چری حاصل نظرسنجی از مراکز مستقر در ۳۰ کشور دنیا بوده و از کلمه fashion به معنای مُد گرفته شده است.

خودروساز چینی فرم بدنه این محصول جدید را با عنوان « هنر متحرک» توصیف کرده است، که توسط تیم اختصاصی طراحان به سرپرستی استیو هیوم (Steve Hume) شکل گرفته است.

ابعاد چری اومودا ۵ در طول، عرض، ارتفاع و فاصله محوری به ترتیب ۴.۴، ۱.۸۳، ۱.۵۸۵ و ۲.۶۳ متر اعلام شده، که با نسل قبلی چری تیگو ۵ قابل مقایسه است.


چری اومودا ۵

جلوپنجره بدون حاشیه، رینگ‌های ۱۸ اینچی و ابعاد بزرگ چراغ‌ها، مهمترین ویژگی‌­های ظاهری این محصول جدید است. در فضای کابین هم از مُد جدید پیروی شده و دو نمایشگر ۱۲.۳ اینچی به چشم می‌­خورد. دکمه‌­های چندانی روی داشبورد این خودرو دیده نمی‌­شود، چراکه تعداد اندک باقیمانده نیز به صورت حساس به لمس طراحی شده است.

چری اومودا ۵ مجهز به پیشرانه ۱.۶ لیتری TGDI توربوشارژ است، که به تازگی در مدل‌های قدیمی سری تیگو نیز نصب می­­‌شود. نیروی پیشرانه از طریق جعبه‌دنده هفت سرعته دوکلاچه اتوماتیک به محور جلو منتقل می­‌شود. سیستم تعلیق این خودرو در محور عقب به صورت مستقل طراحی شده است.

چری اومودا 5
Chery Omoda 5

چری قصد دارد نسخه­‌های هیبرید و برقی این محصول را در آینده عرضه نماید.

چری اومودا ۵ از نیمه دوم سال ۲۰۲۲ وارد بازار چین خواهد شد، اما خودروساز چینی برای صادرات آن به کشورهای آسیایی، آمریکای جنوبی، آفریقا و حتی اروپا برنامه‌­ریزی کرده است.

مترجم : باما

منبع : autoreview.ru

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.