بهترین روش شست و شوی ماشین

0

احتمالا شما هم تصور کنید که شست و شوی اتومبیل در خانه کاری پر زحمت است و به خستگی آن نمی ارزد. اما اگر در ادامه این نوشتار همراه باشید متوجه خواهید شد که در زمان کوتاهی با صرفه جویی در استفاده از آب بهترین نتیجه را می‌توانید، بگیرید:

  • قبل از آنکه ماشین را با شامپوی مخصوص بشویید. ظرف چند دقیقه خیلی کوتاه ماشین را با حداقل میزان آب بشویید. این کار باعث می‌شود تا آلودگی های سطحی از بین برود، این آلودگی‌ها هنگام شست و شوی اتومبیل ممکن است به رنگ بدنه آسیب بزند.
  • از سقف شروع کنید. طبیعی است که وقتی ماشین را از قسمت‌های بالایی شروع به شست و شو کنید مخلوط آب و مواد شوینده قسمت‌های پایین اتومبیل را هم در بر‌میگیرد و کار شست‌وشو را برای شما آسان‌تر می‌کند.
  • اسفنج را به صورت دایره‌ای شکل بر روی بدنه خودرو حرکت ندهید. همین کار به ظاهر ساده می‌تواند رنگ بدنه خودرو شما را دچار مشکل کند. بعد از شستن هر قسمت از ماشین‌تان قبل از آنکه قسمت دیگری را شروع کنید، اقدام به آبکشی قسمت شسته شده کنید.
  • مهمترین پیشنهاد برای استفاده از مواد شوینده به هنگام شست‌و‌شوی اتومبیل استفاده از محلول آب و صابون است. سپس برای حل کردن مواد شوینده از نازل آب فشار قوی روی شلنگ یا کارواش خانگی‌تان استفاده کنید.
  • از خشک کردن ماشین پس از شستشو غافل نشوید. ترجیحا برای این قسمت از کار از یک پارچه حوله‌ای استفاده کنید. با این کار به آسانی می‌توانید از آسیب‌های احتمالی رنگ خودرو در برابر تابش نور آفتاب جلوگیری کنید. برای سهولت کار پیشنهاد می‌کنیم تا از حوله بزرگ برای جذب آب استفاده کنید تا کار را سریع و آسان کند. پس پایان خشک کردن، یک ماده نگهدارنده را بر روی سطح ماشین اسپری کنید.
  • پس از شستشوی بیرون ماشین حالا زمان آن رسیده است که به تمیزی داخل خودرور برسید. بهتر است برای دسترسی به نقاط مختلف داخل اتومبیل سری بزرگ جارو برقی را بردارید و با قسمت باریک‌تر جارو برقی داخل کابین خودرو تان را تمیز کنید.
  • از واکس غافل نشوید. پیشنهاد می‌کنیم تا از واکس به اندازه استفاده کنید. استفاده بیش از اندازه در هر بار موجب می‌شود تا قسمت‌های داشبورد ماشین به مرور زمان کیفیت خود را از دست بدهد.
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.