بهترین حالت قرار گیری دست‌ها روی فرمان خودرو + عکس

0

سر پیچ ها چقدر فرمان را بچرخانیم ،نحوه گرفتن فرمان هنگام دور زدن ،عکس دست روی فرمان ماشین ،گرفتن فرمان با یک دست ،کنترل فرمان در رانندگی ،آموزش دست فرمان رانندگی ،چگونه صاف رانندگی کنیم

نحوه صحیح قرار دادن دست‌ها روی فرمان خودرو برای کنترل بهینه رانندگی هم برای رانندگان قدیمی و هم جدید ضروری است.

زیباترین قربیلک فرمان انواع فرمان خودرو اخبار شرکت هیوندای محصولات جدید هیوندای تازه های خودرو

در تعلیمات راهنمایی و رانندگی به ما آموزش داده‌اند که دست‌هایمان را در موقعیت‌های ساعت ۱۰ و ۲ روی فرمان بگذاریم، اما آیا این تنها پوزیشن درست در حین رانندگی است.

در این راهنما، ما توصیه‌های آپدیت شده ای در این باره داریم.

دست‌های شما در حین رانندگی باید در کدام بخش فرمان خودرو باشند؟

توصیه می‌شود بر اساس کاری که انجام می‌دهید، دست‌های خود را در حالت‌های مختلف قرار دهید. اگر از هر دو دست استفاده می‌کنید، می‌توانید دست‌هایتان را بین ساعت ۷ تا ۸، به علاوه  ساعت ۳ و ۴ قرار دهید. اگر با یک دست رانندگی می‌کنید؛ نیاز به انتخاب یکی از آنها دارد.

دست به دست

تعمیر و نگهداری ال 90 تعمیر و نگهداری پراید تعمیر و نگهداری خودرو تعمیرات تخصصی خودرو آموزش عیب یابی ماشین آموزش مکانیک و برق خودرو نشانه های خرابی رگلاتور گاز دانستنی های فنی خودرو

این رایج‌ترین روش رانندگی است و توصیه می‌شود.. قبلاً توصیه می‌شد که دست چپ را در ساعت ۱۰ و دست راست را در ساعت ۲ بعد از ظهر قرار دهید. با این حال، پیشنهادات آپدیت شده ای وجود دارد که معتقد است دست چپ را بین ساعت ۷ تا ۸ و دست چپ را بین ساعت ۳ تا ۴ قرار دهید.

یکی از دست‌ها وظیفه هل دادن فرمان را بر عهده دارند، در حالی که دست دیگر بسته به مسیر حرکت دست، آن را به سمت پایین می‌کشد. در این روش، شما قرار نیست دستان خود را از روی چرخ فرمان رد کنید.

دست روی دست

 نحوه گرفتن فرمان هنگام دور زدن
 آموزش رانندگی
 گرفتن فرمان با یک دست
 کنترل فرمان خودرو
 دانستنی های فنی خودرو
 آزمون عملی رانندگی

اگر در حین حرکت با سرعت کم نیاز به چرخش دارید، می‌توانید از روش دست روی دست استفاده کنید. در این روش وقتی هنوز از تکنیک فشار و کشش استفاده می‌کنید، موقعیت دست‌های خود را تغییر می‌دهید.

در این روش از آنجایی که بازوهای خود را جلوی کیسه هوا قرار می‌دهید، در صورت نیاز به باز شدن کیسه هوا، در معرض خطر آسیب دیدگی هستید، بنابراین به این شکل در طولانی مدت رانندگی نکنید.

یک دست

زیباترین فرمان ماشین زیباترین قربیلک فرمان قربیلک فرمان بوگاتی داشبورد بوگاتی قربیلک فرمان فراری قربیلک مرسدس بنز بهترین عکس دنیا زیباترین عکس دنیا

توصیه می‌شود همیشه دو دست را روی فرمان قرار دهید، بنابراین آیا رانندگی با یک دست منطقی است؟ اگر گیربکس دستی دارید، گاهی اوقات برای تعویض دنده به یک دست نیاز دارید. همچنین ممکن است برف پاک کن‌ها، چراغ‌ها یا چراغ راهنما را روشن کنید.

در این شرایط اگر به دست راست خود نیاز دارید، دست سمت چپ در ساعت ۷ یا ۸ روی فرمان نگه دارید. از طرف دیگر، اگر به دست چپ خود نیاز دارید، دست سمت راست را بین ساعت ۳ تا ۴ قرار دهید. این موقعیت به شما کمک می‌کند در هنگام رانندگی در جاده ثابت حرکت کنید. به‌علاوه، می‌توانید به سرعت دست دیگر را به موقعیت خود برگردانید.

علاوه بر این قرار دادن دست در موقعیت ساعت ۱۲ منطقی است، اما نه همیشه. اگر می‌خواهید از دنده عقب بروید و برای دیدن آنچه پشت سرتان است بچرخید، یک دست را به طور موقت در ساعت ۱۲ قرار دهید. حتی اگر دوربین معکوس دارید، بهتر است به عقب نگاه کنید. بعد از آن می‌توانید دستان را به حالت اولیه برگردانید.

سوالات متداول

آیا قرار دادن دست بر روی فرمان در موقعیت ساعت ۱۰ و ۲ هنوز توصیه می‌شود؟

اگر در حین رانندگی همیشه دستان خود را در موقعیت ساعت ۱۰ و ۲ قرار می‌دهید، کار اشتباهی انجام نمی‌دهید. برای مدت طولانی، این روش برای اکثر رانندگان توصیه می‌شد. امروزه، NHTSA توصیه می‌کند که دست‌های خود را کمی پایین‌تر از دو طرف قرار دهید و  در موقعیت ساعت ساعت هفت تا هشت و سه تا چهار قرار دهید.

آیا ممکن است در آزمون رانندگی به دلیل اشتباه گرفتن فرمان رد شویم؟

در آزمون استاندارد رانندگی، شما به دلیل نقض مقررات رد می‌شوید. شما هیچ وقت به دلیل قرار دادن دست‌ها در موقعیت اشتباه رد نمی‌شوید، اما هدایت خودرو تحت تاثیر قرار می‌گیرد و می‌تواند منجر به امتیاز کمتری شود.

آیا می‌توانید در آزمون رانندگی به صورت ضربدری دستان خود را روی فرمان قرار دهیم؟

برای قبولی در آزمون رانندگی، باید همیشه کنترل وسیله نقلیه خود را به خوبی نگه دارید. در صورتی که پلیش متوجه شود روی خودرو کنترل خوبی ندارید؛ ممکن است به دلیل ضربدری قرار دادن دستان یا عدم قرار دادن آنها در موقعیت مناسب علامت منفی بگیرید، این باعث نمی‌شود که فوراً رد شوید.

چرا  قرار دادن دست در موقعیت عقربه ساعت ۸ و ۴ برای فرمان بیشتر توصیه می‌شود؟

با قرار دادن یک دست در هر طرف فرمان،  خودرو بهتر کنترل می‌شود. این موقعیت از قرار گرفتن دستان شما در موقعیت نامناسب جلوگیری می‌کند که در صورت تصادف تحت تأثیر کیسه هوا قرار می‌گیرد.

چه یک راننده جدید یا باتجربه باشید، قرار دادن دشت‌ها در موقعیت درست روی فرمان، می‌تواند مفید باشد.

اگر تازه شروع  به رانندگی کرده‌اید، بهتر است دستان خود را در جایی مناسب و راحت روی فرمان قرار دهید. شما می‌توانید در ماشین بنشینید و با موقعیت‌های مختلف بازی کنید تا زمانی که احساس راحتی کنید. به عنوان یک راننده باتجربه، امتحان کردن جدیدترین روش‌ها خوب است، اما ترک عادت‌های بد ممکن است طول بکشد. بنابراین بهتر است از همان ابتدا از روش درست و اصولی پیش بروید.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.