چگونه بفهمیم روغن گیربکس کم شده است؟

2

از کجا بفهمیم روغن گیربکس کم شده

روغن گیربکس مایعی است که قسمت‌های مختلف گیربکس را روغن‌کاری می کند. بنابراین از اصطکاک جلوگیری می کند و عملکرد صحیح موتور را تضمین می کند، همچنین سایش قطعات را کاهش می دهد. بااین‌حال، بروز نشتی روغن گیربکس و اختلال در عملکرد گیربکس غیرمعمول نیست.

آموزش تعویض روغن گیربکس آموزش تعویض روغن گیربکس اتومات از کجا روغن گیربکس میره انتخاب روغن گیربکس انواع روغن گیربکس اتوماتیک بهترین روغن گیربکس اتوماتیک بهترین روغن گیربکس اتوماتیک 206 بهترین روغن گیربکس پژو ۲۰۷ بهترین زمان تعویض روغن گیربکس تعویض روغن گیربکس اتوماتیک تعویض روغن گیربکس تویوتا رنگ روغن گیربکس چیست انواع روغن هیدرولیک روغن هیدرولیک چیست روغن هیدرولیک مناسب 206 مجله مکانیک مجله خودرو کارستان تعمیر و نگهداری خودرو آموزش تعمیر خودرو آدرس تعمیرگاه های تهران آدرس تعویض روغنی های تهران

نکات مختلفی وجود دارند که به شما نشان می دهد سطح روغن گیربکس کم شده است، با شناسایی و دانستن این نکات می‌توانید گیربکس را در مراحل ابتدایی کاهش سطح روغن برای سرویس و تعمیر و جایگزینی روغن به مراکز معتبر انتقال دهید.

یکی از موارد ضروری که هر صاحب خودرو باید به آن اطمینان داشته باشد این است که چگونه بفهمد روغن گیربکس کم است یا خیر. بسیاری از مردم با نیاز به بررسی منظم روغن‌موتور آشنا هستند.

اما خودروها از مایع دیگری استفاده می‌کنند که اهمیت آن کمتر از روغن‌موتور نیست – روغن گیربکس.

دارندگان خودروهای جدی و فداکار باید بدانند روغن گیربکس آن‌ها کم است یا خیر. در خودروهای دنده دستی به آن روغن دنده می‌گویند و در خودروهای اتوماتیک روغن گیربکس. اما صرف نظر از اینکه شما آن را چه می‌نامید، مشکل در این مایع ضروری خودرو می‌تواند منجر به تعمیرات پرهزینه زیادی شود.

چگونه بفهمیم روغن گیربکس کم است + علائم

تفاوت روغن موتور مینرال با سنتتیک روغن سنتتیک و نیمه سنتتیک روغن موتور سنتتیک چیست روغن موتور نیمه سنتتیک روغن نیمه سنتتیک بهران سنتتیک بهتره یا نیمه سنتتیک سنتتیک چیست مزایای روغن موتور سنتتیک مشخصات روغن موتور نیمه سنتتیک مشخصات روغن موتور سنتتیک بهترین روغن موتور ایرانی آموزش تعویض روغن موتور

سطح پایین روغن گیربکس معمولاً باعث تأخیر ۲ تا ۳ ثانیه‌ای هنگام تعویض بین دنده‌ها می‌شود.

دلایل زیادی وجود دارد که ماشین شما دچار تکان‌ها می‌شود، اما اگر دلیل واضحی برای چنین حرکاتی نمی‌بینید – ممکن است بخواهید مقدار روغن گیربکس در گیربکس را به‌عنوان دلیل احتمالی بررسی کنید.

لرزش

مایع گیربکس به‌عنوان روان کننده عمل می کند، بنابراین اگر هنگام تعویض دنده لرزش‌هایی را در شیفتر احساس کردید، ممکن است نیاز به تعویض روغن گیربکس باشد.

مشکلات کلاچ

مردم فکر می‌کنند که فنرها پس از فشار دادن پدال، کلاچ را به حالت عادی بازمی‌گرداند. درواقع، سطح پایین مایع گیربکس، حرکت آن را متوقف می کند و کلاچ شما حتی ممکن است در موقعیت غیرعادی گیر کند.

جدا از مشکلاتی که می‌توانید از طریق شیفتر یا پدال کلاچ احساس کنید، اتومبیل‌های اتوماتیک علائم مشابهی دارند. بااین‌وجود، این خودروها همچنین دارای برخی از شاخص‌های معمولی هستند که نشان می دهد مایع انتقال آن‌ها کم است.

روغن تیره‌رنگ

رفع نشتی روغن پراید عیب یابی نشتی روغن خودرو نشتی روغن EF7 نشتی روغن ال 90 نشتی روغن گیربکس نشتی روغن موتور نشتی روغن هیدرولیک تعمیر روغن ریزی پژو 207 روغن ریزی 206 سمت راست دلیل روغن ریزی از کاسه نمد دلایل روغن ریزی موتور روغن ریزی گیربکس سمند علت روغن ریزی گیربکس 206 روغن ریزی گیربکس اتومات علت روغن ریزی زیر ماشین کشف روغن ریزی از خودرو علت روغن ریزی دنا آموزش تعمیر خودرو آموزش عیب یابی خودرو آموزش مکانیک خودرو

متخصصان گیربکس موافق هستند که رنگ معمولی مایع در گیربکس اتوماتیک باید صورتی باشد. بنابراین اگر مایع گیربکس شما قهوه‌ای یا مشکی است، گیربکس شما آسیب‌دیده است.

لغزش گیربکس

اگر وسیله نقلیه شما هنگام فشار دادن پدال شتاب ندارد، این ممکن است نشانه دیگری از نیاز به تعویض روغن گیربکس باشد.

سنگ‌زنی

مایع گیربکس باید روغن‌کاری شود، اما بدون مایع کافی، گیربکس به دلیل اصطکاک بیش‌ازحد گرم می‌شود و ممکن است درنتیجه این سنگ‌زنی صداهای مکانیکی بشنوید. بهترین گزینه این است که در اسرع وقت سرویس گیربکس را در نظر بگیرید.

دلیل روغن ریزی از کاسه نمد روغن ریزی سمند ای اف 7 علت روغن ریزی گیربکس پراید علت روغن ریزی گیربکس 206 علائم روغن ریزی گیربکس عیب یابی نشتی روغن خودرو زمان تعویض کاسه نمد خودرو ایرادات گیربکس اتوماتیک مهمترین ایرادات گیربکس آموزش عیب یابی خودر

روغن‌های دنده نقشی مشابه روغن‌موتور دارند و از گیربکس دیفرانسیل و دستی محافظت می‌کنند. درنهایت، روغن‌های دنده به هر دو بخش حیاتی اجازه می‌دهند تا وظایف خود را به‌طور مؤثر انجام دهند. با پایین بودن سطح روغن، روغن‌کاری مناسب تمام قطعات متحرک ممکن است رخ ندهد، این می‌تواند منجر به آسیب دیدن این قطعات شود. اکثر خودروهای اتوماتیک مدرن راه آسانی را برای بررسی سطح روغن گیربکس در اختیار شما قرار می‌دهند، اما برخی از آن‌ها ممکن است برای عمر وسیله نقلیه دشوارتر یا “آب‌بندی” شوند.

تعمیر و نگهداری h30 cross تعمیر و نگهداری ال 90 تعمیر و نگهداری برلیانس تعمیر و نگهداری پراید تعمیر و نگهداری پژو 206 تعمیر و نگهداری خودرو آموزش مکانیک خودرو آموزش نکات فنی خودرو زمان تعویض روغن موتور

برای وسایل نقلیه‌ای که یک میله اندازه‌گیری در زیر کاپوت قرار دارد، این کار می‌تواند بسیار آسان باشد. ابتدا مطمئن شوید که موتور شما پس از یک رانندگی کوتاه گرم است، خودرو را در پارک قرار دهید (در بررسی سطح مایعات با موتور روشن مراقب باشید زیرا موتور شما ممکن است کاملاً داغ باشد). میله را بردارید، روغن اضافی را با پارچه پاک‌کنید، دوباره میله را داخل آن قرار دهید و دوباره آن را بردارید. اگر روغن دنده تیره یا شنی به نظر می‌رسد، باید تعویض شود. با استفاده از راهنمای قطعات ما می‌توانید نوع روغنی که برای خودروی شما توصیه می‌شود را بیابید.

برخی از گیربکس‌ها و دیفرانسیل‌ها دارای شاخه‌های پرکننده هستند، این برای بررسی سطح روغن و شارژ کردن استفاده می‌شود، اگر نمی‌توانید سطح روغن خود را بررسی کنید، آن را برای بازرسی با مکانیک محلی خود از طریق مکانیک یاب ما رزرو کنید.

چرا گیربکس من در حالت خنثی صدا ایجاد می کند؟

صداهای گیربکس در حالت خنثی، یک مشکل داخلی مانند سایش مکانیکی را نشان می دهد که ممکن است نیاز به تعویض اجزای مختلف داشته باشد. قطعات رایجی که فرسوده می‌شوند عبارت‌اند از یاتاقان‌ها، مخروط‌ها و چرخ‌دنده‌ها.

چرا بوی سوختگی از گیربکس می‌آید؟

اگر گیربکس یا دیفرانسیل شما بوی روغن در حال سوختن آن را می دهد، ممکن است نشت روغنی داشته باشید که از یک مهروموم قدیمی روغن گریه می کند. به راهروی خود نگاهی بیندازید تا ببینید آیا روغن قرمز وجود دارد یا بهتر، به زیر خودرو خود برای نشت روغن نگاهی بیندازید. واشر و مهروموم را می‌توان با استفاده از راهنمای قطعات ما سفارش داد.

یکی دیگر از دلایل رایج این بو گرم شدن بیش‌ازحد گیربکس در اثر روغن‌کاری نامناسب است. اگر روغن خیلی قدیمی باشد و نتواند به‌درستی روغن‌کاری کند، این به‌نوبه خود باعث گرم شدن بیش‌ازحد اجزای فلزی و سوختن روغن می‌شود. جایگزینی با روغن جدید ممکن است به این مشکل کمک کند.

اگر واشر یا مهروموم نیاز به تعویض دارد، توصیه می‌کنیم تعمیرات توسط یک متخصص انجام شود، مکانیک یاب ما را امتحان کنید تا یکی را در نزدیکی پیدا کنید.

آیا می‌توانید از تعویض گیربکس جلوگیری کنید؟

این امکان وجود دارد اما شما باید به‌دقت به ماشین خود توجه کنید. مواظب محل پارک خود باشید تا هر گودال و لکه‌ای وجود داشته باشد، معمولاً به دلیل نشت مایع انتقال ایجاد می‌شوند. همچنین مطمئن شوید که مایع گیربکس خودرو به‌طور منظم چک می‌شود.. به یاد داشته باشید که همیشه این کار رازمانی انجام دهید که خودرو در دمای کارکرد قرار دارد زیرا مایعات در هنگام گرم شدن منبسط می‌شوند و در هنگام سرد منقبض می‌شوند.

کارستان

ممکن است شما دوست داشته باشید
2 نظرات
  1. سعید می گوید

    صدباریک مطلب روتکرارمیکنید خلاصه مفیدتوضیح بده وسط کارم ولش میکنیم انشاکه نیستش

  2. حمید می گوید

    خیلی زیاد نوشتی اصلا نفهمیدم چی گفتی چرا درست اصل مطلب رو نمیگی

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.