دو‌سوم وانت‌بارها در آزمون معاینه فنی مردود شدند!

0

بنابر اعلام مدیرعامل ستاد معاینه فنی شهر تهران، شصت درصد وانت‌بارهایی که برای آزمون معاینه فنی مراجعه می‌کنند، در این تست مردود می‌شوند.

 

به گفته «شادی مالکی»، مدیرعامل ستاد مرکزی معاینه فنی تهران، طی سال 1401، 25 هزار دستگاه وانت‌بار پلاک تهران به مراکز معاینه فنی این شهر مراجعه کرده‌اند. از بین این تعداد مراجعه‌کننده، کمتر از 40 درصد آن‌ها موفق به کسب برگه معاینه فنی شده‌اند. به گفته وی، حدود 320 هزار دستگاه خودروی وانت‌بار پلاک تهران در این شهر تردد دارند. به عبارت دیگر، از کل وانت‌‌بارهای این شهر، تنها 7.8 درصد برای دریافت معاینه فنی مراجعه کرده‌اند. از بین این تعداد نیز کمتر از 40 درصد معاینه فنی دریافت کرده‌اند. به عبارت دیگر مجموع کل وانت‌بارهای پلاک تهران فقط 3 درصد قادر به کسب معاینه فنی بوده‌اند.
بیشترین موارد مردودی وانت‌بارها در آزمون معاینه فنی چه بوده است؟

به گفته مالکی، بیشترین میزان مشکلات وانت‌بارها در آزمون معاینه فنی به بحث آلایندگی آن‌ها مربوط می‌شود؛ 36 درصد از مردودی وانت‌بارها در این آزمون مربوط به آلایندگی بیش‌از‌حد است. مشکلات و نقص‌های سیستم ترمز نیز با کسب 34 درصد از دلایل مردودی، در رتبه دوم قرار دارد.

همچنین بخوانید: کدام خودروها در سال 1401 موظف به دریافت معاینه فنی هستند؟

به بیان دیگر، اکثر وانت‌بارها با دو مشکل آلایندگی و ترمز روبه‌رو هستند. مشکلات آلایندگی وانت‌بارها ناشی از نقص‌های فنی در بخش پیشرانه است. انجام‌دادن تعمیرات اساسی پیشرانه وانت‌بارهای مرسوم به صرف وقت و هزینه قابل‌توجهی نیاز دارد. مشکلات ترمز این خودروها نیز به‌دلیل حمل بارهای بیش از وزن مجاز پیش می‌آید که حاصل آن تمام‌شدن سریع لنت ترمز و همچنین افزایش فشار وارده بر دیسک‌هاست.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.