معرفی مازراتی پروجکت 24

0

رندرهایی از مازراتی Project 24 منتشر شده که نسخه مخصوص پیست مازارتی MC20 است. این شرکت تنها 62 دستگاه از این نسخه ویژه را تولید می‌کند. هنوز جزئیات و اطلاعات دقیقی درباره قیمت و زمان تحویل آن‌ها در دسترس نیست.

پیشرانه مازراتی پروجکت 24 می‌تواند 740 اسب‌بخار قدرت تولید کند؛ در حالی که نسخه جاده‌ای (MC20) تنها 621 اسب‌بخار قدرت دارد.

نسخه مخصوص پیست، یک گیربکس شش سرعته متوالی با دیفرانسیل مکانیکی مجهز به لغزش محدود دارد، اما گیربکس نسخه جاده‌ای از نوع هشت سرعته دوکلاچه است‌.

هنگام دور زدن در پیست با مازراتی پروجکت 24، دمپرهای تنظیم‌شونده و میله‌های ضد چرخش به کمک راننده می‌آیند و ترمزهای کربن سرامیکی برمبو (Brembo) نیز بسیار کمک‌کننده‌ هستند. این خودرو روی رینگ‌های 18 اینچی با قفل مرکزی سوار شده است.

علاوه بر تغییرات نام‌ برده، ظاهر و استایل مازراتی MC20 نیز اصلاح شده تا توانایی بیش‌تری در پیست داشته باشد. در بخش جلویی، چراغ‌های نسخه جاده‌ای کاملاً حذف شده‌اند و در عوض یک ورودی هوا بزرگ تعبیه شده است. اسپلیتر جلو و بال عقب قابل تنظیم هستند، تا بهترین آیرودینامیک را ارائه دهند. این بال عقب بسیار بزرگ است.

در بخش عقب خودرو، اگزوزها در قسمت بالاتر جای گرفته‌اند تا دیفیوزر بزرگ‌تر شود. مازراتی پیش‌بینی می‌کند که وزن این نسخه به کم‌تر از 1250 کیلوگرم برسد. نسخه جاده‌ای حدود 1500 کیلوگرم وزن دارد.

از آن جایی که مازراتی پروجکت 24 مخصوص پیست است، فضای داخلی آن شباهتی به مازراتی MC20 ندارد. کابین به رول‌کیج و کپسول آتش‌نشانی مطابق با استانداردهای FIA مجهز شده است. کمربند راننده از نوع شش قفله بوده و فرمان نیز کربنی و چند کاره است. علاوه بر آن‌ها، سیستم ABS قابل تنظیم مسابقه‌ای و کنترل کشش نیز وجود دارد‌.

مازراتی چند آپشن را نیز در دسترس خریداران قرار می‌دهد تا در صورت تمایل، سفارش دهند؛ این آپشن‌ها عبارت‌اند از صندلی سرنشین، دوربین عقب، مسافت‌سنجی، دوربین داخل خودرو، صفحه بهینه‌سازی عملکرد در رانندگی و سیستم کنترل فشار باد تایرها.

خریداران Project24 به رویدادهای مربوط به پیست دسترسی خواهند داشت. این جلسات منحصرا مربوط به خریداران این مدل است./باما

منبع : motor1.com

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.