معرفی مرسدس بنز E آکتروس ۶۰۰ +عکس

0

مرسدس-بنز تراک، اولین کامیون برقی از سری کامیون‌های با برد بلند با سه ستاره انرژی سبز را رونمایی کرد.

امروز این تولید کننده، مرسدس-بنز ای-آکتروس ۶۰۰ را به عنوان یک اثر جهانی به مخاطبان بین‌المللی در یک رویداد در جنوب هامبورگ معرفی کرد. با این کامیون برقی سنگین وزن، تولید کننده به دنبال تعیین استاندارد جدیدی در حمل و نقل جاده ای کالا از نظر فناوری، پایداری، طراحی و سودآوری برای اپراتورهای ناوگان برقی است.

معرفی مرسدس بنز E آکتروس ۶۰۰

با ظرفیت باتری بالای بیش از ۶۰۰ کیلووات ساعت -نام مدل ۶۰۰- و یک محور محرک برقی جدید و خاص کارآمد توسعه یافته در داخل شرکت مرسدس بنز، این امکان را به کامیون برقی می دهد تا بدون شارژ میانی برد ۵۰۰ کیلومتر داشته باشد. بنابراین، ای-آکتروس ۶۰۰ قادر خواهد بود روزانه بیش از ۱۰۰۰ کیلومتر طی کند. این امر با شارژ میانی طی مرخصی های اجباری راننده طبق قانون – حتی بدون شارژ مگاواتی – امکان پذیر است. حدود ۶۰ درصد از مسیرهای بلند مدت مشتریان مرسدس-بنز کامیون در اروپا در هر صورت کمتر از ۵۰۰ کیلومتر هستند، به این معنی که زیرساخت شارژ در انبار و نقاط بارگیری و تخلیه در چنین مواردی کافی است. برای تمام کاربردهای دیگر، گسترش مداوم زیرساخت شارژ عمومی برای امکان‌پذیر شدن کامیون‌های برقی برای حمل و نقل بلند مدت در سراسر اروپا حیاتی است.

علاوه بر شارژ CCS تا ۴۰۰ کیلووات، ای-آکتروس ۶۰۰ در آینده امکان شارژ مگاواتی (MCS) را نیز فراهم می‌کند. از زمان شروع فروش، مشتریان می‌توانند یک پیش‌نصب برای این کار سفارش دهند. به محض اینکه فناوری MCS در دسترس قرار گیرد و بین تولیدکنندگان استانداردسازی شود، قرار است این مدل‌های ای-آکتروس ۶۰۰ برای آن تکنولوژی جدید قابل ارتقا باشند. باتری‌ها می‌توانند در یک ایستگاه شارژ مناسب با خروجی حدود یک مگاوات، از ۲۰ تا ۸۰ درصد ظرف ۳۰ دقیقه شارژ شوند.

این خودرو از نظر فنی برای وزن ترکیبی تا ۴۴ تن طراحی شده است. با یک کاربری نیمه تریلر استاندارد، ای-اکتروس ۶۰۰ در اتحادیه اروپا ظرفیت بار حدود ۲۲ تن دارد. در برخی موارد، قانون ملی ممکن است بار مجاز بیشتری را اجازه دهد. از نظر بصری، کامیون برقی با طراحی بنیادین جدید، خطوط واضح و شکل آیرودینامیک مشخص می‌شود. در مورد سودآوری برای اپراتورهای ناوگان، قرار است کامیون برقی استانداردهای جدیدی را تعیین کند و در گذر زمان اکثریت کامیون‌های دیزل را در بخش مهم حمل و نقل بلند مدت جایگزین کند. هسته کانسپت مرسدس-بنز کامیون برای حمل و نقل بلند مدت با خودروهای برقی، ارائه یک راه حل فراگیر به مشتریان است که متشکل از فناوری خودرو، مشاوره، زیرساخت شارژ و خدمات است.

فروش کامیون برقی از امسال آغاز می‌شود. شروع تولید انبوه برای اواخر سال ۲۰۲۴ برنامه‌ریزی شده است. علاوه بر واحد کشنده، مرسدس-بنز کامیون از همان زمان عرضه به بازار، انواع کاربری ای-اکتروس ۶۰۰ را نیز تولید خواهد کرد تا به مشتریان کاربردهای بیشتری برای حمل و نقل کاملاً برقی ارائه دهد. در حال حاضر ناوگانی متشکل از حدود پنجاه خودرو پروتوتایپ در حال ساخت است که قرار است برخی از آنها نیز به منظور آزمایش عملی با اولین مشتریان در مرحله بعدی مورد استفاده قرار گیرند.

کارین رادستروم، مدیرعامل مرسدس-بنز در این باره می‌گوید: کامیون “ای-اکتروس ۶۰۰ نماینده تحول حمل و نقل جاده ای به سمت عدم انتشار CO2 با سه ستاره انرژی است. این کامیون با فناوری محرک بسیار نوآورانه که می‌تواند به مشتریان ما به صورت ویژه بازده انرژی بالا و در نتیجه سودآوری ارائه دهد. این امر ورود به خودروهای برقی را برای اپراتورهای ناوگان جذاب تر می کند.”

قیمت برق و سیستم عوارضی جاده ای برای سودآوری نسبت به کامیون های دیزل تعیین کننده است

دوره زمانی که اپراتورهای ناوگان می توانند با استفاده از ای-اکتروس ۶۰۰ در حمل و نقل بلند مدت به تعادل هزینه با یک کامیون دیزل برسند، در کشورهای مختلف بسته به قیمت برق و دیزل و سیستم عوارض جاده ای متفاوت است. به عنوان مثال، در کشورهای ترانزیتی بزرگ فرانسه و آلمان، قیمت پایین برق و عوارض جاده ای مبتنی بر انتشار CO2 به ترتیب، تأثیر مثبتی بر هزینه‌های عملیاتی کامیون‌های برقی دارد. این بدان معناست که ای-اکتروس ۶۰۰ می‌تواند در عرض دوره نگهداری متوسط خودرو حدود پنج سال یا پس از حدود ۶۰۰٬۰۰۰ کیلومتر – علی‌رغم قیمت خرید حدود دو تا دو و نیم برابری بیشتر از معادل کشنده دیزل – سودآورتر از یک کامیون دیزل باشد. یارانه دولتی کامیون های برقی و زیرساخت شارژ اهرم کلیدی برای حمایت از رشد بازار است.

منبع:خودروبانک

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.