دلایل خاموش شدن ناگهانی سمند پژو 206 پارس و پراید چیست ؟

0

خاموش شدن ناگهانی خودرو

درباره خاموش شدن خودرو به صورت ناگهانی

امروزه یکی از رایج ترین مشکلاتی که برای بسیاری از افراد پیش می آید، خاموش شدن ناگهانی خودرو می باشد. به صورت کلی عوامل بسیار زیادی می توانند موجب رخ دادن همچین اتفاقی باشند که از جمله مهمترین آن موتور خودرو می باشد. شاید برایتان سوال باشد که به چه علت یکباره خودرو خاموش می شود؟

بررسی مهم ترین عوامل در خاموش شدن خودرو

وسایل نقلیه مانند یک انسان احتیاج به رسیدگی و تعمیرات دارد تا مشکلات خود را رفع نماید. همچنین باید توجه داشته باشید که عوامل بسیار زیادی می توانند موجب رخ دادن این اتفاق شود که در ادامه به بررسی آنها می پردازیم:

خالی شدن باک

یکی از دلایلی که می تواند موجب خاموش شدن ناگهانی خودروی شما شود، خالی شدن باک سوخت شما می باشد. چرا که همیشه باید به این نکته توجه داشته باشید تا یک سوم از باک خودرو همیشه پر از سوخت باشد. چرا که در صورت رانندگی کردن با خودرو زمانی که بنزین کمی دارد می تواند آسیب بسیار جدی ای به موتور و هم پمپ سوخت وارد سازد.

خراب شدن سنسورهای خودرو

در صورت وجود مشکل در سنسور های خودرو، اطلاعات به درستی به کامپیوتر خودرو منتقل نشده و به همین علت موجب خاموش شدن ناگهانی خودرو می شود.

مشکل پیدا کردن دینام و آلترناتور

در صورت وجود مشکل و ایراد در این قسمت های خودرو، موجب می شود تا برق به درستی به بخش های خودرو نرسیده و در نتیجه خودرو با روشن ماندن به مشکل برمی خورد.

ایراد در سوئیچ اشتعال

درصورت وجود مشکل در این بخش از خودرو، موجب می شود تا موتور خودرو قدرت لازم برای جرقه زنی را نداشته و در نهایت با خاموش شدن ناگهانی خودرو مواجه می شوید.

علت خاموش شدن ناگهانی خودرو در حال حرکت

آدرس شرکت ایپکو مدیرعامل ایپکو محصولات تولید ایپکو قیمت سمند دیزل مشخصات سمند دیزل مزایا و معایب سمند دیزل مجله خودرو تولید خودرو جدید محصولات جدید ایران خودرو SAMAND DIESEL مصرف سوخت موتور دیزلی مشخصات موتور دیزلی

  1. مسدود شدن مبدل کاتالیزور
  2. کم شدن میزان روغن موجود درون موتور
  3. شل شدن برخی از پیچ های داخل موتور
  4. پاره شدن تسمه تایم، دینام و…
  5. وجود مشکل در ECU خودرو
  6. روشن شدن قسمت سوئیچ اینرسی
  7. وجود مشکل در فیوز های خودرو
  8. وجود ایراد در سیم کشی خودرو
  9. تمام شدن و یا وجود مشکل در اتصالات باتری
  10. وجود آلودگی به روی استپر خودرو
  11. بالا رفتن آمپر و یا دمای داخل موتور
  12. وجود مشکل در سنسور اکسیژن

خاموش شدن خودرو در حال حرکت

اقدامات مهم در هنگام خاموش شدن ناگهانی خودرو

تعمیرات تخصصی سمند EF7 آموزش مکانیک خودرو آموزش تعویض تسمه تایم سمند ef7 تعویض دسته موتور سمند هزینه تعمیر موتور سمند ef7 آموزش تعمیر موتور دنا بهترین تعمیرکار سمند شمع مناسب سمند EF7 قیمت پیستون سمند معایب سمند ef7

هدایت خودرو به کنار جاده
در زمان خاموش شدن خودرو در زمان حرکت خودرو باید خونسردی خود را حفظ کرده و سپس به آرامی خودروی خود را به کنار جاده هدایت کنید، همچنین باید دقت داشته باشید که ممکن است این کار کمی سخت باشد اما غیر قابل انجام نیست.
بررسی تسمه تایم خودرو

تسمه تایم خودرو همانطور که می دانید از مهم ترین بخش های داخل خودرو می باشد که باید در زمان خاموش شدن ناگهانی خودرو به بررسی سلامت آن بپردازید. برای اینکار می توانید در زمانی که خودرو خاموش و ساکن بوده و همچنین ترمز دستی پایین می باشد. گیربکس را در حالت دنده 2 قرار داده و سعی کنید با هل دادن ماشین را حرکت دهید، اگر ماشین حرکت کرد، حتما به خودرو های امداد تماس گرفته و از استارت زدن آن جدا بپرهیزید.

استفاده از فلاشر

همچنین حتما فلاشر خودروی خود را روشن نموده و مثلث شبرنگ را در فاصله 50 متری از خودروی خود قرار دهید.

علت خاموش شدن ناگهانی خودرو در زمان ترمزگیری

شتاب صفر تا صد انواع خودرو شتاب صفر تا صد پراید شتاب صفر تا صد سمند شتاب صفر تا صد پژو 405 شتاب صفر تا صد پژو 206 شتاب صفر تا صد خودرو پارس شتاب صفر تا صد تویوتا کرولا پرشتاب ترین خودروهای دنیا پرشتاب ترین خودرو در ایران صفر تا صد ماشین های مختلف سرعت ماشین های ایرانی مجله خودرو شتاب صفر تا صد زانتیا سریعترین خودروهای جهان
وجود مشکل در سنسور اکسیژن

یکی از متداول ترین قطعاتی که در صورت خراب شدن در زمان ترمز گرفتن، موجب خاموش شدن خودرو می شود، سنسور اکسیژن می باشد. چرا که وظیفه این قطعه در خودرو تنظیم میزان اکسیژن موجود در سوخت خودرو می باشد.

وجود آلودگی به روی انژکتور

انژکتور ها در خودرو یکی از مهم ترین وظایف در خودرو به نام پاشش سوخت در زمان جرقه زدن شمع های داخل موتور می باشد.

وجود مشکل در انتقال قدرت (ایراد داشتن صفحه کلاچ خودرو)

همچنین یکی از رایج ترین دلیل های خاموش شدن خودرو در زمان ترمزگیری در خودرو های با گیربکس اتومات، وجود ایراد در مبدل گشتاور آن می باشد.

علت خاموش شدن خودرو در حالت درجا

  1. فرسوده شدن و از بین رفتن سیم کشی برق خودرو
  2. وجود ایراد در سنسور هوا
  3. مشکل داشتن پمپ سوخت رسانی و همچنین انژکتور
  4. وجود آلودگی به روی فیلتر سوخت
  5. موارد مهم که موجب خاموش شدن خودرو پس از استارت می شود
  6. معیوب بودن سنسور فشار هوا
  7. وجود ایراد در سوپاپ ها
  8. وجود مشکل در سوئیچ اینرسی
  9. پایان یافتن سوخت در خودرو
  10. کم توان شدن باتری خودرو
  11. وجود مشکل در پمپ سوخت
  12. وجود ایراد در مبدل گشتاور
  13. خراب شدن سنسور اکسیژن

 

علت خاموش شدن خودرو در حالت درجا

جمع بندی درباره خاموش شدن ناگهانی خودرو

ما در این مقاله به صورت تخصصی به عوامل بسیار مهمی که موجب می شود خودروی شما به صورت ناگهانی خاموش شود، پرداختیم. شما باید در زمان خاموش شدن به یکباره خودروی خود، آرامش خود را حفظ کرده و سپس ماشین را به آرامی در زمانی که فلاشر خودرو را روشن کرده اید به گوشه ی جاده منتقل کنید.

حال باید بررسی نمایید که مشکل احتمالا از کدام قسمت از خودرو می باشد. سپس در صورت نبود مشکل جدی دوباره استارت بزنید، در صورت روشن نشدن خودرو به امداد خودرو تماس گرفته و منتظر متخصصان بمانید. همچنین بهتر است با دیدن آموزش مکانیک خودرو در یک آموزشگاه حرفه ای و متخصص، با تمام راه های رفع ایراد خودرو آشنا شده و خود مشکلات خودروی خود را برطرف نموده و از پرداخت هزینه های بسیار زیاد جلوگیری کنید.

پمپ هیدرولیک

سوالات متداول

آیا می توان بلافاصله پس از خاموش شدن خودروی در حال حرکت، اقدام به استارت زدن نمود؟
خیر به هیچ عنوان توصیه نمی شود چرا که با عدم بررسی دقیق خودرو ممکن است هزینه های بسیار سنگینی را متحمل بشوید.
بهترین راه برای جلوگیری از خاموش شدن ناگهانی خودرو چه می باشد؟
شما می توانید با فراگیری دوره آموزش مکانیک خودرو، خود همواره به سرویس کردن خودروی خود بپردازید.
یکی از شایع ترین عوامل در خاموش شدن خودرو در زمان ترمز گرفتن چه می باشد؟
کثیف بودن انژکتور یکی از شایع ترین دلایل بوده که برای درست کردن آن می توانید خودروی خود را پیش یک متخصص برده و یا خود اقدام به رفع آن کنید.

کارستان

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.