بیوگرافی لبران جیمز بسکتبالیست حرفه ای NBA + عکس

0

لبران جیمز (LeBron James) بازیکن بسکتبال کیست.

لبران جیمز متولد 30 دسامبر 1984 در آمریکا بسکتبالیست است .تحصیلکرده دبیرستان سنت وینسنت سنت می باشد که از 9 سالگی بسکتبال رو شروع کرد و در 19 سالگی وارد NBA شد و حالا از فوق ستاره این رشته ورزشی است. 206 سانتی متر قد و 113کیلوگرم وزن دارد و شماره پیراهن 6 را بر تن میکند

لبران ریمون جیمز (LeBron James) 9 آذر 1363 در شهر «اکرا» در ایالت اوهایو آمریکا به دنیا آمده است، پدرش «آنتونی مک کلند» و مادرش گلوریا ماری جیمز نام دارد.

بیوگرافی لبران جیمز همسر لبران جیمز بهترین ورزشکاران جهان بهترین بسکتبالیست جهان بیوگرافی ورزشکاران انواع مسابقات ورزشی مسابقات NBA خودرو ورزشکاران خودرو فوتبالیست ها Lebron James

کودکی

دوران کودکی، زندگی خانوادگیشان اغلب درگیر مشکلات بود ، آنها مجبور بودند از آپارتمانی به آپارتمان دیگر در محله‌ های آکرون نقل مکان کنند.

در حالی که مادرش برای یافتن کار ثابت تلاش می‌کرد، با درک اینکه پسرش میتواند در یک محیط خانوادگی باثبات‌ تر، وضعیت بهتری داشته باشد، به او اجازه داد تا با خانواده «فرانک واکر» (مربی محلی) که جیمز را در 9 سالگی با بسکتبال آشنا کرده، زندگی کند.

آغاز بسکتبال

لبران از 9 سالگی توسط «فرانک واکر» با بسکتبال آشنا و بعداً در اتحادیه ورزشکاران آماتور (AAU) برای تیم «ستاره های تیراندازی» شمال شرقی اوهایو بازی کرده است.

حرفه ای از مدرسه

بسکتبال حرفه ای را با ورود به دبیرستان سنت وینسنت به عنوان «اسمال فوروارد» آغاز کرد و 2 بار به عنوان برترین بازیکن مسابقات دبیرستانی انتخاب شده است.

ورود به ان بی ای (NBA)

سال 2003 در 19 سالگی در «درفت» NBA ثبت نام کرد و موفق شد در راند اول و به عنوان انتخاب اول توسط تیم «کلیولند کاوالیرز» مجوز بازی را کسب کند و تا سال 2010 برای این تیم به میدان برود.

جیمز طی 7 سال بازی در این تیم 2 بار به عنوان با ارزشمند ترین بازیکن و 1 بار به عنوان برترین گل زن در پرتاب های آزاد در ان بی ای برگزیده شده است.

پیوستن به میامی هیت

جیمز سال 2010 در 26 سالگی به تیم «میامی هیت» پیوست و تا سال 2014 پیراهن این تیم را بر تن کرد و موفق شد با این تیم 2 بار به قهرمانی ان بی ای برسد

او بواسطه بازی های درخشان در این تیم 2 بار به عنوان ارزشمندترین بازیکن ان بی ای و 1 بار به عنوان برترین بسکتبالیست مرد سال آمریکا انتخاب شده است.

بازگشت به کلیولند کاوالیرز

سال 2014 در 30 سالگی به تیم «کلیولند کاوالیرز» بازگشت و تا سال 2018 در این تیم بود که طی 4 سال بازی در این تیم به 1 قهرمانی ان بی ای دست یافته است.

انتقال به لس آنجلس لیکرز

جیمز سال 2018 در 34 سالگی به تیم «لس آنجلس لیکرز» پیوست و در حال حاضر در این تیم بازی می کند ، با این تیم قهرمانی NBA را در سال 2020 بدست آورد.

بازی های ملی

جیمز اولین بار سال 2004 در 20 سالگی به تیم ملی آمریکا دعوت شد. و با این تیم کشورش 1 قهرمانی بازی های آمریکا، 1 مقام سومی بازی های جام جهانی و 3 مدال طلا بازی های المپیک 2004، 2008 و 2012 را تجربه کرده است.

جایزه ورزشکار سال

لبران جیمز 4 بار طی سال های 2013، 2016، 2018 و 2020 به عنوان برترین ورزشکار سال آمریکا شناخته شده است.

بیوگرافی لبران جیمز همسر لبران جیمز بهترین ورزشکاران جهان بهترین بسکتبالیست جهان بیوگرافی ورزشکاران انواع مسابقات ورزشی مسابقات NBA خودرو ورزشکاران خودرو فوتبالیست ها Lebron James

رابطه عاشقانه

لبرون در دوران حرفه ای خود با زنان زیادی از جمله «آدرین بایلون» ، «میگان گود» ، «امبر رز» و «کارمت اورتگا» رابطه عاشقانه داشت.

ازدواج و فرزندان

لبران جیمز بعد از روابط متعدد سرانجام سال 2013 در 29 سالگی با دوست دختر دبیرستانی اش «ساوانا برینسون» 27 ساله ازدواج کرد .حاصل ازدواج شان دو پسر به نام های «برانی» متولد 2004 و «برایس ماکسیموس» متولد 2007 و یک دختر به نام « ژوری» متولد 2014 میباشد.

فعالیت تجاری

جیمز از ثروتمندترین ورزشکاران جهان میباشد و تاکنون با شرکت هایی چونی کوکاکولا، مارک‌های دانکین، مک‌دونالدز، نایک، اینتل، کیا موتورز و استیت فارم همکاری داشته است.

او سهام دار بخشی از باشگاه فوتبال لیورپول است و سال 2016 پس از رونالدو و مسی به عنوان سومین ورزشکار برتر جهان نام گرفت.

جیمز در حال حاضر مالک و سهام دار چندین شرکت جهانی از جمله شرکت ویدئو دیجیتال «بدون وقفه» ، شرکت سرگرمی ـاسپرینگ هیل اینترتینمنت« و شرکت بازار یابی LRMR، فروشگاه خرده فروشی طراحان UNKNWN در میامی و رستوران های زنجیره ای Blaze Pizza است.

نوامبر 2020 هم در شرکت Lobos 1707 سرمایه گذاری کرده و از سال 2021 با شرکت Fenway Sports Group که سهمامدار چند تیم ورزشی میباشد شراکت کرده است.

افتخارات

لبران سال 2015 به عنوان «چهره تمام ادوار NBA» معرفی و در 13 فوریه 2015 بعنوان نایب رئیس اول انجمن ملی بازیکنان بسکتبال (NBPA) برگزیده شد.

او در طول دوران حرفه‌ای اش همواره از سوی مجله فوربس بعنوان یکی از تأثیرگذارترین ورزشکاران جهان معرفی میشد.

در سال 2017 مجله تایم او را یکی از 100 فرد تأثیرگذار در جهان معرفی کرد و در همین سال جایزه شهروندی J. Walter Kennedy را از NBA به دلیل «خدمات برجسته و فداکاری اش برای جامعه» دریافت کرد.

فعالیت بازیگری و رسانه ای

سال 2004 با بازی در سریال «همسر و بچه های من» وارد عرصه بازیگری شد و تاکنون در چند فیلم و سریال دیگر هم بازی کرده است

سال 2009 مستند «دروازه شیرها» در وصف دوران دبیرستانش ساخته شد و همینطور مجری اهدای جوایز ESPY و Saturday Night Live بوده است.

او 19 جایزه «بهترین ورزشکار جهان» ESPY را برنده شده و بخاطر انتشار کتاب و مستندهایش برنده دو جایزه ورزشی امی به عنوان تهیه کننده اجرایی می باشد.

هزینه برای سلامتی

جیمز سالانه 1/5 میلیون دلار برای هزینه‌ های سرآشپزها و مربیان شخصی و درمان‌ های فیزیکی پرداخت میکند و یک رژیم ورزشی سنگین دارد.

عادات غذایی اش به گونه ایست که برخی آن را برای یک ورزشکار برتر غیر معمول می دانند.

«تریستان تامپسون» بازیکن بسکتبال بیان کرده که جیمز با هر وعده غذایی اش دسر می‌خورد و «کایل کورور» گفته روال تناسب اندام جیمز بی‌ رقیب است.

تومور فک

ژانویه 2009، پزشکان متوجه رشد تومور خوش خیم در سمت راست فک جیمز شدند که در نهایت 2 ژوئن 2009 در یک جراحی 5 ساعته تومور را خارج کردند.

شخصیت و علایق

لبرون فردی انسان دوست و خیری است و به بازی فوتبال، تماشای فیلم، موسیقی هیپاپ و غذای گیاهی علاقه مند است او معمولا زندگی مجللی دارد و دارای عمارت و اتومبیل های لوکسی دارد و پیش بینی میشود خالص دارایی اش بیش از 300 میلیون دلار باشد.

بیوگرافی لبران جیمز همسر لبران جیمز بهترین ورزشکاران جهان بهترین بسکتبالیست جهان بیوگرافی ورزشکاران انواع مسابقات ورزشی مسابقات NBA خودرو ورزشکاران خودرو فوتبالیست ها Lebron James

خودروهای فوق ستاره NBA

بیشتر ستاره‌های مسابقات NBA علاقه بسیاری به داشتن خودروهای نفیس، خاص و گران دارند و بخشی از درآمد خود را صرف خرید آخرین مدل خودروی برندهای معروف می‌کنند. لبرون جیمز هم از این قاعده مستثنی نیست. یکی از علائق جیمز رانندگی با خودروی گران، اسپرت و لوکس است. به‌همین‌دلیل در کلکسیون خودرویی او مدل‌های مختلفی از برندهای معروف خودرویی وجود دارند.

فراری F430 اسپایدر، جیپ رنگلر، پورشه911، مرسدس‌بنز S 63 AMG، شورولت‌کامارو SS، لامبورگینی، دوج‌چلنجر SRT و هامر H2 ازجمله خودروهای کلکسیون او هستند. البته بیشتر تصاویری که از او در فضای‌مجازی هنگام رانندگی منتشر شده است، او را پشت‌فرمان یک خودروی فراری نشان می‌دهد و به‌نظر می‌رسد یکی از برندهای موردعلاقه او فراری ایتالیایی است. اما کلکسیون خودرویی او نشان می‌دهد ذائقه خودرویی او بسیار متنوع است و انواع مدل از خودروهای شاسی بلند، لوکس و اسپرت در پارکینگ او به چشم می‌خورند.

زمان خداحافظی

فوق ستاره بسکتبال جهان گفته است من زمانی از بسکتبال خداحافظی می کنم که حداقل برای یک بار با پسرم «برانی» در یک تیم در NBA بازی کنم.

سیاهپوست بودن سخت است

سال 2017 پس از واقعه نژادپرستانه بیان کرد که؛ سیاهپوست بودن در آمریکا سخت است. ما باید راه درازی را به عنوان یک جامعه و به عنوان آمریکایی های آفریقایی تبار طی کنیم تا زمانی که بتوانیم در آمریکا احساس برابری کنیم.

حامی اوباما ، کلینتون و بایدن

سال 2018 در مصاحبه‌ ای با خبرنگار CNN، اعلام کرد که هرگز رو به روی ترامپ نمی نشینم، هر چند روبروی اوباما خواهم نشست.

در انتخابات ریاست جمهوری سال 2008 مبلغ 20 هزار دلار به ستاد باراک اوباما کمک کرد و در انتخاب 2016 از هیلاری کلینتون و سال 2020 از جو بایدن حمایت کرده است.

بیوگرافی لبران جیمز همسر لبران جیمز بهترین ورزشکاران جهان بهترین بسکتبالیست جهان بیوگرافی ورزشکاران انواع مسابقات ورزشی مسابقات NBA خودرو ورزشکاران خودرو فوتبالیست ها Lebron James

فعالیت خیرخواهانه

سال 2004 بنیاد خیریه خود بنام «بنیاد خانواده لبران جیمز» را تاسیس کرد. از سال 2005 بنیاد او با برگزاری سالانه مسابقات دوچرخه سواری مبالغی را برای اهداف مختلف خیریه از جمله ساخت مدرسه و مراکز اجتماعی جمع آوری می کند.

سال 2015 هزینه های بورسیه 2300 نفر برای ورود به دانشگاه آکرون در سال 2021 را تقبل کرد و سال 2016 مبلغ 2/5 میلیون دلار به موزه ملی تاریخ و فرهنگ آمریکایی آفریقایی‌ تبار اسمیتسونیان اهدا کرد تا از نمایشگاهی درباره محمد علی حمایت کند.

سال 2020 هم با فروش تمام پیراهن هایش در NBA و NBPA برای صرف امور خیریه، توانست آنها را به قیمت 630 هزار دلار بفروشد که رکورد جدیدی در امور خیریه ثبت شد.

سه قهرمانی NBA

جیمز تنها بازیکنی است که سه قهرمانی NBA را به دست آورده و برنده باارزش ترین بازیکن ان بی ای با سه فرنچایز مختلف شده است

ناگفته ها

● دوستان صمیمی: دواین وید و اندرسون وارجائو

● بسکتبالیست های مورد علاقه: مایکل جردن و آلن آیورسون

● بازیگران مورد علاقه : جنیفر لارنس و جنیفر آنیستون

● اسم مستعارس «کینگ جیمز» است

منبع:فوتوکده

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.