نحوه پر کردن تونر کارتریج پرینتر لیزری hp + عکس

0

برای اینکه بتوانیم کارتریج پرینتر خود را پر کنیم و نیازی نباشد که برای آن وقت زیادی صرف کنیم تا به تعمیرکار و مراکز دیگر مراجعه کنیم لازم است مواردی را بدانیم.

روش پر کردن تونر کارتریج لیزری

در اموزش پر کردن کارتریج لازم است که بدانیم هر یک از پرینتر ها از برندهای مختلف مانند اچ پی، سامسونگ، کنون و برادر شامل غلظت های متفاوتی هستند. یعنی نمیتوان تونر کارتریج اچ پی را درون کنون ریخت.

 کارتریج چیست  پر کردن کارتریج پرینتر لیزری  انواع پرینتر  مجله دانستنی ها  ماشین های اداری  آموزش شارژ کارتریج  قیمت کارتریج لیزری رنگی hp

روش پر کردن کارتریج لیزری و پر کردن کارتریج پرینتر جوهرافشان نیز کاملا متفاوت میباشد. با کمی دقت میتوان هر یک از آنها را بعد از تمام شدن پر کرد.

نکته: هیچوقت نگذارین تونر کارتریج لیزری و یا لیزری رنگی تا انتها پر شود و خیلی ارور شارژ دهد. چرا که باعث خرابی کارتریج میشود.

آموزش شارژ کارتریج پرینتر لیزری

در ابتدا که اولین ارور اتمام شارژ را روی دستگاه خود مشاهده نمودین لازم است که یک بار کارتریج را دربیاورید و تکان دهید و دوباره جای خود قرار دهید. با این کار حداقل ۱۰۰ تا کاغذ بیشتر چاپ میتوانید بگیرید. ولی اگر دوباره ارور داد حتما کارتریج را برای پر کردن تونر آماده کنید.

نکته: همیشه از بهترین مواد تونر برای پر کردن کارتریج پرینتر خود استفاده کنید تا بالاترین کیفیت چاپ را داشته باشید.

برای پر کردن کارتریج چاپگر یک عدد چهار سو کوتاه، قیف کاغذی یا پلاستیکی نیاز است. زیر کارتریج سفره یک بار مصرف یا روزنامه پهن کنید. سعی کنید از ماسک استفاده کنید، چرا که تنفس تونر برای سلامتی انسان مضر است.

تونر خریداری شده را قبل از اینکه باز کنید بمدت دو تا سه دقیقه تکان دهید. این کار باعث میشود که حالت مایع پیدا کند و درون کارتریج براحتی ریخته شود.

 کارتریج چیست  پر کردن کارتریج پرینتر لیزری  انواع پرینتر  مجله دانستنی ها  ماشین های اداری  آموزش شارژ کارتریج  قیمت کارتریج لیزری رنگی hp

کناره های کارتریج پیچ دارد. سعی کنید پیچ های کارتریج را باز کنید. با باز کردن قاب کناری درام که میله آبی رنگ یا سبز رنگ است مشاهده میگردد. سعی کنید کمتر نور به این فلز (درام) برسد. چراکه نور آنرا خراب میکند.

بعد از درام به میله ای مشکی رنگ میرسید که توسط دستگاه پرینتر برای چاپ پر از تونر میشود و کار انتقال را روی درام برعهده دارد. کمی درام را از روی چرخدنده سفید کناری بلند کنید تا مخزن را بتوانید از طریق قیف پر از تونر کنید. حدود ۲۰۰ تا ۳۰۰ گرم معمولا میتوانید از تونر داخل کارتریج بریزید. اگر کمتر از این مقدار بریزید مشکلی پیش نمیآید ولی بیشتر از آن سرریز میشود.

 کارتریج چیست  پر کردن کارتریج پرینتر لیزری  انواع پرینتر  مجله دانستنی ها  ماشین های اداری  آموزش شارژ کارتریج  قیمت کارتریج لیزری رنگی hp

اگر پمپ باد دارید سعی کنید ابتدا با پارجه کمی کارتیج را تمیز کنید، سپس از فاصله دور فشار باد را تنظیم تا گرد تونز از اطراف کارتریج تمیز شود. کارتریج دارای مخزن مازاد است. معمولا هر سه بار شارژ لازم است که مخزن را خالی کنید. چرا که باعث سیاه گرفتن همین پر بودن مخزن مازاد است. تونرهای مازاد در این مخزن جمع میشود.

روش شارژ کارتریج

البته در آموزش تعمیر پرینتر لیزری روش شارژ کارتریج بصورت کاربردی تر و عملی شرح داده خواهد شد. در این بخش فقط میخواهیم برای عزیزانی توضیح دهیم که میخواهند کارتریج دستگاه خود را شارژ کنند. اگر پرینتر خاصی مدنظر دارید که ممکن است روش شارژ آنرا متفاوت تر حس کنید در نظرات پیام بگذارید.

اگر سه بار کارتریج را شارژ میکنید نیز نیاز است که درام تعویض شود. این قطعه مصرفی است و باعث میشود با تعویض درام کیفیت بهتری چاپ صورت گیرد.

آموزش شارژ کارتریج نیاز به تمرین نیز دارد. اگر زیاد فنی نیستید میتوانید روی یک کارتریج خراب امتحان کنید. کلیه اجزای کارتریج را باز کنید و به همان صورت ببندید. سعی کنید بین کارتریج فاصله نیفتد. کسانی موفق در اموزش شارژ کارتریج هستند که با دقت آنرا باز و بسته میکنند. شارژ کارتریج نیاز به نظم خاص و انجام مرحله به مرحله دارد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.