چگونه از روغن‌سوزی خودرو جلوگیری کنیم؟

0

موتور خودرو می‌تواند دچار مشکلات مختلفی شود که یکی از شایع‌ترین مشکلات قلب تپنده خودرو، روغن‌سوزی است. آیا تابه‌حال خودروی شما با روغن‌سوزی مواجه شده است؟ برای رفع این مشکل چقدر هزینه کردید؟

روغن‌سوزی موتور چه آسیب‌های دیگری به خودروی شما وارد کرده است؟ همیشه بهترین راه درمان، پیشگیری است؛ خودرو بانک به شما پیشنهاد می‌کند به‌جای حل مشکل روغن‌سوزی خودرو به جلوگیری از روغن‌سوزی خودرو بپردازید تا استهلاک و هزینه تعمیر و نگهداری خودرو شما کمتر شود.

رنگ دود روغن سوزی چطوریه رفع روغن سوزی موتور علائم روغن سوزی علت روغن سوزی ماشین هزینه تعمیر روغن سوزی 206 علت روغن سوزی خودرو چیست هزینه تعمیر روغن سوزی پراید هزینه تعمیر روغن سوزی 405 علت روغن سوزی پراید علت روغن سوزی سمند آدرس تعمیرگاه های تهران آموزش تعمیر خودرو آموزش عیب یابی خودرو آموزش مکانیک خودرو

1.روغن‌موتور با کیفیت انتخاب کنید

روغن‌سوزی به سوختن روغن‌موتور همراه با سوخت گفته می‌شود و این اتفاق باعث کاهش سطح روغن‌موتور می‌شود و با کاهش سطح روغن‌موتور، قطعات موتور دچار اصطکاک می‌شوند. اصطکاک بین قطعات موتور علاوه بر کاهش سطحروغن، زمانی که از روغن‌موتور مناسب خودروی خودتان استفاده نکنید هم اتفاق می‌افتد.اگر روغن موتور مصرفی، مناسب خودروی شما نباشد و ویسکوزیته روغن مصرفی شما با مقدار ویسکوزیته مشخص شده در دفترچه راهنمای خودرو برابر نباشد، خودرو شما به روغن‌سوزی می‌افتد و آسیب‌های جدی به قطعات داخلی خودرو وارد می‌شود؛ به همین منظور بهتر است از روغن موتورهای مورد تایید کمپانی خودرو سازی استفاده کنید.

2.با تعویض روغن‌موتور از روغن‌سوزی جلوگیری کنید

روغن‌موتور نقش روان‌کنندگی قطعات موتور را بر عهده دارد و به گفته کارشناسان و تعمیرکاران خودرو، بیشتر خودروهای فرسوده دچار روغن‌سوزی می‌شوند؛ مگر اینکه شما هم جز آن دسته از رانندگانی باشید که روغن‌موتور را به‌موقع تعویض نمی‌کنید و تا روشن شدن چراغ چک خودرو صبر می‌کنید. تعویض نکردن به موقع روغن‌موتور باعث کاهش کیفیت روغن‌موتور می‌شود و خودرو دچار روغن‌سوزی می‌شود. اگر خودروی شما به روغن‌سوزی بیفتد و قطعات موتور آسیب ببینند، از قیمت راناپلاس شما کاسته می‌شود و هنگام فروش مجدد خودرو باید هزینه گزافی را متقبل شوید.

 شیلنگ بخار روغن چیست  تعویض شیلنگ بخار روغن 405  شیلنگ بخار روغن سمند  شیلنگ بخار روغن تیبا  علائم خرابی شیلنگ بخار روغن  دلایل خروج بخار روغن از موتور  علت بخار روغن  بخار کردن روغن پژو 405  دلایل بخار کردن موتور  علت بخار کردن روغن سمند  علت بخار کردن روغن موتور  کم کردن روغن پژو 206  علت کم کردن روغن پژو پارس  گرفتگی شیلنگ بخار روغن پراید  شیلنگ دو قلوی بخار روغن

3.تعویض به‌موقع فیلتر روغن، از روغن‌سوزی جلوگیری می‌کند

فیلتر روغن که وظیفه تصفیه روغن‌موتور را بر عهده دارد؛ با جذب آلودگی‌ها به عمر بیشتر روغن‌موتور و سلامت موتور کمک می‌کند. با گذشت زمان و جذب آلاینده‌ها، فیلتر روغن کثیف و مسدود می‌شود. پاسخ سوالاتی مثل چرا ماشین یاتاقان می زند، چرا ماشین به روغن‌سوزی می‌افتد؛ در عدم تعویض به موقع فیلتر روغن است. کارشناسان خودرو بانک به شما توصیه می‌کنند، هر زمانی که روغن‌موتور را تعویض می‌کنید، فیلتر روغن را هم عوض کنید.

4.در تعویض روغن موتور به برند آن وفادار بمانید

وفاداری به یک برند به این مفهوم است که مشتری در میان سیلی از برندهای مختلف برای یک محصول، همیشه از یک برند خاص خرید می‌کند که امروزه یکی از وظایف اصلی بازاریابان این است که به مشتریان خود وفاداری به برند را بیاموزند. یکی از وفادارترین مشتریان که به یک برند خاص عادت می‌کند و در صورت عوض کردن آن با مشکل مواجه می‌شود، موتور خودرو است. علت کم کردن روغن ماشین و روغن‌سوزی موتور، تعویض دائمی برند روغن‌موتور است؛ به همین دلیل کارشناسان خودرو پیشنهاد می‌کنند که برند روغن‌موتور را تعویض نکنید.

5.از باز کردن ترموستات خودداری کنید

ترموستات یکی از قطعات کاربردی موتور است که به نگه‌داشتن موتور در یک دمای خاص کمک می‌کند؛ اگر دمای موتور از حد استاندارد کمتر شود، غلظت روغن‌موتور زیاد می‌شود و اصطکاک بین قطعات افزایش می‌یابد. با افزایش دمای موتور، روغن رقیق می‌شود و خاصیت آن از دست می‌رود و خودرو به روغن‌سوزی می‌افتد. روغن‌سوزی موتور را با علائمی مثل خروج دود آبی و یا سفید از اگزوز، به مشام رسیدن بوی روغن سوخته، کم شدن مستمر سطح روغن، چرب شدن شمع‌ها و وجود روغن در دهانه اگزوز می‌توان تشخیص داد. کارشناسان خودرو بانک پیشنهاد می‌کنند از بازکردن ترموستات جدا خودداری کنید.

بهترین مکمل روغن قیمت انواع مکمل روغن معایب و مزایای مکمل روغن موتور مکمل روغن اس تی پی مکمل روغن stp آموزش مکانیک و برق خودرو آموزش تعمیر خودرو آموزش نکات فنی خودرو آموزش مکانیک خودرو

6.استفاده از مکمل‌های جلوگیری از روغن‌سوزی خودرو

مکمل رفع روغن‌سوزی که با روغن‌موتور مخلوط می‌شود و توان روانکاری روغن را افزایش می‌دهد، به کاهش دود اگزوز، عدم سوختن روغن، جلوگیری از تبخیر روغن، کاهش مصرف سوخت، جلوگیری از ایجاد رسوب و کنترل ویسکوزیته کمک می‌کند. بهتر است هنگام تعویض روغن از مکانیک خود بخواهید تا مقداری مکمل هم به روغن‌موتور بیفزاید.

7.عدم شستشوی موتور خودرو با استفاده از گازوئیل یا مواد مشابه

بیش از حد کثیف شدن موتور باعث می‌شود که هرگونه شکستگی و ترک خوردن آن از چشم دور بماند، خودرو دچار ایرادات اساسی شود؛ در این صورت افراد تصور می‌کنند که موتور خودرو عملکرد ضعیفی داشته و به یکدیگر توصیه می‌کنند چه ماشین هایی نخریم که موتور بی‌کیفتی دارند. برای رفع این مشکل کارشناسان خودرو پیشنهاد می‌کنند سالانه و با کمک روش‌های درست موتور خودرو را شستشو دهید. شستشوی غیراصولی و با استفاده از مواد شوینده‌ای مثل گازوئیل و شامپو باعث آسیب رسیدن به موتور خودرو، خراب قطعات برقی موتور و ازبین‌رفتن قطعاتی مثل دلکو و شمع‌ها شود.

روغن‌سوزی خودرو را جدی بگیرید

روغن‌سوزی خودرو جز آن دسته از معایبی است که باید هرچه سریع‌تر برای رفع آن به یک مکانیک خبره مراجعه کنید تا به خرابی‌های بیشتر موتور و هزینه گزاف تعمیر آن دچار نشوید. روغن‌موتور با روان کردن قطعات موتور وظیفه کاهش اصطکاک بین قطعات را بر عهده دارد. اگر این روغن وارد محفظه سیلندر شود و با بنزین بسوزد، خودروی شما دچار روغن‌سوزی می‌شود. روغن‌سوزی در موتور می‌تواند به دلایلی مثل خرابی یاتاقان، ساییدگی لاستیک گیت، خوردگی کاسه نمد، نشتی روغن از واشر سرسیلندر، خراب شدن رینگ پیستون و شکستگی بوش‌ها ایجاد شود و برای تعمیر آن باید هزینه زیادی را پرداخت کنید. بهتر است از روغن‌سوزی موتور جلوگیری کنید تا هزینه استهلاک خودروی شما کمتر شود.

منبع:خودروبانک

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.