ابلاغ دستورالعمل اصلاح شده‌ تنظیم بازار خودرو توسط شورای رقابت (دی 1402)

0

شورای رقابت دستورالعمل اصلاح شده‌ تنظیم بازار خودروی سواری (مصوب جلسه ۵۴۳ این سازمان) را که هفته گذشته اصلاح آن صورت گرفت، به وزارت صمت ابلاغ کرد.
دستورالعمل تنظیم بازار خودروی سواری در قالب مصوبه ۵۴۳ شورای رقابت که مصوب بهمن ماه سال گذشته است و اخیراً اصلاح شده، به وزارت صنعت، معدن و تجارت ابلاغ شد.

بر اساس این دستورالعمل (مصوب  ۱۱ بهمن ۱۴۰۱ )، مبنای تنظیم قیمت خودرو، بر اساس ضوابط قیمت‌گذاری، مصوب هیأت تعیین و تثبیت قیمت‌ها است که توسط سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان محاسبه و به وزارت صمت اعلام می‌شود.

چهارشنبه هفته گذشته (۱۳ دی ماه)، شورای رقابت با اکثریت آراء حاضران، دستورالعمل مصوبه ۵۴۳ تنظیم بازار خودرو را اصلاح کرده و بر اساس آن وزارت صنعت، معدن و تجارت را به عنوان سیاست‌گذار و تنظیم‌گر فنی این صنعت، معرفی کرد و در حقیقت ابلاغ قیمت‌های محاسبه شده توسط سازمان حمایت را به وزارت صمت واگذار کرد.

البته این به معنای کنار گذاشته شدن کامل شورای رقابت از قیمت‌گذاری خودرو نیست و صرفاً وظیفه ابلاغ مصوبه قیمت‌ها و قیمت‌گذاری‌ها بر دوش وزارت صمت افتاده و از این پس نظارت شورا درباره محاسبه و ابلاغ محاسبه، پسینی خواهد بود و چنانچه در نحوه‌ی اجرا، شاهد ایراد باشد، ورود خواهد کرد.

براساس اصلاح صورت گرفته، وزارت صمت بایستی قیمت‌ها را با رعایت مفاد این دستورالعمل به خودروسازان ابلاغ کند و قطعاً قیمت‌ها برای عرضه‌کننده خودرو، لازم الاجراست.

متن جدید دستورالعمل تنظیم بازار خودرو که به وزارت صنعت، معدن و تجارت برای اجرا ابلاغ شده، از این لینک قابل مشاهده است و دستورالعمل شورای رقابت برای تنظیم بازار خودرو (مصوبه ۵۴۳) مصوب ۱۱ بهمن ۱۴۰۱ این شورا نیز از این لینک قابل مشاهده است.

منبع:ایسنا

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.