قویترین و سریعترین خودرو تولیدی با گیربکس دستی

0

نسخه مدرن کُنیگ‌سِگ CC8S

20 سال قبل، شرکت کنیگ‌سگ مدل CC8 را تولید کرد و حالا بعد از گذشت این مدت، سوپراسپرتی با نمای رترو مدرن به آن ادای احترام می‌کند. این شرکت طراحی خارجی را درست مانند نمونه 2002 شکل داده و تنها تغییراتی در چراغ‌های جلو و عقب و سپر‌ها ایجاد کرده است.

اطلاعات کامل و دقیق در خصوص خودرو CC850 بسیار کم منتشر شده اما شنیده‌ها حاکی از این است که پیشرانه 8 سیلندر 5 لیتر توئین توربو یسکو (جسکو) بر روی این خودرو قرار دارد. خروجی این پیشرانه با سوخت E85 برابر با 1385 و با سوخت معمولی 1185 اسب‌بخار قدرت و 1385 نیوتن‌متر گشتاور خواهد بود. جالب می‌شود بدانید وزن خودرو CC850 نیز 1385 کیلوگرم عنوان شده که با قرار گیری در کنار دو عدد دیگر به این نتیجه می‌رسید که کنیگ‌سگ به این عدد علاقه خاصی دارد.

اما نکته بسیار جالب خودرو کُنیگ‌سِگ CC8S بعد از اعداد و ارقام پیشرانه به سیستم انتقال قدرت آن است. همانند پیشرانه، گیربکس مدل یسکو ( جسکو ) نیز بر روی این خودرو نصب شده که از نوع 9 سرعته لایت اسپید است اما زمانی به عکس‌ها و ویدئو کابین نگاه می‌کنید، گیربکس دستی 6 سرعته را در کنسول میانی پیدا خواهید کرد.

این جدیدترین فناوری در زمینه گیربکس است که بر روی CC850 قرار گرفته و به اختصار TWMPAFMPC یا The World’s Most Powerful And Fastest Manual Production Car نامیده می‌شود.

کریستین فن کنیگ‌سگ مدیرعامل این شرکت می‌گوید: «این درست مانند گیربکس دستی خودروهای معمولی عمل می‌کند. یک پدال کلاچ مسئولیت درگیر و آزاد کردن دنده‌ها را دارد و شما می‌توانید با یک لیور آنها را تعویض کنید. مانند هر خودرو دنده دستی دیگر زمانی که پایتان را به اشتباه از روی پدال کلاچ بر دارید خودرو به جلو می‌پرد و خاموش می‌شود.

اما در عین حال شما می‌توانید آن را در وضعیت اتوماتیک قرار دهید تا مانند یک گیربکس اتوماتیک کامل عمل کند. به این سیستم Kess یا Koenigsegg Engaged Shift میگویند. اگر پیش خودتان سوال پرسیدید که آن 3 دنده دیگر چه شد؟ جواب این است که بنا به مود رانندگی که توسط راننده انتخاب می‌شود آن 3 دنده دیگر در حالت اتوماتیک وارد مدار می‌شود.»

در مورد پرفورمنس و عملکرد خودرو کُنیگ‌سِگ CC8S که به تازگی معرفی شده اطلاعاتی در دسترس نیست و باید منتظر تست و بررسی‌ها بمانیم. اگر به نام خودرو دقت کرده باشید CC8 نشانگر همان نمونه قدیمی است و آن 50 که کوچکتر نوشته می‌شود نشانگر تعداد تولید این خودرو است. تنها 50 دستگاه از این خودرو که احتمالا تا الان به فروش رفته‌اند به مناسبت تولید 50 سالگی کریستین ساخته خواهد شد. قیمت این خودرو که در رویداد پبل‌بیچ رونمایی شد مشخص نشده است.

اتومبیل فارسی

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.