بیوگرافی احمد آزاد خواننده و همسرش مستانه + عکس

0

احمد آزاد متولد ۷ فروردین ۱۳۴۰ در سیستان و بلوچستان ، خواننده و ترانه سرا است. فارغ التحصیل رشته برق و مهندسی پرواز و دکترای روانشناسی اجتماعی در آمریکا می باشد که مدرک خلبانی هم داشته و آشنا به علوم متافیزیک هم است.

خانواده و اصالت

احمد سردار شهرکی با نام هنری «احمد آزاد» در طابقه بزرگی شهرکی ها در زابل سیستان و بلوچستان متولد شد و مادرش خانه دار و پدرش نظامی ژاندارمری بود.

بیوگرافی احمد آزاد همسر احمد آزاد بهترین خواننده پاپ بهترین خواننده جهان بهترین خواننده زن ایران خواننده آمریکایی خواننده سنتی خواننده های مشهور زیباترین صدای خواننده ماشین خواننده های ایرانی

از زابل تا اصفهان

بخاطر افکار عدالت خواهی پدر ژاندرامری ام بعد از مدتی به اصفهان تبعید شدیم و دوران دبستان تا دبیرستان را در اصفهان سپری کردم و در این شهر هنری پرورش یافتم.

اجرای در رادیو زاهدان

در ۴ سالی زمانی که هنوز تو زابل بودیم یک روزی که انشاء نوشته بودم از طرف معلمم بسیار تشویق شدم و با معرفی ایشان مدتی در رادیو ، برنامه کودک اجرا میکردم.

کلاس سلفژ و ردیف

در کودکی و از طریق پدربزرگم با نوای ساز آشنا شدم و از پنج سالگی خودم را شیفته و دلباخته موسیقی میدیدم از ۱۱ سالگی به کلاس درس اساتید با دانش موسیقی راه پیدا کردم و برای سلفژ نزد «هوشنگ بهشتی» می رفتم و برای ردیف شاگرد مکتب آقای «تاج اصفهانی» بودم.اساتید دیگری همچون جلیل شهناز و استاد کسائی هم نقش زیادی در مسیر هنری ام داشتند.

خروج از کشور و اولین آهنگ

سال ۱۳۵۷ وقتی ۱۷ ساله بودم قبل از وقوع انقلاب از ایران خارج و به لس آنجلس رفتم و اولین آهنگم بنام «ساقی» سال ۱۳۶۴ در ۲۴ سالگی از شرکت ترانه پخش شد. در خارج هم مدتی استاد حبیب الله بدیعی به سوالات بی جوابم پاسخ می دادند و آقای مهدی تاکستانی هم هر چه از موسیقی ملی می دانستند را به من آموختند.

همکاری با سیاوش زندگانی

احمد آزاد با آمدن سیاوش زندگانی به آمریکا با او همکاری و اجرای کنسرت نمود. همچنین به خواندن و تمرین ردیف‌ های آوازی موسیقی ایرانی از جمله ردیف آوازی استاد دوامی ، میرزا عبدالله ، محمود کریمی و دیگر استادان پرداخت .

در موسیقی اصفهان

آشنایی بیشتر احمد آزاد با موسیقی اصفهان و روش خواندن و اجرای ردیف‌های موسیقی ایرانی پس از آمدن ایرج خواجه امیری و اکبر گلپایگانی به آمریکا شروع شد.

ازدواج

احمد آزاد در سال ۱۳۷۱ وقتی ۳۱ ساله بود با خانم «مستانه» ازدواج کرد که ثمره این زندگی تنها یک فرزند پسر می باشد.

عکس احمد آزاد و همسرش

بیوگرافی احمد آزاد همسر احمد آزاد بهترین خواننده پاپ بهترین خواننده جهان بهترین خواننده زن ایران خواننده آمریکایی خواننده سنتی خواننده های مشهور زیباترین صدای خواننده ماشین خواننده های ایرانی

از گلپا و ایرج یاد گرفته ام

آقایان ایرج و گلپا هر دو در خواندن آواز و ترانه ، هنرشان را در چهار چوب یک قاعده و قانون از پیش نوشته شده گرفتار نکردند. قدرت و طول و عرض صدای ایرج و اجرای استادانه شعر در آواز گلپا را دوست داشتم و از این دو استاد بزرگ فراوان آموختم و از شنوندگان خوب برنامه گلها شدم.

۲۰ سال مجری «بامداد آدینه»

احمد آزاد به مدت ۲۰ سال بعنوان مجری برنامه «بامداد آدینه» از شبکه پارس روی آنتن حضور داشت و با هنرمندان زیادی گفتگو کرده است.

از خلبانی تا ساخت و ساز

من در آمریکا مهندسی برق خوندم ، بعد وارد رشته خلبانی شدم ، سپس جامعه شناسی و روانشناسی خواندم و بعدا ها سمت هیپنوتیزم و متافیزیک رفتم. مدت ها هم در کار ساخت و ساز بودم اما متاسفانه سال ۲۰۰۸ دچار ورشکستگی شدم و در جا به جایی ۶ هزار جلد کتاب انگلیسی و ۴ هزار کتاب فارسی را دور ریختم.

بیوگرافی احمد آزاد همسر احمد آزاد بهترین خواننده پاپ بهترین خواننده جهان بهترین خواننده زن ایران خواننده آمریکایی خواننده سنتی خواننده های مشهور زیباترین صدای خواننده ماشین خواننده های ایرانی

هزینه از موسیقی نگرفتم

شاید اغراق بشود اما تنها خواننده ای هستم که در ۲۰ سال گذشت برای اینکه برای مردم بخوانم و شادشان کنم نه تنها هزینه ای نگرفتم بلکه پول هم دادم.

ایست قلبی تا دفن در ایران

احمد آزاد روز ۳۱ شهریور ۱۴۰۰ در ۶۰ سالگی به دلیل ایست قلبی هنگام ورزش در لس آنجلس آمریکا درگذشت ، ایشان مدت ها هم درگیر مبارزه با بیماری سرطان بود. بنا به وصیت خود پیکیرش پس از انتقال به ایران روز ۱۰ آبان ۱۴۰۰ در باغ رضوان اصفهان با حضور برخی هنرمندان و خانواده اش به خاک سپرده شد.

منبع:فوتوکده

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.