معرفی چری آریزو 8 + قیمت و مشخصات

0

چری آریزو 8 که در بهار امسال معرفی شده بود، اکنون به صورت رسمی رونمایی شده است.

طراحی بدنه چری آریزو 8

ابعاد سدان پرچمدار چری که سودای رقابت با تویوتا کمری و کیا K5 (اپتیما) را در سر دارد در طول، عرض، ارتفاع و فاصله بین محورها به ترتیب 4.78، 1.843، 1.469 و 2.79 متر اعلام شده است. بنابراین طول کلی و فاصله محوری چری آریزو 8 به ترتیب 105 و 35 میلیمتر کمتر از رقیب ژاپنی است.

فرم چراغ‌های جلو و عقب چری آریزو 8 را می‌­توان شبیه به کراس‌­اورهای برند چری دانست درحالی‌که طرح کلی بدنه، به هیوندای سوناتا شباهت دارد.

غیر از رینگ‌های 16 یا 18 اینچی، مشتریان می‌­توانند پکیج اسپرت را برای چری آریزو 8 سفارش دهند، که قطعات مشکی بدنه، جلوپنجره متفاوت و خروجی بزرگ اگزوز را برای این خودرو به همراه می‌­آورد.

کابین و امکانات چری آریزو 8

فضای داخلی چری آریزو 8 را می‌­توان شبیه به سایر محصولات جدید این شرکت و البته بسیاری از خودروهای امروزی دانست. دو نمایشگر 12.3 اینچی برای پشت آمپر و اطلاعات سرگرمی، امکان سفارش رنگ مشکی، مشکی و آبی یا مشکی و نارنجی برای کابین، سقف پانوراما، نمایشگر هداپ با واقعیت افزوده (سفارشی) و تنظیم برقی صندلی‌های جلو، از مهمترین ویژگی­‌های قابل ذکر در کابین چری آریزو 8 است. سرنشینان ردیف عقب نیز از تهویه و یک خروجی USB بهره­مند می­شوند.

ده کیسه ایمنی هوا، کروزکنترل تطبیق‌­پذیر، ترمز خودکار، دستیار تعویض خط، دوربین بالای شیشه جلو با قابلیت شناسایی چهره و تشخیص هوشیاری راننده، مهمترین تجهیزات ایمنی چری آریزو 8 در حالت استاندارد است.

مشخصات فنی چری آریزو 8

چری آریزو 8 به پیشرانه 1.5 لیتری توربوشارژ با 156 اسب­‌بخار قدرت و 230 نیوتن‌متر گشتاور مجهز شده است، که نیروی خود را از طریق گیربکس CVT با قابلیت شبیه­‌سازی 9 دنده به چرخ‌ها انتقال می­‌دهد.

چری آریزو 8 در نسخه GT به پیشرانه 1.6 لیتری توربوشارژ با 197 اسب­‌بخار قدرت و 290 نیوتن‌متر گشتاور به همراه جعبه‌دنده 7 سرعته دوکلاچه تر مجهز شده است. حداکثر سرعت این دو نسخه به ترتیب 195 و 205 کیلومتر برساعت اعلام شده است، درحالی‌که انتقال نیرو به محور جلو و سیستم تعلیق مستقل عقب، در هر دو نسخه وجود دارد.

قیمت چری آریزو 8

چری آریزو 8 استاندارد و GT از ماه سپتامبر و با قیمت 15 الی 19 هزار دلار وارد بازار چین خواهد شد.

هرچند سدان پرچمدار چری نسبت به تویوتا کمری (قیمت پایه از 27 هزار دلار) و کیا K5 (قیمت پایه از 24 هزار دلار) بسیار ارزان‌تر است، اما هنوز نمی‌­توان چری آریزو 8 را در این رقابت برنده دانست. گویا چری قصد دارد نسخه پلاگین-هیبرید از آریزو 8 را نیز در آینده نزدیک وارد بازار کند.

منبع : carnewschina.com

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.