راه تشخیص روغن سوزی چیست؟

1

عیب یابی و تعمیر خودرو / راه تشخیص روغن سوزی چیست؟

روغن سوزی خودرو از آن دست مشکلاتی است که می تواند به هزینه سنگین تعمیرات منتهی شود. با تشخیص به موقع می توان از هزینه های اضافه جلوگیری کرد.

هزینه تعمیر چقدر است و لوازم مورد نیاز برای تعمیر چه هستند؟

یکی از مشکلات موتورهای خودروهای بنزینی و دیزلی روغن سوزی است. روغن برای روغن کاری قطعات موتور و جلوگیری از برخورد فلز با فلز در خودرو استفاده می شود.

روغن سوزی چیست؟

علت روغن سوزی ماشین هزینه تعمیر روغن سوزی 206 علائم روغن سوزی هزینه تعمیر روغن سوزی پراید بهترین مکانیک تهران دود آبی نشانه چیست دلایل دود کردن موتور آموزش عیب یابی ماشین اجرت تعمیر موتور EF7

وقتی خودرو به روغن سوزی می افتد که روغن، وارد محفظه احتراق می شود و همراه با سوخت شروع به سوختن می کند. در موتور فضایی به نام محفظه احتراق وجود دارد که سوختن و احتراق بنزین و گازوئیل در این فضا انجام می شود.

شکستن رینگ پیستون از دلایل اصلی این مشکل است. به عبارتی دیگر در زمانی که فشار روغن کاهش یابد و با توجه به سوختن روغن، حجم آن کاهش یابد این مشکل پیش می آید.

بطور خلاصه، به خروج دود آبی رنگ از اگزوز خودرو، روغن سوزی می گویند. که دلیل اصلی آن کم شدن روغن موتورِ خودرو است.

در مورد خروج دود سیاه رنگ از اگزوز خودرو باید توجه داشت که اصطلاحا به علت خام سوختن بنزین این اتفاق می افتد.

اطلاع از میزان روغن موتورِ خودرو

تعمیر و نگهداری h30 cross تعمیر و نگهداری ال 90 تعمیر و نگهداری برلیانس تعمیر و نگهداری پراید تعمیر و نگهداری پژو 206 تعمیر و نگهداری خودرو آموزش مکانیک خودرو آموزش نکات فنی خودرو زمان تعویض روغن موتور

برای اطلاع از میزان روغن موجود در موتور خودرو باید به گِیج روغن رجوع کنیم. افراد عادی باید برای چک کردن میزان روغن موتور خودرو، خودرو را در مدت حدود یک ساعت خاموش کرده باشند که موتور خودرو خنک شود، و نیز روغن هایی که در مجاری روغن، سرسیلندر و دیگر اجزای موتور هستند، به کارتر برگردند تا مقدار روغنی که روی گیج نشان داده می شود، دقیق بوده و اشتباه نباشد. این کار برای تعمیرکاران لزومی ندارد چون با علم به این که چه مقداری روغن در اجزای موتور هست می توانند متوجه میزان روغن موجود در موتور بشوند.

چگونگی اطلاع از روغن سوزی خودرو

مجله مکانیک دانستنی های فنی خودرو آموزش تعمیر خودرو آموزش عیب یابی خودرو آموزش مکانیک خودرو آموزش مکانیک و برق خودرو آموزش نکات فنی خودرو علت روغن سوزی پراید علت روغن سوزی سمند علت روغن سوزی خودرو چیست

پس از اطلاع از میزان روغن موجود در موتور خودرو، اگر روغن از حد مجاز کمتر باشد – که علت کم شدن روغن، مصرف شدن آن است – و اگر از اگزوز دود آبی رنگ بیرون بیاید، می توان مطمئن شد که خودرو به روغن سوزی افتاده است. حال اگر رنگ دود سیاه باشد و روغن هم کم نشده باشد این سیاه بودن رنگ به علت خام سوزی بنزین است که امکان دارد در خودروهای کاربراتوری اشکال از کاربراتور باشد و در خودروهای انژکتوری اشکال از انژکتور است.

پس از تشخیص روغن سوزی خودرو، برای رساندن خودرو به تعمیرگاه باید روغن موتور را اضافه کرد، تا اصطلاحا از موتور سوزی جلوگیری شود. سپس باید به آرامی، خودرو را به سمت تعمیرگاه به حرکت درآورد.

قطعات و لوازم مورد نیاز برای تعمیر روغن سوزی

برای رفع مشکل روغن سوزی و تعمیر خودرو لوازم و راهکار مشخصی وجود دارد:

عمدتا: تعویض رینگ ، پیستون
بوش پیستون ( برای یک سری از خودروها )
گیت سوپاپ
لاستیک سوپاپ
سوپاپ

کارستان

ممکن است شما دوست داشته باشید
1 نظر
  1. بازرگان داروان می گوید

    سلام ماشین من پراید اسنپ کار میکنم ماشین من دود سیاه بیرون میاد چی را عوض کنم درست بشه تعمیرگاه برم کلی چیز میگه تا خرج زیاد بشه لطفا راهنمایی کنید چون خودم کمی دست به آچار هستم

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.