محمدرضا شهبازی مجری برنامه پاورقی کیست + عکس و بیوگرافی

0

محمدرضا شهبازی ، اینستاگرام محمدرضا شهبازی ، برنامه پاورقی ،مجری برنامه پاورقی کیست ،محمدرضا شهبازی و خانواده

محمدرضا شهبازی مجری برنامه پاورقی و برنامه سید خندان شبکه دو بوده که با این برنامه به شهرت رسیده است او متاهل بوده و دارای دو فرزند پسر است .
محمدرضا شهبازی فیلمانمه سریال وضعیت زرد را هم نوشته است وی اولین تجربه مجری گری خود را به صورت حرفه ای با این برنامه اغاز کرده است و بیشتر در زمینه طنزپردازی فعالیت داشته است در این صفحه صفحه به بیوگرافی محمدرضا شهبازی مجری برنامه پاورقی شبکه دوم خواهیم پرداخت و همچنین  پیج اینستاگرام و عکس و تصاویر و مصاحبه و عکس های محمدرضا شهبازی طنزپرداز و بازیگر را اماده کرده ایم.

بیوگرافی محمدرضا شهبازی

 محمدرضا شهبازی مجری پاورقی  مجری برنامه پاورقی  بهترین برنامه صدا و سیما  بیوگرافی بازیگران  بهترین مجری معروف  بیوگرافی مجری تلویزیون

محمدرضا شهبازی از بازیگران و مجریان کشورمان بوده که سابقه همکاری با شبکه افق و شبکه دوم سیما و بازیگری را در کارنامه دارد.

او متولد دهه شصت بوده و در عرصه مجریگری و بازیگری فعالیت دارد.

شروع کار با طنز نویسی

او میگوید اولین جرقه نویسندگی طنز من در دوران دبیرستان اغاز شد که یک متن طنز را نوشتم و به تابلو اعلانات زدم و یکی از دوستانم مسخره ام کرد و به همین دلیل تصمیم گرفتم برای رو کم کنی به صورت حرفه ای این کار را ادامه دهم و اگر موفق میشدم هم خودم پیشرفت میکردم و هم دوستم به من افتخار میکرد و دیگه من را مسخره نمیکرد و به این نتیجه میرسید که تمسخرش اشتباه بوده است.

اولین تجربه نویسندگی

اولین تجربه نویسندگی محمدرضا شهبازی در مورد رهبر انقلاب بوده است و دو کتاب ماهبندان و آقازاده عزیز را نشوشته است که درباره سفر رهبر انقلاب به خراسان شمالی بوده است او میگوید که سعی کردم در این کتاب کمی هم از طنز استفاده کنم که خواننده خسته نشود.

او میگوید کتاب آقازاده عزیز هم گزیده ای از طنزهای مطبوعاتیم هست که بین سالها ۸۷ تا ۹۲ توی سایتها و نشریات مختلف نوشتم. البته برای اینکه خیلی هم تکراری نباشن، حدود ۳۰۰ تا پاورقی طنز هم به متنهای اون طنزهای قدیمی زدم که بانمک شده.

قعالیت در مجله راه راه

محمدرضا شهبازی میگوید فکر کردیم بچه‌های باشگاه طنز انقلاب اسلامی بغیر از کانال نیاز به جایی دارند که طنزهای جدی‌ترشون اونجا منتشر بشه. البته مجله هم هست ولی خب آنلاین و بروز نیست. سایت امکان واکنش به موضوعات روز رو داره که در حوزه طنز مطبوعاتی چیز مهمیه.

مجله راه راه هم یکی دیگه از خروجی‌های باشگاه طنز انقلاب اسلامیه. تقریبا تمام مطالب مجله هم توسط اعضای باشگاه نوشته میشه که همگی در باشگاه آموزش دیدند. بخش پیشخوان سایت نشریات باشگاه رو که فعلا منحصر به مجله راه راه هست و البته در آینده نزدیک دو سه تا نشریه جمع و جور و الکترونیکی دیگه هم بهش اضافه میشه رو نمایش میده. بخش کاریکاتور و طنز صوتی و ویدئویی هم داریم. تبلیغات طنز رو هم که خودتون اشاره کردید. از طریق منو هم میشه به دسته بندی های قالبی و موضوعی مطالب قبلی دست پیدا کرد.

برنامه پاورقی

برنامه «پاورقی» یکی از تولیدات جدید شبکه دو سیما است که با هدف شفاف سازی ابعاد اخبار منتشر شده در فضای مجازی با زبان طنز پخش می شود. «پاورقی» با استفاده از زبان طنز لایه های پشت اخبار و افراد مرتبط با رویدادهای فضای مجازی را نشان می دهد و سعی می کند اخبار و رویدادهای روزانه را بدون پیچیدگی های رسمی و زبانی مرور کند.

 

«پاورقی» در 26 قسمت به تهیه کنندگی جواد فتحی و اجرای محمدرضا شهبازی شنبه تا سه شنبه حوالی ساعت 20 از شبکه دو سیما پخش می شود. جواد فتحی تهیه کننده و کارگردان «پاورقی» گفت: در این برنامه به اخباری می پردازیم که در رسانه ها و رسانه های رسمی مطرح نشده و عمدتاً مربوط به فضای مجازی است. اخبار مرتبط با شخصیت‌های سیاسی، ورزشکاران، هنرمندان چه در داخل و چه در خارج از ایران همواره مورد توجه عموم مردم است که در «پاورقی» به آن پرداخته شده است.

فیلمنامه نویسی محمدرضا شهبازی

«محمدرضا شهبازی»، طنز پرداز، روزنامه‌نگار و نویسنده، بازیگردانی و مدیریت تولید فیلمنامه سریال وضعیت زرد را برعهده دارد. او علاوه بر این حضور موثر در سریال «وضعیت زرد» به عنوان یکی از طنز پردازان برنامه «لیچار» را در فضای مجازی تولید می‌کند. کتاب‌های «لانگ شوت»، «ماه‌بندان» «ترجیحا مجرد با روابط عمومی بالا» و … از آثار پرمخاطب این نویسنده است که هم اکنون در پیشخوان کتاب‌ فروشی‌ توزیع می‌شود.

او درباره فیلمنامه اش میگوید مهمترین مولفه، ساختار شوخی است نه «لوکیشن محدود بودن». در ایران این گونه را با تمام اقتضائات ساختاری خیلی تجربه نکردیم و دلیلش این است که ما قبل از این هم «استندآپ» در ایران نداشتیم. «سیتکام» از منظر ساختار شوخی به استندآپ نزدیک است. در ساختار «استندآپ» شما کاشت، داشت و برداشت دارید. یک شوخی را می‌کارید، تکرارش می‌کنید و در موقعیت بعدی خنده را از تماشاگر می‌گیرید، این ساختار استندآپ است. ما در «وضعیت زرد» تمامی قواعد سیتکام را رعایت کردیم، فقط لوکیشین محدود بودن را به عنوان پیش‌فرض ساختاری استفاده نکردیم. حتی‌قاب‌بندی‌ها، رنگ‌بندی‌ها، دکوپاژها و حرکت دوربین ما به سیتکام نزدیک است و مهمتر مسئله این است که در فیلمنامه و شخصیت‌پردازی، نسبت شخصیت‌ها باهم از فرمول شوخی‌ها سیتکامی تبعیت می‌کند.

من این کار را سیاسی نمی‌بینم. من این کار را مماس با روزگار و شرایط فعلی می‌بینم. ما در روزگاری نفس می‌کشیم که سرگرمی‌سازترین پلت‌فرم‌ها مثل «اینستاگرام» را که باز می‌کنیم چه چیزی می‌بینیم، پست‌هایی درباره سیاست.

به سراغ تلویزیون می‌رویم، سیاست، شبکه‌های ماهواره‌ای، سیاست. ما در روزگاری زندگی می‌کنیم که حضورمان در المیپک هم سیاسی است. یعنی «کیمیا علیزاده» که سهمیه المپیک دریافت نکرده، در تیم پناهجویان در مقابل ایران قرار می‌دهند، بلی…، این اتفاق کاملا سیاسی است. اما از نظر من «وضعیت زرد» یک اثر اجتماعی است، چون بر اساس رخدادهای اجتماعی تاثیر گرفته از سیاست ساخته شده است.

آنچیزی که این دوستان ادعا دارند و ما اغلب با عنوان «سینمای اجتماعی» از دهان مبارکشان می‌شنویم، اجتماعی نیست. شما در اجتماع ایران بروید و ببیند که برای مثال آیا صلوات فرستادن چیز عجیبی است!؟ در کدام فیلم اجتماعی صلوات فرستادن دیده‌اید؟ برق می‌آید، مردم صلوات می‌فرستند، درب مترو بسته است و بازنمی‌شود، ناگهان باز می‌شود و مردم صلوات می‌فرستند، ربطی به طبقه اجتماعی خاصی هم ندارد. ۸۰ درصد مردم ایران صلوات فرستادن، بخشی از زیستشان است و در مقابل رخدادهای غیرمترقبه مثل بازشدن ناگهان درب مترو صلوات می‌فرستند.

از آن فرد ثروتمندی که به تله‌کابین توچال می‌رود تا زائر حرم عبدالعظیم حسنی که تفریحش خوردن فلافل در این شهر زیارتی است، هر دو نفر با این شاخصه‌ها وقتی در خطر قرار می‌گیرد واکنش مشابه دارند. برق تله‌کابین قطع شود، می‌گوید «یاابالفضل»، زائر عبدالعظیم حسنی هم وقتی با حرکت سریع یک خودرو و صدای بوق شدید مواجه شود، حتما می‌گوید «یاابالفضل».

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.