سیستم ترمز ضد قفل در برف چگونه عمل می کند؟

0

سیستم ترمز ABS به عنوان یک تکنولوژی پیشرفته در بسیاری از خودروهای جدید به شمار می‌آیند.
در واقع علیرغم اینکه این سیستم‌ها در دهه ۱۹۷۰ پیشگام بودند، تا اوایل دهه ۹۰، رایج‌تر شده و از محبوبیت بیشتری برخوردار شدند.

در اوایل به آن‌ها به عنوان یک مزیت و گزینه اضافی در بسیاری از خودروها نگاه شد، اما به مرور توسعه آن‌ها موجب انقلابی در صنعت ایمنی شد.
ابعاد جدیدی از سیستم‌های ترمز ABS به همراه رینگ ای بی اس، موجب شد تا حفاظت از رانندگان به ویژه در طی ماه‌های زمستانی به عنوان یک مزیت غیرقابل انکار باشد.

رانندگی در شرایط برف و یخ، یکی از مهم‌ترین چالش‌های رانندگان در این شرایط است.
به این معنی که هرگونه حرکت ناگهانی مانند چرخاندن فرمان، می‌تواند موجب از دست رفتن کشش و کنترل وسیله نقلیه شما در این شرایط شود.

ترمز ABS قادر بود تا در هنگام رانندگی در برف و یخ، ایمنی بیشتری برای رانندگان ایجاد کند، آنچنان که وجود آن برای اکثر رانندگان، معجزه‌آور است.

در یک وضعیت خطرناک، این سیستم باعث شده تا چرخ‌های جلو به سرعت متوقف شوند و در عین حال نگرانی از بابت تعادل موردنیاز وجود نداشته باشد، این شبکه ایمنی می‌تواند به عنوان یک مورد باعث صرفه‌جویی در هزینه‌ها شود.

می‌توان گفت که ترمزهای ضد قفل یک معجزه مهندسی مدرن هستند که شرایط را برای رانندگی مطلوب می‌سازند.
هر چند وجود آن‌ها در خودرو باعث نمی‌شود که شما به هر سبکی که مایل هستید، رانندگی کنید، تنها به این دلیل که از وجود و عملکرد سیستم ترمز در اتومبیل خود اطمینان دارید.
خطرات ناشی از رانندگی با سیستم ضد قفل معیوب باید جدی گرفته شود.

سیستم ترمز چگونه کار می‌کنند؟

ترمز ABS به شما امکان می‌دهد تا از حداکثر فشار ترمز در هر چهار چرخ استفاده کنید.
این قابلیت توسط سنسورهای سرعت در هر گوشه از چرخ‌ها امکان پذیر می‌شود، به صورتی که سرعت چرخش چرخ‌ها را اندازه‌گیری می‌کند، به این ترتیب کنترل‌کننده می‌تواند میزان چرخش و سرعت هر یک از چرخ‌ها را به کامپیوتر انتقال دهد و نیروی مازاد را در تمام چرخ‌ها توزیع کند.

در یک جاده پوشیده شده از برف که در آن کشش و اصطکاک به میزان بسیار کمی وجود دارد، سیستم ترمز ضد قفل قادر به متوقف کردن خودرو به صورت کنترل شده است، تا جایی که به رانندگان امکان می‌دهد تا در طول فرایند ترمز و توقف خودرو، آن را هدایت کنند.

حقیقتی که وجود دارد این است که هنگام ترمز، وزن اتومبیل به سمت چرخ‌های جلویی متمایل می‌شود، بنابراین کنترل آن‌ها در اولویت قرار دارد.
در صورتی که چرخ‌های جلو بیش از حد بچرخند، هدایت کردن اتومبیل کار سختی خواهد بود.
علاوه بر آن زمانی که چرخ‌ها در شرایط لغزنده قفل شوند، راننده قادر به رام کردن خودروی خود نخواهد بود. مهم‌ترین ویژگی ترمزهای ABS این است که با کنترل کردن چرخش چرخ‌ها موجب توقف خودرو می‌شوند.

همچنین این ویژگی به رانندگان اجازه می‌دهد تا به جای فشار بیش از حد بر روی پدال ترمز، روی فرمان تمرکز کنند.
با توجه به اینکه بسیاری از رانندگان در شرایط اضطراری، با ترمز به نحوه درست برخورد نمی‌کنند، ترمزهای ضد قفل به عنوان یک سیستم ایمنی قابل توجه، برای بسیاری از رانندگان مزایای بی‌شماری را به ارمغان آورده است.

بهترین عملکرد در شرایط زمستانی

هنگام نزدیک شدن به تقاطع و یا علامت‌های توقف، بهتر است که سرعت خود را کاهش دهید.
برای اولین گام می‌توانید پای خود را از پدال گاز بردارید، در این حالت نیاز کمتری به توقف شدید و استفاده از ترمز ABS خواهید داشت. این کار موجب می‌شود تا خطر ریسک چرخش خودرو به طرز قابل توجهی کاهش یافته و در توقف خودرو بهتر عمل کنید.

حفظ کنترل در رانندگی

به یاد داشته باشید که شرایط برفی، کاهش دما و باد می‌تواند در عملکرد خودروی شما در هنگام توقف تاثیر بگذارد.
اگر احساس می‌کنید که رانندگی با سرعت بالا موجب مشکل می‌شود، بهتر است شتاب اتومبیل را کاهش دهید تا بدون نیاز به ترمز ABS قادر به کنترل وسیله نقلیه خود باشید.

به یاد داشته باشید که در شرایط جاده‌ای با آب و هوای برفی، با سرعت بالا رانندگی نکنید. رانندگی با سرعت بیش از حد در دمای پایین می‌تواند ماژول کنترل سیستم ترمز ضد قفل شما را مختل کند.

در فاصله بسیار نزدیک به اتومبیل‌های دیگر رانندگی نکنید، در این صورت در شرایط برفی قادر خواهید بود تا زمان بیشتری برای توقف در اختیار داشته باشید.
حتی در شرایط آب و هوایی مناسب توصیه می‌شود که حداقل سه ثانیه با اتومبیل جلویی فاصله خود را حفظ کنید، به همین دلیل بهتر است که در شرایط برفی، این زمان را تا شش ثانیه افزایش دهید، هر چند این زمان بسته به شرایطی است که در آن رانندگی می‌کنید.

روش صحیح استفاده از سیستم ترمز ضد قفل

ترمز ABS، یک قطعه پیشرفته است که یکی از مهم‌ترین سیستم‌های ایمنی راه‌اندازی سیستم‌های ایمنی در خودرو به شمار می‌آید.
به یاد داشته باشید که فشار اعمال شده شما بر روی پدال ترمز به صورت یکسان باشد و اجازه ندهید که این سیستم با فشار معمولی کار کند.
زمانی که سر و صدای بیش از حد و یا لرزش را در خودروی خود می‌شنوید، می‌توانید ابتدا نگاهی به سیستم ترمز خود بیندازید.

برای یک خودرو با سیستم ترمز معمولی سخت خواهد بود که بر روی زمین‌های یخی کار کند، با این حال ترمز ضد قفل ویژگی‌هایی ارائه می‌دهد که می‌توانید به راحتی با بهره‌مندی از آن‌ها به راحتی به توقف برسید.

سیستم ترمز ضد قفل به همراه رینگ ABS بیش از آنچه فکر کنید، برای یک اتومبیل مفید است.
این قطعه به عنوان ستون فقرات اتومبیل، نسبت به سایر سیستم‌های ایمنی محسوب می‌شود.

ویژگی‌های کنترل کششی ترمز ABS، به عنوان یک قطعه الکترونیکی برای سنسورهای سرعت و به عنوان توانایی آن‌ها در کاهش هر چرخ، عمل می‌کند.
کنترل ثبات الکترونیکی با استفاده از تکنولوژی یکسان برای حفظ خودرو در یک جهت امن، بسیار مفید واقع می‌شود. در زمستان، سیستم‌های کشش و کنترل ثابت در مقایسه با فصل‌های دیگر، به علت شرایط هوایی و دمای پایین، عملکرد پایینی از خود نمایش می‌دهند.

با توجه به مزایای ارائه شده توسط ترمز ABS در شرایط برفی، نکته‌ای که وجود دارد این است که پیش از اقدام به رانندگی در این شرایط آب و هوایی، از ابتدا از سالم بودن این قطعات اطمینان حاصل کنید و سپس به رانندگی بپردازید، در این صورت قادر خواهید بود تا از بسیاری از احتمالاتی که ممکن است پیش آید، جلوگیری کنید.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.