چه نوع رینگی برای چه خودرویی مناسب است ؟

0

چگونگی انتخاب رینگ مناسب برای خودرو ؟

آیا به دنبال رینگ های جدید برای ماشین خود هستید اما نمی دانید چه نوع رینگی را و چه سایزی را خریداری کنید ! تنوع بسیار بالا در سایز، نوع رینگ و برندهای متفاوت در بازار باعث می گردد تا شما دچار آشفتگی شوید و ندانید که چه رینگی برای خودروی شما مناسب است.

در این مقاله، ما به شما کمک می کنیم تا مجموعه کاملی از رینگ ها را بشناسید تا به راحتی بتوانید آن را برای وسیله نقلیه خود انتخاب کنید.  ما در مورد عوامل مختلفی که باید هنگام تصمیم گیری در نظر بگیرید صحبت خواهیم کرد و چند مدل رینگ را نیز به شما معرفی می کنیم. بنابراین بهتر است برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد نحوه انتخاب رینگ مناسب خودرو، ادامه مطلب را بخوانید!

 رینگ استیل چیست تفاوت رینگ فولادی با رینگ آلومینیومی مشخصات رینگ آلومینیومی انواع رینگ اسپرت بهترین رینگ اسپرت ایرانی رینگ لاستیک چیست رینگ مناسب پژو 206 رینگ مناسب پراید قیمت رینگ صلیبی رینگ فابریک ال۹۰ خرید رینگ اسپرت خودرو قیمت رینگ اسپرت پژو پارس تعمیر و نگهداری خودرو دانستنی های فنی خودرو انتخاب رینگ و لاستیک آدرس فروشگاه لاستیک در تهران

رینگ خودرو چیست ؟

رینگ به عنوان ساختار اصلی چرخ خودرو شناخته می شود که تایرها بر روی آن سوار می شوند. رینگ سایزهای و نوع های مختلفی دارد که در انتخاب و خرید آن باید بسیار دقت کرد.

در انتخاب رینگ خودرو باید به چه نکاتی توجه کنیم ؟

خودروسازان رینگ های فابریکی را با سایز استاندارد بر روی خودرو قرار می دهند که ممکن است با مرور زمان نیاز به تعویض آن باشد که یا دچار آسیب گشته یا برای بهبود ظاهر و یا اسپرت کردن آن صورت می گیرد.

تعویض رینگ‌های خودرو برای دوستداران خودرو و افرادی که به ظاهر خودروی خود بسیار اهمیت می دهند، بسیار جذاب است. رینگ‌های خودرو برای بهبود عملکرد لزوماً نیازی به تغییر ندارند مگر اینکه دچار آسیب شده باشند. در واقع تعویض رینگ اغلب به دلیل بهبود ظاهر خودرو تغییر می‌کند و یا با پهن کردن یا اسپرت کردن لاستیک ، این اتفاق صورت می گیرد که به بهبود عملکرد کمک خواهد کرد.

وقتی نوبت به انتخاب رینگ‌های مناسب می‌رسد، باید در نظر بگیرید که می‌خواهید خودروی شما چه ظاهری را داشته باشد. قبل از انتخاب رینگ برای ماشین خود، موارد زیادی را باید در نظر داشته باشید، برخی از مهم ترین نکاتی که باید در نظر بگیرید: اندازه رینگ ها با سایز استانداری که شرکت خودروساز توصیه کرده است، رنگ ، سبکی که به بهترین وجه با ماشین شما و شخصیت شما مطابقت داشته باشد و غیره از مواردی هستند که باید در هنگام خرید رینگ در نظر بگیرید.

نوع و جنس رینگ های خودرو :

رینگ استیل چیست تفاوت رینگ فولادی با رینگ آلومینیومی مشخصات رینگ آلومینیومی انواع رینگ اسپرت بهترین رینگ اسپرت ایرانی رینگ لاستیک چیست رینگ مناسب پژو 206 رینگ مناسب پراید قیمت رینگ صلیبی رینگ فابریک ال۹۰ خرید رینگ اسپرت خودرو قیمت رینگ اسپرت پژو پارس تعمیر و نگهداری خودرو دانستنی های فنی خودرو انتخاب رینگ و لاستیک آدرس فروشگاه لاستیک در تهران

در بازار تجهیزات مربوط به خودرو شاهد وجود جنس های مختلفی از رینگ هستیم، اما دو نوع آن همچون ؛ آلومینیومی و استیل از جنس هایی هستند که بیشتر در بازار به چشم می خوردند.

 رینگ آلیاژ آلومینیومی:

هم از ظاهری زیبا برخوردار است و هم می تواند کارآیی بالا داشته باشد. این جنس از رینگ دارای وزنی سبک است و طرفداران زیادی نیز دارد.

رینگ استیل:

از وزنی بالاتر از رینگ آلومینیومی برخوردار است و بیشتر مناسب خودروهایی است که بطور روزمره استفاده نمی گردد. این نوع رینگ از استحکام بالایی نیز برخوردار است و طول عمر خوبی نیز دارد.

چگونه رینگی با استایل مناسب برای ماشین خود انتخاب کنیم ؟

انتخاب سبک مناسب ، بر اساس ظاهری است که می خواهید خودرویتان داشته باشد. بطور مثال: رینگ اسپرت، رینگ کلاسیک ، رینگ معمولی و غیره هر کدام دارای سبکی متفاوت هستند که همچنان باید با نوع خوردوی شما هم خوانی داشته باشند .

انتخاب سایز رینگ‌ مناسب نیز به این معنی است که از محدوده چرخ و سایز لاستیک‌هایتان خارج نگردد و براساس استانداردی که سازندگان خودرو در نظر گرفته اند، باشد و حتما باید با سایز لاستیک های خودرویتان تطابق داشته باشند. پس بهتر است بدانید قطر استاندارد چرخ خودرویتان چقدر است تا ایده بهتری از رینگ هایی که می خواهید تهیه کنید را داشته باشید.

همانطور که گفته شد، بسیاری از افراد برای اسپرت کردن خودرو به تعویض رینگ روی می آوردند. که در ادامه درباره مزایا و معایب آن بیشتر صحبت خواهیم کرد.

مزایا و معایب تعویض رینگ برای اسپرت کردن خودرو

عمر تایر خودرو عمر تایرهای چهار فصل افزایش طول عمر لاستیک راه های افزایش عمر لاستیک آموزش نکات فنی خودرو دانستنی های مکانیک خودرو

همانطور که در بالا به آن اشاره شد، یکی از دلایلی که افراد به تعویض رینگ روی می آورند، اسپرت کردن آن و دادن ظاهری متفاوت و زیبا به خودرو است. این کار در بین جوانان بسیار رایج است و البته برای شرکت در مسابقات اتومبیلرانی نیز کاربرد دارد. اسپرت کردن رینگ که با سایز لاستیک نیز تطابق دارد باعث عملکرد بهتر در فرمان پذیری خودرو در مسیرهای مسابقات می گردد.

اما باید گفت که همین تغییر سایز رینگ یا اسپرت کردن رینگ می تواند معایبی نیز به همراه داشته باشد که شاخص ترین آن افزایش مصرف سوخت خودرو و کاهش عملکرد در رانندگی روزمره است. البته با اسپرت و پهن کردن رینگ دچار مشکلات دیگری نیز خواهید شد. به همین دلیل متخحصصان حوزه خودرو توصیه می کنند که حتماً از سایز استاندارد برای خرید رینگ و لاستیک خود استفاده کنید تا بهترین عملکردها را در رانندگی تجربه کنید.

تفاوت رینگ و قالپاق در چیست ؟

قالپاق خودرو چیست ؟ قالپاق یک دیسک تزئینی است که که روی چرخ قرار می گیرد و قسمت مرکزی آن را می پوشاند. برای پوشاندن توپی و بستهای چرخ و برای کاهش تجمع آلودگی و رطوبت استفاده می شود که البته در ایران بیشتر برای تزئین خودرو مورد استفاده قرار می گیرد.

همانطور که تا به اینجا متوجه شدید رینگ نقشی مهم را در خودرو ایفا می کنند به این دلیل که تایر بر روی آن نصب می گردد، اما قالپاق بیشتر برای تزئین تایر استفاده می گردند.

در انتها باید به این نکته نیز اشاره کنیم که حتما برای شما این سوال پیش آمده که با خرید رینگ که قطعاً قیمت بالایی نیز در بازار دارند، چگونه از دزدیده شدن آنها و همچنین تایر خود جلوگیری کنیم ؟ باید گفت که شما می توانید با استفاده از قفل رینگ از به سرقت رفتن رینگ و لاستیک خود جلوگیری کنید.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.